Gå til innhold

Hjelp med oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei!

PCen min har tatt kvelden så trenger en ny ganske kjapt. Jeg har en 520watt strømforsyning ( får se om den holder ) fra før og 2 Seagate Barracuda harddisker på 200gb og 300gb.

Jeg har behov for at pcen kan ha dual screen. Jeg bruker å gjøre flere oppgaver samtidig så har tenkt meg på en Quad CPU, jeg spiller også en del. Jeg har ikke tenkt å overklokke pcen.

Jeg er ganske usikker på åssen hardware jeg skal velge og om de passer sammen. Budsjette mitt er på rundt 11 tusen.

Jeg har laget meg dette oppsettet, men vet ikke helt om alt passer sammen og om det kan gjøres noen forbedringer med det.

CPU:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Skjermkort:

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit

Hovedkort:

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

RAM:

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Harddisk:

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Total pris: 10.638,00 uten frakt

Tror dere 520watt strømforsyninga holder til dette + de 2 Seagate Barracuda harddiskene jeg har fra før?

BTW, vet at Quad prossesorn går ned 50% pris den 22 Juli, men tror ikke jeg gidder å vente.

Endret av Perodin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder PSU på 500W sier ikke det oss stort .

Den kan være ræva , eller den kan være veldig bra .

Hvilken type er det ? , eventuelt hvor mye Ampere kan den gi kontinuerlig på +12V (står på klistremerke på siden av den).

Merk at quad core Q6600 har et thermal design på 105W (+12v watt , dvs ~9 Ampere med full throttle) . Dual core f.eks E6600 har thermal design på 65W ( ~ 5.5 Ampere)

Lenke til kommentar
Når det gjelder PSU på 500W sier ikke det oss stort .

Den kan være ræva , eller den kan være veldig bra .

Hvilken type er det ? , eventuelt hvor mye Ampere kan den gi kontinuerlig på +12V (står på klistremerke på siden av den).

Merk at quad core Q6600 har et thermal design på 105W (+12v watt , dvs ~9 Ampere med full throttle) . Dual core f.eks E6600 har thermal design på 65W ( ~ 5.5 Ampere)

8941449[/snapback]

Det er en 3 år gammel OCZ Modstream 520watt.

LINK: https://prisguiden.no/product.php?productId=25500

Lenke til kommentar
Den burde greie seg siden den har en single +12v på max 28 Ampere (336 +12v watt). Hadde du hatt en dual +12v rail PSU kan det fort bli problemer med overload av 1 av de , at current limiter sikringen(e) trippes.

8941652[/snapback]

Takk, det var bra å høre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...