Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad

Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Kammizez skrev (På 23.1.2012 den 22.15):
  Slimda skrev (På 23.1.2012 den 21.59):

Men hvordan kan du da kritisere andre for hva de gjør, når du ikke vet hva som er riktig for de?

Fokuset mitt lå på det fysiske. At det er fysisk sunnere å ta en joggetur, enn å sitte foran Pcen med en røyk, er det liten tvil om. Jeg tar også utgangspunkt i at det er like godt for psyken å ta en joggetur, som det er å sitte rolig med en røyk. Det var på ingen måte kritikk mot ham, jeg bare nevnte at det ikke nødvendigvis er godt for en person å sitte på PCen, fysisk sett.

Fysisk aktivitet har aldri gjort noen noe godt! Det gjør vondt, og det ødelegger motivasjonen til å gjøre andre sunne ting, slik som å spise grønnsakene dine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Lefse skrev (På 24.1.2012 den 10.51):

Hm, lukter jeg en anelse ironi her? :hmm:

Noe som gjør meg glad i dag, hmm, begynner å forstå binærtallsystemet. :wee:

Binært er moro! Jeg regnet ut navnet mitt i ASCII for moroskyld, men da må du konvertere fra binært til hex og slå opp hex i en ASCII-tabell.

Google læremåter, så kan du leke i noen timer med det! :)

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
  Gavekort skrev (På 24.1.2012 den 11.45):

Binært er moro! Jeg regnet ut navnet mitt i ASCII for moroskyld, men da må du konvertere fra binært til hex og slå opp hex i en ASCII-tabell.

Tull! Du kan fint konvertere direktre fra binær til desimal, for å så få bokstaver ut av det. 65 til 90 er alfabetet i store bokstaver, 97 til 122 er alfabetet i små (engelsk).

Lenke til kommentar
  Kaymeerah skrev (På 24.1.2012 den 11.58):
  Gavekort skrev (På 24.1.2012 den 11.45):

Tull! Du kan fint konvertere direktre fra binær til desimal, for å så få bokstaver ut av det. 65 til 90 er alfabetet i store bokstaver, 97 til 122 er alfabetet i små (engelsk).

Joda joda! My bad! Den tabellen jeg hadde var kun hex, men du kan selvsagt bruke nivåer fra 0 til 255 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...