Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første batch smakte piss og var uten kullsyre. På det andre forsøket så fikk vi det ganske godt til og det var god styrke på 7%, men det var kun drikkenes, og ikke en spesiell fryd.

 

Det er vanskelig å få til skikkelig, så du må regne med et par forsøk. Et godt tips er å ikke lagre ølet i dunker, men å tappe det på flasker så snart gjæringen er ferdig og du skal ettergjære det.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første batch smakte piss og var uten kullsyre. På det andre forsøket så fikk vi det ganske godt til og det var god styrke på 7%, men det var kun drikkenes, og ikke en spesiell fryd.

 

Det er vanskelig å få til skikkelig, så du må regne med et par forsøk. Et godt tips er å ikke lagre ølet i dunker, men å tappe det på flasker så snart gjæringen er ferdig og du skal ettergjære det.

 

Har også vært med på å brygge øl, resultatet ble mer som 15-20% sats. :p

Drakk det nå mens det enda gjæra også.

 

Ja, jeg er ukritisk til hva jeg drikker.

Lenke til kommentar

Har sammen med noen kompiser satt to dunker med øl. Blir nok bra, og ikke minst billig.

 

Blir øl til ca. 3 kroner flaska :)

Oppskrift?

 

:innocent:

 

Stikk på Europris og kjøp et kit. Koster deg rundt 300kr for hele pakka, der 100kr er for ingredienser.

 

Har også vært med på å brygge øl, resultatet ble mer som 15-20% sats. :p

Drakk det nå mens det enda gjæra også.

 

Ja, jeg er ukritisk til hva jeg drikker.

 

Haha! Uff!

Min hjemmelagde øl gikk stort sett til å bytte ut andre sin skikkelige pils mens de var på toalettet. De var så fulle at de ikke merket noe til at jeg hadde byttet, så det var win-win!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Helt enig, ble ferdig med sesong 3 idag etter å ha rast gjennom i en livsfarlig fart. Slet litt helt i begynnelsen, akkurat som jeg gjorde med The Wire, men straks satt jeg der og følte meg som en innsatt i fengselet. Favorittkarakterene mine er Adebisi, Ryan O'Reilly og Chris Keller.

 

Etterhvert har jeg begynt å få sansen for Pancamo, har ikke peiling på hvordan man skriver det.

 

Er kommet midt i sesong 4 nå. Det overrasker meg at serien ikke stangerer nevneverdig, det er alltid noe nytt eller nye karakterer. Du unngår den typiske såpeserien hvor det tar 10 episoder før kaffen er kokt ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...