NextoN Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei. Jeg har hørt en teori angående det å trene styrke og å slutte å vokse altså da tenker jeg ikke muskelvekst, men høyde osv. Teorien går ut på at når du trener alle musklene i kroppen så prioriterer kroppen disse musklene foran normal vekst i høyde og du slutter å vokse, eller du vokser mindre enn det du skulle ha gjort hvis ikke du trente styrke. Noen som har peiling innenfor dette området? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Så lenge man spiser tilstrekkelig (altså fremmer vekst fremfor nedbrytning) er det absolutt ingen problem med styrketrening. Finnes studier som undebygger denne studien, dessuten vet man at styrketrening (med et godt kosthold) styrker bla. beinbygningen osv. En link til en artikkel hos treningsforum.no ang. problemet: http://www.treningsforum.no/article/articl...forten%E5ringer Endret 25. juni 2007 av Remerser Lenke til kommentar
DNA Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Vel noen baseøvelser frigjør noen hormoner som hjelper deg å vokse og et bra kosthold hjelper deg også å vokse. Selvfølgelig kan man ikke vokse mer enn det genetiske potensiale, men det kan føre til at du når ditt genetiske potensiale. Dette er hvis du trener med riktig teknikk og ikke skader deg. Kroppen klarer jo som regel å vokse med et helt ræva kosthold så det burde fint gå ann å vokse bra med styrketrening og et bra kosthold. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Bare du ikke tar sikte på superlav fettprosent året rundt når du vokser, så skal trening og vekst gå bra. Kroppen trenger først næring til å reparere musklene, så til å vokse i høyden, så det er viktig å spise nok. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Her kan det hende at jeg er helt på villspor, men kan man ikke ødelegge brusk ved stor belastning? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Her kan det hende at jeg er helt på villspor, men kan man ikke ødelegge brusk ved stor belastning? 9040558[/snapback] Wolff's Law Lenke til kommentar
warneck Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Myten rundt dette er ephyse-skivene. Det ble før i tiden ment at disse kunne lukke seg og dermed ende veksten om man drev med tung styrketrening, dette er blitt tilbakevist med grundig forskning. Det er faktisk større sjanse for at de lukker seg om du driver med fotball, enn styrketrening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå