Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Du minner meg litt om han der fyren som mente han var fysisk avhengig av chips.

 

Forskjellen er at det faktisk er mulig å bli fysisk avhengig av chips, mtp. noen E-stoffer.

 

Lyd er noe som påvirker hjernen, feks. Bineural Beats. Nå er jo ikke Infected Mushroom bineural da, men det er psykedelisk musikk, noe som er bygd rundt å påvirke hjernen.

 

Jeg vet forresten at det ikke er placèbo-effekt, det skjer ikke under mange forskjellige tilfelle.

 

Har forresten 2-3 andre jeg kjenner som hører på psykedelisk og får samme effekt. Effekten er over 9000 ganger bedre hvis du røyker en spliff først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korleis kodar du DirectX 9-effektar? O.o

 

Spørs på hvordan spillet er bygd, noen har muligheten for å kjøre en visuell editor på grafikkmotoren, mens andre går manuelt.

 

Det er for det meste bare en haug med nummer som definerer størrelse, A-RGB farge osv.

 

Nei.

 

Enig.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Korleis kodar du DirectX 9-effektar? O.o

 

Spørs på hvordan spillet er bygd, noen har muligheten for å kjøre en visuell editor på grafikkmotoren, mens andre går manuelt.

 

Det er for det meste bare en haug med nummer som definerer størrelse, A-RGB farge osv.

Aha. Modding, rett og slett. Eg trudde du lagde sjølv. :p

Lenke til kommentar

Forskjellen er at det faktisk er mulig å bli fysisk avhengig av chips, mtp. noen E-stoffer.

 

Lyd er noe som påvirker hjernen, feks. Bineural Beats. Nå er jo ikke Infected Mushroom bineural da, men det er psykedelisk musikk, noe som er bygd rundt å påvirke hjernen.

 

Jeg vet forresten at det ikke er placèbo-effekt, det skjer ikke under mange forskjellige tilfelle.

 

Har forresten 2-3 andre jeg kjenner som hører på psykedelisk og får samme effekt. Effekten er over 9000 ganger bedre hvis du røyker en spliff først.

Så med andre ord, du må ruse deg for å få en påvirkning av musikken? :p

Lenke til kommentar

Korleis kodar du DirectX 9-effektar? O.o

 

Spørs på hvordan spillet er bygd, noen har muligheten for å kjøre en visuell editor på grafikkmotoren, mens andre går manuelt.

 

Det er for det meste bare en haug med nummer som definerer størrelse, A-RGB farge osv.

 

 

 

Her har du en Sphere i OpenGL.

 

 

#include 

#define X .525731112119133606 
#define Z .850650808352039932

static GLfloat vdata[12][3] = {    
   {-X, 0.0, Z}, {X, 0.0, Z}, {-X, 0.0, -Z}, {X, 0.0, -Z},    
   {0.0, Z, X}, {0.0, Z, -X}, {0.0, -Z, X}, {0.0, -Z, -X},    
   {Z, X, 0.0}, {-Z, X, 0.0}, {Z, -X, 0.0}, {-Z, -X, 0.0} 
};
static GLuint tindices[20][3] = { 
   {0,4,1}, {0,9,4}, {9,5,4}, {4,5,8}, {4,8,1},    
   {8,10,1}, {8,3,10}, {5,3,8}, {5,2,3}, {2,7,3},    
   {7,10,3}, {7,6,10}, {7,11,6}, {11,0,6}, {0,1,6}, 
   {6,1,10}, {9,0,11}, {9,11,2}, {9,2,5}, {7,2,11} };

void normalize(GLfloat *a) {
   GLfloat d=sqrt(a[0]*a[0]+a[1]*a[1]+a[2]*a[2]);
   a[0]/=d; a[1]/=d; a[2]/=d;
}

void drawtri(GLfloat *a, GLfloat *b, GLfloat *c, int div, float r) {
   if (div<=0) {
       glNormal3fv(a); glVertex3f(a[0]*r, a[1]*r, a[2]*r);
       glNormal3fv(b); glVertex3f(b[0]*r, b[1]*r, b[2]*r);
       glNormal3fv(c); glVertex3f(c[0]*r, c[1]*r, c[2]*r);
   } else {
       GLfloat ab[3], ac[3], bc[3];
       for (int i=0;i<3;i++) {
           ab[i]=(a[i]+b[i])/2;
           ac[i]=(a[i]+c[i])/2;
           bc[i]=(b[i]+c[i])/2;
       }
       normalize(ab); normalize(ac); normalize(bc);
       drawtri(a, ab, ac, div-1, r);
       drawtri(b, bc, ab, div-1, r);
       drawtri(c, ac, bc, div-1, r);
       drawtri(ab, bc, ac, div-1, r);  //<--Comment this line and sphere looks really cool!
   }  
}

void drawsphere(int ndiv, float radius=1.0) {
   glBegin(GL_TRIANGLES);
   for (int i=0;i<20;i++)
       drawtri(vdata[tindices[i][0]], vdata[tindices[i][1]], vdata[tindices[i][2]], ndiv, radius);
   glEnd();
}

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...