Gå til innhold

Hvilken telefon til maks 1600?


Anbefalte innlegg

Hei,

broren min er på utkikk etter en ny telefon til maks 1600. Han har sett litt på SE K750i, men pappa er ut ifra erfaringer litt i tvil om det kan være noe trøbbel med joysticken på den.

 

Broren min ønsker seg en telefon som ser omtrent slik ut:

Utforming - Klassisk/klapptelefon

MP3-spiller - Ja

Blåtann - Ja

Innebygd kamera - Ja

Kameraoppløsning (minimum) - ca 2 MP

Med abonnement - Nei

 

Dette vil i prisguiden gi et slikt resultat: Sammenligning

 

Noen som har tips til hvilken telefon han bør velge?

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på de siste aller k750 er det kommet en "gummiboks" rundt joystickmekanikken, for å gjøre det vanskeligere for støv å komme inn.

denne versjonen har jeg nå, og i motsetning til de forrige versjonene, har jeg ikke hatt problemer ennå selv om jeg har behandlet den likt under lignende forhold som den første, så jeg tror det har hatt en effekt.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

men når du søker i prisguiden neste gang, husk at den er ikke helt perfekt, så hvis du krysser av for f.eks. mp3spiller, vil denne "spesifikasjonen" senere kanske kalles noe annet eller være selvsagt og derfor ikke være oppført, man må nesten kjenne den for å vite hva den er dårlig til å sile ut og for bra til å sile ut. bruk som regel minst mulig søkekriterier og sjekk tlfene manuelt. som at det er ikke nødvendig å krysse for at den skal ha kamera, bare kryss av for oppløsningen.

de 2 andre tlfene enn k750 tror jeg ikke selges i vanlige butikker lenger?

skal han bruke den som sin primære mp3spiller, så hadde jeg ikke kjøpt noen av de. skal den bare spille mp3filer som ringetoner osv, eller skal han bruke den som mp3spiller?

uansett måtte han uansett ha kjøpt større minnekort og ørepropper eller overgang til sine itillegg, for de som følger med k750 sitter litt for dårlig og har litt for dårlig lyd til musikkbruk..

 

k750 følger det med et 64 mb minnekort, og den har 9 timer taletid og 400 timer hviletid.

 

en w810 er mer lagt opp til musikkspilling og har samme kamera som k750, har edge, større minnekort og medfølgene ørepropper og bedre mp3spiller.

men mangler linsedeksel.

den kommer med et 512 mb minnekort, har 8 timer taletid og 350 timer hviletid.

de samme øreproppene med overgang og minnekort kan han uansett senere kjøpe til hans k750, men han får ikke med den litt mer avanserte mp3spilleren..

 

en 5300 er også lagt opp til musikk, er nyere, har edge, koster like mye men har dårligere kamera men mye bedre skjerm.

det følger med et 256 mb minnekort, har 3.2 timer taletid og 223 timer hviletid.

 

du må finne ut av om skal han høre på musikk eller hvor bra kamera han trenger?

i testene av tlfene på linkene til prisguiden ser du hvor bra kameraene er på de forskjellige.

Lenke til kommentar
på de siste aller k750 er det kommet en "gummiboks" rundt joystickmekanikken, for å gjøre det vanskeligere for støv å komme inn.

denne versjonen har jeg nå, og i motsetning til de forrige versjonene, har jeg ikke hatt problemer ennå selv om jeg har behandlet den likt under lignende forhold som den første, så jeg tror det har hatt en effekt.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

men når du søker i prisguiden neste gang, husk at den er ikke helt perfekt, så hvis du krysser av for f.eks. mp3spiller, vil denne "spesifikasjonen" senere kanske kalles noe annet eller være selvsagt og derfor ikke være oppført, man må nesten kjenne den for å vite hva den er dårlig til å sile ut og for bra til å sile ut. bruk som regel minst mulig søkekriterier og sjekk tlfene manuelt. som at det er ikke nødvendig å krysse for at den skal ha kamera, bare kryss av for oppløsningen.

de 2 andre tlfene enn k750 tror jeg ikke selges i vanlige butikker lenger?

skal han bruke den som sin primære mp3spiller, så hadde jeg ikke kjøpt noen av de. skal den bare spille mp3filer som ringetoner osv, eller skal han bruke den som mp3spiller?

uansett måtte han uansett ha kjøpt større minnekort og ørepropper eller overgang til sine itillegg, for de som følger med k750 sitter litt for dårlig og har litt for dårlig lyd til musikkbruk..

 

k750 følger det med et 64 mb minnekort, og den har 9 timer taletid og 400 timer hviletid.

 

en w810 er mer lagt opp til musikkspilling og har samme kamera som k750, har edge, større minnekort og medfølgene ørepropper og bedre mp3spiller.

men mangler linsedeksel.

den kommer med et 512 mb minnekort, har 8 timer taletid og 350 timer hviletid.

de samme øreproppene med overgang og minnekort kan han uansett senere kjøpe til hans k750, men han får ikke med den litt mer avanserte mp3spilleren..

 

en 5300 er også lagt opp til musikk, er nyere, har edge, koster like mye men har dårligere kamera men mye bedre skjerm.

det følger med et 256 mb minnekort, har 3.2 timer taletid og 223 timer hviletid.

 

du må finne ut av om skal han høre på musikk eller hvor bra kamera han trenger?

i testene av tlfene på linkene til prisguiden ser du hvor bra kameraene er på de forskjellige.

8938469[/snapback]

Takk :D

 

K800i

8942409[/snapback]

Litt dyr den da, uten abonnement ;)

 

Men nå er telefonen kjøpt, og det ble en K750i :) Han kom vel fram til at det var det greieste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...