pulse Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei Er det noen som vet om det finnes - eller om det er meldt at det kommer firewirekort med flere enn en buss (ikke porter - som det vanlgvis er to eller tre av). Jeg har et lite hjemmestudio og har flere firewireenheter (PowerCore FW, Duende og Liquid Mix) som hver trives best på separate busser - og jeg vil helst utnytte de få PCI / PCIe kortplassene så godt som mulig. Disse enhetene er 1394a (400MBit) så bussene behøver ikke å overstige denne hastigheten. pappan Lenke til kommentar
sirius288 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Har ikke akkurat noe svar, men ett spørsmål... Går å lurer på å kjøpe "liquid mix" selv, forstår det sånn at det bør ha en egen firewirebuss. "Bugger" det om den ikke har det? Hva er din erfaring med Liquid Mix? Lenke til kommentar
pulse Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Går å lurer på å kjøpe "liquid mix" selv, forstår det sånn at det bør ha en egen firewirebuss. "Bugger" det om den ikke har det? Hva er din erfaring med Liquid Mix? 8986000[/snapback] Det er slik at alle disse enhetene trives best på egen firwirebuss. Liquid Mix har 32 datastrømmer inn og 32 strømmer ut med 24 bits / 44100. Det sies at denne trafikken sammen med en del andre strømmer gjør at kapasiteten blir for liten til å bruke flere bokser på samme buss. Jeg har hatt mest problemer med SSL Duende sammen med TC PowerCore Firewire - hvor det virker som om de prøver å avbryte hverandre (sender interrupts). Som regel vinner da TC'en - og de kanalene som har SSL Duende blir stille - selv om jeg bruker få plugins (som ikke gir stor datatrafikk). Jeg har ikke annet enn en laptop så nå får jeg egentlig bare brukt SSL'en. Min erfaring med Liquid Mix er at det er en artig, vellåtende sak. Vi snakker ikke om de beste pluggene i verden, men ikke langt fra. Problemet med LM er nok at den inneholder så mange modeller av vintage apparater at det er vanskelig å sette seg inn i alt - og at man derfor ikke utnytter den godt nok. Husk at dette er modeller etter dyyyre apparater som gode lydteknikere brukte lang tid for å sette seg inn i - når de fikk én ny boks i studioet. Her kommer man så rett inn i lekebutikken - og blir overveldet. Så mitt råd er: Sette deg skikkelig inn i hvordan hver av modellene arbeider slik at du blir kjent med dem, og får utnyttet de godt. Da har du et kraftig og vellåtende apparat til nesten alle formål. Liker jeg Liquid Mix? Yep! Pappan Endret 2. juli 2007 av pulse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå