Gå til innhold

Hva har du opplevd med din favorittklubb?

Anbefalte innlegg

Hvordan var det du startet å holde med ditt favorittlag?

Hva har du opplevd?

Jeg startet å holde med Liverpool i 98\99 sesongen tror jeg det var. Favorittspilleren på den tiden var Michael Owen, Steve Mcmanaman, Patrik Berger og Vegard Heggem. Idag er favorittspillerne Steven Gerrard, Luis Garcia og Harry Kewell. Det beste minne er det tre cupseiere i 2001. UEFA Cupen, FA Cupen og Liga Cupen. Så var kvelden i Istanbul i 2005 et minne for livet. Det verste minnene er CL tapet i år og Liga Cup tapet mot Chelsea i 2005. Har vært på Anfield en gang før, bare at det var midt på sommeren og da var det ingen kamper på den tiden. Jeg har vært på Vålerenga- Liverpool på Ullevål. Jeg husker hvor imponert jeg ble av hvor mange Liverpool supportere som hadde møt opp. Satser på å ta en tur til Liverpool å se en kamp i den kommende sesongen.

Har opplevd mye som Liverpool supporter i en alder kun av 16. Potensiale i klubben er stort og jeg vil forhåpentligsvis få oppleve flere gode minner.

Har hele 10 drakter. Hvor kun 2 av de er fake, måtte det også bli mange flere drakter i den kommende tid.

Så få høre litt om deres opplevelser med deres favorittklubb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er Liverpool Supporter, og må si at da Liverpool vant Uefa-cup finalen mot Alaves i 2001 er mitt beste minne. Hugser jeg sto og skrek i sofaen da Macallister scorte vinnermålet! :D:D

Champions League finalen i 2005 og var helt genial! Så bare andreomgangen da, men det var vell der det beste skjedde ;)

Var helt i sjokk flere dager etterpå :!:

Edit: er forresten 16 jeg og..

Endret av Gauron
Lenke til kommentar

Begynte vel og heie på Real Madrid i år 99/00, og husker jeg var utrolig glad i 2002 når El Madrid vant CL i 01/02. Satt opppe i senga mi lenge etter sengetid med en tv uten lyd og ba til gud om at ingen andre skulle score etter Zidane scorte vinner målet 15-05.2002 i Glasgow.Etter det har det ikke vært så mye og feire over, helt til i år da da jeg fikk konfirmasjonsgave: Madrid tur med billetter til Mallorca kampen. Fy faen det er noe av det største jeg har vært med på, det var en enorm glede i hele byen og dens innbygger( bortsett fra Athletico fansen), endelig etter 4 år! :w00t:

Har vært Zidane fan fra siste året hans i Juve til slutten.

Kan legge til at jeg har 10 Real drakter :D

Los Blancos er på vei opp igjen!! :w00t:

Hala Madrid!!

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Jeg har vært Newcastle-supporter siden 95/96 eller deromkring, og har opplevd andreplasser i Premier Leage. Jeg har opplevd sølv i FA-cupen to år på rad. Jeg har opplevd å score 3 mot Liverpool, men slippe inn fire. Jeg har opplevd "kinky" fotball. Jeg har, i likhet med endel andre, opplevd Graeme Souness. Oppturene har stort sett kommet i form av respektable ligaposisjoner. Nedturene har det vært litt flere av.

Lenke til kommentar

Med Roma:

Ble supporter etter EM2000 men ikke for alvor før sesongen etter. Har vært med på oppturer men også nedturer spesielt sesongen hvor vi fikk transfer-ban og når Capello knullet oss i ræva. Men å komme til kvartfinalen i CL (selv om vi røk ut på en horribel måte) var det største.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som Milan-fan har jeg opplevd Champions League-triumf. begynte å heie på dem i 2005.

Vålerenga har jeg heid ordentlig på siden 2002. Der har jeg opplevd cup-gull i 2002 og Gull, sølv og bronse i henholdsvis 2005, 2004 og 2006. Har også mange gode minner fra Uefa-cup og Champions League-kvalifisering.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min første Chelsea-drakt da Premier League startet opp i 1992, det var den fantastiske Amiga/Commodore-drakten:

chelsea.jpg

:love:

Etter min første tippekamp med de blå så var det rett og slett ingen vei tilbake. Dette var laget mitt.

De største øyeblikkene må for min del være:

- FA Cup-triumfen i 1997 (Chelseas første trofé på 27 år om man ikke regner med Full Members Cup hvor de vant i 1986 og 1990) hvor Roberto Di Matteo skåret historiens raskeste finalemål med et fantastisk langskudd bare 42 sekunder inn i kampen.

