Hans Erling Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg bor i Sverige og skal handle fra en svensk nettbutikk. Jeg har valgt Antec 182 som kabinett. Nettbutikken jeg tenker å handle fra er http://www.inwarehouse.se Noe av grunnen er at de har gratis frakt ved kortkjøp såvidt jeg forsto. Samt at prisen ikke er så gal. En av de høyeste prioriteringene er at maskinen skal være stille. Så jeg skal ha en stille strømforsyning rundt 500w max 1200kr. Samt to stille 120mm vifter. Så det jeg lurer på er om jeg kan koble til flere vifter til den innebygde viftekontrollen? Er den beregnet for dette? Hvilke PSU på den websiden vil du anbefale? Og hvilke vifter? En kompis har Antec P180 og tippet at de originale viftene lå på rundt 12-15db på minimum på den innebygde viftekontrollen. Om ikke den innebygde viftekontrollen er laget for flere vifter burde jeg jo nesten ha vifter som ikke lager noe mere enn 15db i hvertfall. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Angående vifter, ville jeg ikke stolt på de oppgitte støyverdiene. Statistisk sett er verdiene mye høyere i virkeligheten. Det er nå iallfall mine erfaringer. Dersom jeg skal anbefale noen 120 mm vifter, må det igjen bli MIST sine. Disse er veldig stille, men naturligvis flytter de litt mindre luft også, da. Det ser ikke ut til at de har dem på nettbutikken din Goscinny Endret 24. juni 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Tja, kan legge inn et godt ord for Hiper http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1138284&node=568 Har det ikke selv, men de fleste jeg har snakket med som har denne er positive som baran det Hvis ikke kan du se litt på Zalman sin http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1138288&node=568 God produsent, ikke kjent med PSUene demmers, men sikkert ikke dårlige de heller Den eneste vifta jeg ser kan gå ann, må være denne http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1085440&node=537 Den har en såpass lav skrevet dB, og det er alltid mer enn skrevet, så tipper denne ligger på rundt 15dB, kanskje mindre Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Kjøp Corsair HX520 PSU, den skal visst vere utrolig stabil, stille og garantert gi nok strøm innen sine begrensinger av W. Jeg ville egentlig ha denne da jeg kjøpte, men det ble ikke av da den pc-byggeren ikke hadde den Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg har også bare hørt MASSE bra og ingenting negativt om Corsair sin. Mange har kanskje et dårlig førsteinntrykk siden Corsair er nye innen strømforsyninger (de er det, er de ikke?) og har holdt på med RAM tidligere, men alle tester jeg har sett har rost strømforsyningene deres opp i skyene! Goscinny Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har også bare hørt MASSE bra og ingenting negativt om Corsair sin. Mange har kanskje et dårlig førsteinntrykk siden Corsair er nye innen strømforsyninger (de er det, er de ikke?) og har holdt på med RAM tidligere, men alle tester jeg har sett har rost strømforsyningene deres opp i skyene! Goscinny 8989912[/snapback] riktig det du sier. HX520 og HX620 er debutantene til corsair innen PSU'er. Tipper corsair vil levere noe inni hamperævva bra strømforsyninger i tidene som kommer. Utifra kritikkene av de to de har kommet med, er det ingen i den prisklassen som kan måle seg, om man slenger inn faktorene: stabil, kraft og støy. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Å anslå dB-verdier med kun øremål er dumt og misvisende. Ta deg en titt på www.silentpcreview.com .. de har gode tester av vifter... Ang. Antec P182 så er det et godt valg, men du må påregne å knote endel for å få montert alt som du vil ha det... Originalviftene fungerer bra, men kun om du setter de på Low.. på Medium og high så høres de godt... I mitt antec p182 så har jeg bytta ut antec vifta mellom harddiskene og psuet med en Nexus vifte, og så har jeg en Nexus til foran diskene i det øverste kammeret... Og en Noctua som er teipet til taket av kabinettet rett ved kjøleribba, for å få litt mer luft over kjøleribba.. Jeg har Thermalright Ultra120 Extreme ribbe til cpuen, og den har helt hjernedød monteringsanordning for vifter... Ble overrasket over hvor stillegående kabinettet var når jeg boota opp første gangen.. det var bokstavelig talt ikke en lyd å høre... Edit: jeg har Corsair HX520.. anbefales! Endret 8. juli 2007 av Wibla Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Antec P182B er på vei til meg i en utrolig nær framtid!! Etter en "uavhengig" test som Intel sitt test senter har gjort for Antec, har lillebroroen, P180, utrolig god luftflyt og kjøle egenskaper. Så jeg ville sett om bytte at vifter var nødvendig før du bestiller nye, spesielt hvis de ikke har noe bra utvalg der du skal bestille fra;) Jeg har også bestilt Zalman PSU som DJ Ovin foreslo, den har fått gode reviews, bla av SPR. Den leverer når det gjelder W og støynivået var lydløs ved 300-400W belastning, hørtbar etter dette. (Tror det var det det stod ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå