Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pultene på skolen er awesome!

 

De har innebygd stikkontakt, funksjonsgenerator, oscilloskop (20MHz, 2 kanaler), multimeter og strømforsyning (opp til 30V, 3A). Jeg får tilgang til dette med å skyve bordplaten.

 

Videregående eller høyskole? Vi hadde egne arbeidsbenker med trefas 230V/30A når jeg gikk på VGS, så vidt jeg husker, samt koblingsskapsskinner.

 

Lite oscilloskop på sterkstrøms-linja, dog.

Lenke til kommentar

Første dag på elektrofag overstått. Eg kom i klasse med kun ein av dei eg ville, men eg skal nok overleve.

Tror det er litt av poenget med videregående :hmm:...

 

Anywho!

Masse blåbær i skogen! Skal ut hele Lørdag og plukke bær til jeg stuper. Ser fram til ferskt syltetøy kokt på primus med fersk kaffe og pannekaker midt i skogen. Lørdagen blir herlig. Ingen bekymringer bare skogen :love:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videregående eller høyskole? Vi hadde egne arbeidsbenker med trefas 230V/30A når jeg gikk på VGS, så vidt jeg husker, samt koblingsskapsskinner.

 

Lite oscilloskop på sterkstrøms-linja, dog.

 

 

VG2 Dataelektronikk. 2-kanals 20MHz oscilloskop holder lenge.

 

Poenget var bare at alt dette er bygd inn i pulten, skolen har oscilloskop med høyere frekvenser liggende.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Å kjøre ekstra sakte for å irritere overaggressive trafikanter som ligger langt oppi ræva på bilen min gjør meg lykkelig. Spesielt når brødjøkene ikke tar hintet og bare kjører nærmere. Om de ikke har noen bak seg, har jeg null problem med å kjøre i 50 i 80sona kun for å irritere toskene. Jeg har ikke dårlig tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...