Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det nyeste albumet til Death Cab for Cutie gjør meg utrolig glad :wee::love:

Anbefales på det sterkeste.

 

 

 

Tja, ingen jeg kjenner som har vært borti barnevernet over en lengre periode har noe som helst godt å si om dem.

 

Samme her. Alle de jeg vet om som har blitt utsatt for "barnevern" har nå et intenst hat over de folkene.

 

Jeg har enda til overs å se noen som har vært involvert med barnevernet som faktisk har noe godt å si om dem.

Men kjenner dere alle som har vært borti barnevernet?

Selvfølgelig vil mange ha sterke følelser imot de, det er jo tross alt fremmede som 'bryter seg inn' i deres liv og snur alt på hodet.

Hvis barnevernet hadde vært så ille, hadde det da eksistert idag?

 

Og det er sånne oppfatninger som dette:

Akuratt det intrykket jeg har oså, barneværne er et barnefengsel.

som skapes og gjør det vanskeligere for barn som trenger hjelp å få hjelp.

 

 

 

De tar valg for barn som de like gjerne kunne tatt selv. Slik som Kaymeerah sier. Det som oppfattes som den positive delen av barnevernet er hovedsaklig bare politiarbeid.

Absolutt ikke, barnevernet har blant annet samtaler med vergene for å vurdere om politiet skal blandes inn, om jeg ikke tar feil.

 

Legger forresten alt i spoiler ettersom dette er rimelig Off Topic.

 

 

 

Jeg har selv, personlig vært blandet inn med barnevernet i 4-5 år, og de har ikke gjort NOE i mitt liv bedre, de har bare gjort alt verre.

 

Om 3 dager blir jeg sendt hjem igjen til moren min pga. barnevernet. Det er ikke bra, ungdomsskole-årene mine ble helt ødelagt av den psykiske helsen jeg hadde mens jeg bodde der.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner, og har kjent en del folk som har hatt med barneværnet og gjøre, og det er like mange som er storfornøyd med jobben de har gjort, som de som er misfornøyd. Og veldig mange av de som har vært misfornøyd har før eller seinere også innsett at det faktisk var det beste for de, selv om de ikke var enige i akkurat det i årene rundt da det skjedde.

 

Men selvfølgelig, barneværnet driter seg ut de og, akkurat som folk i andre viktige jobber. Men å påstå at alt som har med barneværnet og gjøre suger, blir så altfor, altfor dumt.

 

Takk for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig holder jeg avstand fra barnevernet. Dårlige erfaringer fra egen ungdom. Ikke at de gjorde meg noe. De bare feilet totalt på å gjøre jobben de skal.

 

Men, siden dette er den hyggelige tråden kan jeg meddele at en (skikkelig) iskald cola gjør meg farlig glad akkurat nå! 26 grader og skyfri himmel her oppe i Bodø. Slett ikke feil!

Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig solgt ekstra billetten jeg har til konsert så til uka så plutselig blir jeg 1000kr rikere :D OG jeg fikk plutselig 650kr av farmor i dag. OG jeg år lønn denne uka.

Å slippe å være redd for hvordan jeg skal få pengene til å strekke til gjør meg glad :D

Lenke til kommentar

Feriepenger fra en jobb jeg hadde i fjor. Hadde helt glemt det, så fikk en liten positiv overraskelse :) Pluss ca 5 tusen mer i lønning enn forventet.

 

:thumbup: Jeg savner å jobbe, faktisk å kunne leve livet uten å være bekymret for økonomien (jeg tjente bra da jeg jobba). Håper jeg kommer tilbake i arbeid snart, så jeg kan komme meg videre. Fem tusen mer i lønn enn forventet, slett ikke verst. Hadde helt glemt at jeg får endel igjen på skatten, håper de tikker inn snart. Trenger de til ferien om to uker. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...