- Seriemesterskapet i 2004, Chelseas første Premier League-trofé og det første seriemesterskapet på 50 år. I den sesongen knuste Chelsea så og si alle rekorder. En opplevelse jeg ikke trodde jeg skulle komme til å få oppleve. Chelsea har vokst enormt de siste 10 årene og er nå en av verdens ledende fotballklubber.

Mange vil nok si at Roman er den største suksessfaktoren til Chelsea, men jeg vil faktisk påstå at Chelsea tok sine første steg som en fremtidig toppklubb allerede med FA Cup-seieren i 1997. I de påfølgende årene så var Chelsea hele tiden oppe i toppen og knivet med lagene bak Manchester United (1997-2000, 2002) og Arsenal (2001, 2003).

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Begynte å heie på Liverpool året 1996-1997 en gang, men startet ikke for alvår sessongen etter 1997-1998, naboen min var LFC fan så da ble jeg å det. Mine favoritt spillere den gangen var Owen og Fowler, likte også Mcmanaman godt. Fikk også min første LFC trøye i 1998, med Owen 18 bakpå, fikk deretter den hvite bortedrakten og i senere tid har jeg kjøpt meg 3 andre Liverpool drakter, og det blir snart flere.

Det største må vel være i 2001, når de vant Fa Cup,Ligacupen og UEFA Cupen, husker godt finalen mot Alaves alikevel om jeg var bare 12 år, men det absolut største må være i 2005 da de vant CL finalen mot Ac Milan, det må være den værste\beste kampen jeg har sett, var så nervevrak. Støste ned turer må være i år (CL Finalen) og diverse tap mot Chelsea og Man united i ligacupfinale og diverse PL kamper.

Lenke til kommentar

Er så dårlig på årstall og sånt, men tror det var i 1998 eller no sånt..... jeg var Man utd supporter..... helt til Roy Keanes hårreisende takling av Alf Inge Håland og ikke minst hans kvalme oppførsel i ettertid.

Jeg ble Manchester city supporter da og det slutter jeg nok aldri med.

Lenke til kommentar
Er så dårlig på årstall og sånt, men tror det var i 1998 eller no sånt..... jeg var Man utd supporter..... helt til Roy Keanes hårreisende takling av Alf Inge Håland og ikke minst hans kvalme oppførsel i ettertid.

9047352[/snapback]

Du vet at dette er verre enn overlagt drap på statsministeren OG hans frue?

Det var en hårreisende takling av Keane, men ikke f**n om du bytter til City av den grunn, faktisk finnes det ikke en eneste grunn for å gå fra United til City. Eller bytte favorittklubb.

For øvrig må jeg si at Teddy og Ole Gunnar sine finalescoringer på overtid på Nou Camp i 99 henger svært høyt. Egentlig hele denne sesongen, med Beckhams comeback etter VM 98, Cole/Yorke samarbeidet, egentlig alt med denne sesongen var fantastisk. Sesongvideoen fra denne sesongen er så bra at jeg har den i to eksemplarer :)

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Liverpool.

Har vel holdt med Liverpool i hele mitt liv, mye på grunn av at fattern er ihuga Liverpool fan.

Husker godt da Liverpool fant UEFA cupen for noen år tilbake, men CL finalen i 05 er det lite som kan matche. Synes det var stort å nå finalen igjen i 07, men ikke like stort som å vinne den selvfølgelig.

Var også med min far på Anfield Road og så Liverpool spille mot Tottenham for noen år tilbake, husker at Liverpool vant og at det var en fantastisk følelse. Håper det snart blir en tur tilbake til Anfield Road om ikke flere :)

Lenke til kommentar

9047352[/snapback]

Du vet at dette er verre enn overlagt drap på statsministeren OG hans frue?

Det var en hårreisende takling av Keane, men ikke f**n om du bytter til City av den grunn, faktisk finnes det ikke en eneste grunn for å gå fra United til City. Eller bytte favorittklubb.

For øvrig må jeg si at Teddy og Ole Gunnar sine finalescoringer på overtid på Nou Camp i 99 henger svært høyt. Egentlig hele denne sesongen, med Beckhams comeback etter VM 98, Cole/Yorke samarbeidet, egentlig alt med denne sesongen var fantastisk. Sesongvideoen fra denne sesongen er så bra at jeg har den i to eksemplarer :)

9047869[/snapback]

Det var ikke bare taklinga jeg reagerte på...... det var både Keanes egen og klubbens håndtering av saken i ettertid.... Jeg klarte liksom aldri å ha følelser for det laget mer. Blame Keane hehe :p

Jeg var nok heller aldri noen stor Man utd supporter..... holdt med dem bare for å ha et lag liksom.

Er ganske mye mer engasjert og følger ganske mye mer med i dag enn jeg gjorde den gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...