Hyperio Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Kan ikke føles godt å bli nihilistisk. Jo, man kan fortsatt føle ting selv om man er nihilistisk, både glede og sorg. Det har bare mindre betydning. Det er ikke et pessimistisk verdenssyn, heller nøytralt. Er man deep shit nihilist ser man ikke mening i noe. Da ender man kun opp med å bli deprimert. Klarer man å skape sin egen mening med noe, et mål, søker etter det og føler man lykkes underveis, opplever man glede. Jeg gir også faen i en del ting og tror ikke vi lever under noen rammer annet enn det rent fysiske og biologiske. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Du trenger ikke å bli deprimert av å se at livet ikke har noen mening. Du er bare realistisk. Jeg tror det heller har en motsatt virkning. Du blir IKKE deprimert av ting, fordi du vet at ingenting av det kjipe som har skjedd deg vil ha noen som helst betydning. Det vil alt være glemt og borte for alltid når du dør. Det går fint an å sette seg mål med livet om du ønsker det, men det betyr fortsatt ikke at det vil bety noe når alt kommer til alt. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Kan ikke føles godt å bli nihilistisk. Jo, man kan fortsatt føle ting selv om man er nihilistisk, både glede og sorg. Det har bare mindre betydning. Det er ikke et pessimistisk verdenssyn, heller nøytralt. Er man deep shit nihilist ser man ikke mening i noe. Da ender man kun opp med å bli deprimert. Klarer man å skape sin egen mening med noe, et mål, søker etter det og føler man lykkes underveis, opplever man glede. Jeg gir også faen i en del ting og tror ikke vi lever under noen rammer annet enn det rent fysiske og biologiske. Det er din mening om det du kaller "deep shit nihilister", men hva er egentlig en "deep shit nihilist"? Vanligvis refererer man til nihilisme som tanken om at livet ikke har objektiv mening, og moral ikke er noen objektiv bestemmelse. Men dette følger det at den eneste evt. meningen med livet er subjektiv, og det samme er en evt. moral. Det en selv ilegger livet for egen lykke, er uten objektiv signifikans. Du mener man ved å skape egen mening, føler man lykke underveis. Kan ikke nihilister dette? Hvor går grensen til "å bli deprimert"? Kaka og kaffen jeg akkurat inntok var forøvrig jævlig god, og var et lyspunkt denne dagen (sammen med tidligere nevne gode middag, bok og musikk). :!: Endret 12. februar 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Det er din mening om det du kaller "deep shit nihilister", men hva er egentlig en "deep shit nihilist"? Vanligvis refererer man til nihilisme som tanken om at livet ikke har objektiv mening, og moral ikke er noen objektiv bestemmelse. Men dette følger det at den eneste evt. meningen med livet er subjektiv, og det samme er en evt. moral. Det en selv ilegger livet for egen lykke, er uten objektiv signifikans. Du mener man ved å skape egen mening, føler man lykke underveis. Kan ikke nihilister dette? Hvor går grensen til "å bli deprimert"? For meg har jeg innsett at for at jeg i det hele tatt skal klare å gidde å leve må man bare lage seg et "kunstig" mål i livet. Selv om det ikke har en dritt å si hvis man zoomer ut og forsøker å sette det i noen sammenheng. Hvis man ikke ser noen mening i noe som helst vil man ikke klare å lyge for seg selv på denne måten. Men da er vel termen forbi nihilist. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) For meg har jeg innsett at for at jeg i det hele tatt skal klare å gidde å leve må man bare lage seg et "kunstig" mål i livet. Selv om det ikke har en dritt å si hvis man zoomer ut og forsøker å sette det i noen sammenheng. Hvis man ikke ser noen mening i noe som helst vil man ikke klare å lyge for seg selv på denne måten. Men da er vel termen forbi nihilist. Dette "kunstige" målet er da et subjektiv mål, kun for deg. Jeg ser at mitt liv ikke har noen objektiv mening. Den eneste meningen livet mitt har er den meningen, det målet, jeg tillegger livet mitt selv, akkurat slik du gjør; "et kunstig mål." Jeg ser på meg selv som en eksistensiell nihilist nettopp fordi jeg er klar over at den eneste meningen med livet mitt, er den jeg tillegger det selv. Nihilisme handler ikke om at det ikke er noen mening i noe som helst, bare at det ikke er noen objektiv mening eller signifikans i det hele. Jeg skal dog ikke påstå at det ikke finnes noen nihilister som mener det ikke er NOEN mening, men hverken meg selv eller andre jeg kjenner som ser på seg selv som nihilister, mener INGENTING har NOEN mening. Endret 12. februar 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Gleder meg til å få bag i posten Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Gleder meg til å få CDer i Posten. Bestilte dem på fredag, så får dem ikke før litt uti uka. Litt spenning i hverdagen når man sjekker postkassa. :!: Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Webmaster Esso; vi er nok i grunn ganske enige. Gleder meg at jeg har fri i morra og skal ut på en lang skitur. Og ikke minst, jeg har "ny" musikk som bare venter på å pløyes gjennom. Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 For å vere litt mainstream gleder eg meg til å få subwoofer i posten Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Rambo på tvn er perfekt lat søndagsunderholdning. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Bilprisene i Norge! Suck it, sosialister! Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Hadde helt glemt det, men søstrene mine skylder meg penger for julegavene til foreldrene våre. Endret 12. februar 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Atald Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Bilprisene i Norge! Suck it, sosialister! Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom utsagn 1 og 2, iallfall ikke i denne tråden. Endret 12. februar 2012 av Atald 4 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Bilprisene i Norge!the fuck is this Suck it, sosialister!the fuck is that Endret 12. februar 2012 av Zeromac 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Bilprisene i Norge! Suck it, sosialister! Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom utsagn 1 og 2, iallfall ikke i denne tråden. Jeg skrev det ikke i feil tråd! Det er bare herlig når jeg ser samme bilen jeg betaler 20.000 for her, til 200.000 i Norge. Det er deilig å være norsk, i alle andre land utenom Norge (og Danmark). Bilprisene i Norge!the fuck is this Suck it, sosialister!the fuck is that 3 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=DQ-AZQ1rpK0 Som den tar av på 1:45 STEMNING GUTTAAAAR Huff, liker ikke sanger som blir populære akkurat når jeg er lei av dem Gjør meg glad når jeg "oppdager" gamle sanger! Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ut med hu på 15 idag, kommer til å bli LEGENDARY https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1416106&pid=18942393&st Deg? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Amberlamps er vel 19-20 om jeg ikke tar feil. 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Mustasch-konsert i mars, pluss ei Mustarsh-skive og en Lynyrd Skynyrd-skive på vei i posten. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=DQ-AZQ1rpK0 Som den tar av på 1:45 STEMNING GUTTAAAAR Huff, liker ikke sanger som blir populære akkurat når jeg er lei av dem Fyfaen så kjipt det der var... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå