LordEirik Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei. Jeg lurte på om noen kan en bra sykkelrute nedover til Ålesund fra Trondheim. Jeg hadde en plan om å sykle kystveien (forbi Halsa og Molde), men vet ikke om jeg kan sykle langs E39 som jeg er vant med som kjørerute. Siden jeg ikke kommer til å sykle med sykkel- shorts/skjorte, sykkelhansker, sykkelsolbriller eller sykkel med syltynne hjul, men heller en gammel crossykkel og joggebukse så ser jeg ikke "fit" ut til å sykle på E39 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Skal du seriøst sykle 42 mil(ifølge gulseider)? På en crosser med joggebukse? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ja, noe skurrer med disse planene. Hvor mange dager hadde du tenkt å bruke? Du kan ta det rolig å bruke 4 dager, men det er fortsatt kjipt å sykle så langt uten en skikkelig sykkel. Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Har ingen planer om å sykle over Dovre Jeg skal sykle kystveien, på gulesider skriver dere via Halsa. Gulesider Det er fortsatt hele 30 mil, noe som vil ta 15 timer med gjennomsnittlig 20 km/t eller 10 timer ved 30 kmt/t. Pluss det er to ferger. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Har ingen planer om å sykle over Dovre Jeg skal sykle kystveien, på gulesider skriver dere via Halsa. Gulesider Det er fortsatt hele 30 mil, noe som vil ta 15 timer med gjennomsnittlig 20 km/t eller 10 timer ved 30 kmt/t. Pluss det er to ferger. 8938805[/snapback] da skal det gå fort Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Tror jeg skal klare det på en 15-20 timer. Håper jeg Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Fortsatt med terreng-sykkel? Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 klart det! Det er jo ikke hvilken som helst terrengsykkel, det er snakk om en Baracuda fra slutten av nittitallet. Med andre ord en skikkelig manndomsprøve, eller ren idioti (om man vil). Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvis det er fint vær nå du skal sykle og om du er i noenlunde god form så går det helt sikkert veldig bra. Det går sikkert helt fint å sykle langs E39, men hva med å sykle over kyrkseterøra , aure, tustna , kristiansund, averøy , eide , fræna til molde (rv 680 og rv 64? Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Formen burde være grei, jeg sykler ca 4 timer hver dag, to om morgenen og to om kvelden. Har ikke fulgt helt opp den siste uken, men skal raskt komme på plass igjen. Jeg tok en titt på kjøreruten, den ser jo lovende ut for å holde meg unna E39. Den er jo 73 km lenger enn E39, så er jo noe som må vurderes. Jeg tenkte også på å sykle om natten, altså begynne tidlig. dvs rundt 2-3tiden. Liten trafikk. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det virker jo som om du er godt forberedt. Men det er en gigantisk forskjell på 2t i strekk og 20 timer i strekk. Det går på utholdenhet og det forsvinner utrolig mye mer krefter når du trør en MTB enn hvis du trør en racer. Husk skikkelig mat og masse vann. :-) Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Forberedt og forberedt, som du sa er det forskjell på 2t og 20t. tok en snartur til Stjørdal, ikke så langt dit men gikk helt fint. Har planer om å ha med mat og vann ja Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Ikke ta med småboller og cola. ;P Jeg ville prøvd meg på en litt kortere tur først, fikk sjokk første gang jeg la ut på en 8t+ tur. Hva du spiser har mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå