Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Kan ikke føles godt å bli nihilistisk.

 

Jo, man kan fortsatt føle ting selv om man er nihilistisk, både glede og sorg.

Det har bare mindre betydning.

 

Det er ikke et pessimistisk verdenssyn, heller nøytralt.

Er man deep shit nihilist ser man ikke mening i noe. Da ender man kun opp med å bli deprimert. Klarer man å skape sin egen mening med noe, et mål, søker etter det og føler man lykkes underveis, opplever man glede. Jeg gir også faen i en del ting og tror ikke vi lever under noen rammer annet enn det rent fysiske og biologiske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å bli deprimert av å se at livet ikke har noen mening. Du er bare realistisk. Jeg tror det heller har en motsatt virkning. Du blir IKKE deprimert av ting, fordi du vet at ingenting av det kjipe som har skjedd deg vil ha noen som helst betydning. Det vil alt være glemt og borte for alltid når du dør.

Det går fint an å sette seg mål med livet om du ønsker det, men det betyr fortsatt ikke at det vil bety noe når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar

Kan ikke føles godt å bli nihilistisk.

 

Jo, man kan fortsatt føle ting selv om man er nihilistisk, både glede og sorg.

Det har bare mindre betydning.

 

Det er ikke et pessimistisk verdenssyn, heller nøytralt.

Er man deep shit nihilist ser man ikke mening i noe. Da ender man kun opp med å bli deprimert. Klarer man å skape sin egen mening med noe, et mål, søker etter det og føler man lykkes underveis, opplever man glede. Jeg gir også faen i en del ting og tror ikke vi lever under noen rammer annet enn det rent fysiske og biologiske.

Det er din mening om det du kaller "deep shit nihilister", men hva er egentlig en "deep shit nihilist"? Vanligvis refererer man til nihilisme som tanken om at livet ikke har objektiv mening, og moral ikke er noen objektiv bestemmelse. Men dette følger det at den eneste evt. meningen med livet er subjektiv, og det samme er en evt. moral. Det en selv ilegger livet for egen lykke, er uten objektiv signifikans. Du mener man ved å skape egen mening, føler man lykke underveis. Kan ikke nihilister dette? Hvor går grensen til "å bli deprimert"?

 

Kaka og kaffen jeg akkurat inntok var forøvrig jævlig god, og var et lyspunkt denne dagen (sammen med tidligere nevne gode middag, bok og musikk). :!:

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Det er din mening om det du kaller "deep shit nihilister", men hva er egentlig en "deep shit nihilist"? Vanligvis refererer man til nihilisme som tanken om at livet ikke har objektiv mening, og moral ikke er noen objektiv bestemmelse. Men dette følger det at den eneste evt. meningen med livet er subjektiv, og det samme er en evt. moral. Det en selv ilegger livet for egen lykke, er uten objektiv signifikans. Du mener man ved å skape egen mening, føler man lykke underveis. Kan ikke nihilister dette? Hvor går grensen til "å bli deprimert"?

For meg har jeg innsett at for at jeg i det hele tatt skal klare å gidde å leve må man bare lage seg et "kunstig" mål i livet. Selv om det ikke har en dritt å si hvis man zoomer ut og forsøker å sette det i noen sammenheng. Hvis man ikke ser noen mening i noe som helst vil man ikke klare å lyge for seg selv på denne måten. Men da er vel termen forbi nihilist.

Lenke til kommentar

For meg har jeg innsett at for at jeg i det hele tatt skal klare å gidde å leve må man bare lage seg et "kunstig" mål i livet. Selv om det ikke har en dritt å si hvis man zoomer ut og forsøker å sette det i noen sammenheng. Hvis man ikke ser noen mening i noe som helst vil man ikke klare å lyge for seg selv på denne måten. Men da er vel termen forbi nihilist.

Dette "kunstige" målet er da et subjektiv mål, kun for deg.

Jeg ser at mitt liv ikke har noen objektiv mening. Den eneste meningen livet mitt har er den meningen, det målet, jeg tillegger livet mitt selv, akkurat slik du gjør; "et kunstig mål."

Jeg ser på meg selv som en eksistensiell nihilist nettopp fordi jeg er klar over at den eneste meningen med livet mitt, er den jeg tillegger det selv.

 

Nihilisme handler ikke om at det ikke er noen mening i noe som helst, bare at det ikke er noen objektiv mening eller signifikans i det hele. Jeg skal dog ikke påstå at det ikke finnes noen nihilister som mener det ikke er NOEN mening, men hverken meg selv eller andre jeg kjenner som ser på seg selv som nihilister, mener INGENTING har NOEN mening.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Bilprisene i Norge!

 

Suck it, sosialister!

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom utsagn 1 og 2, iallfall ikke i denne tråden.

 

Jeg skrev det ikke i feil tråd! Det er bare herlig når jeg ser samme bilen jeg betaler 20.000 for her, til 200.000 i Norge.

 

Det er deilig å være norsk, i alle andre land utenom Norge (og Danmark).

 

Bilprisene i Norge!
the fuck is this

 

Suck it, sosialister!
the fuck is that

 

 

kfc-o.gif

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...