-KING- Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Vet ikke om den kommer imorgen, men den kommer snart! Tror det kommer 3 modeller imorge, ihvertfall mange som sier at de kommer 26.juni. Blir en modell med 14", en med 15" og en med 17". 8942000[/snapback] Kommer de på Dells hjemmeside? Eller må jeg få tak i informasjon et annet sted? 8942022[/snapback] Noen som kan svare på dette spørsmålet? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Forhåpentligvis kommer de på hjemmesiden til dell, evt kommer de på den internasjonale siden først, så på den norske lit senere. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Forhåpentligvis kommer de på hjemmesiden til dell, evt kommer de på den internasjonale siden først, så på den norske lit senere. 8942119[/snapback] Tusen takk for raskt svar! Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 meget snart vil jeg tro i løpet av sommeren i hvertfall.Definitivt Mac Tok ikke lang tid for meg (en uke, første uken av skoleråret siden skikkelige mediefag retninger på vidergående bruker Mac). By the way hadde prøvt Mac en gang før og hatet det noe så jævlig at en kan ikke tro jeg noen gang ville skifte. Og vista er blåkopi av Apple sine gamle operativsystemer, Leopard er mye, mye mer nyvinnende. 8941593[/snapback] Det kan hende at Mac er bedre, men jeg synes de er litt for dyre, når man ser at man kan få en PC med samme eller bedre spesifikasjoner for mindre. Og jeg vet ikke om jeg tør å satse på en mac ennå. Men takk for all informasjonen jeg har fått! 8941807[/snapback] Off, nå tenker du litt feil med å sammenligne pc og mac spesifikasjonsmessig. En mac vil alltid utnytte hardware bedre enn en pc pga. at mac kjører et unix opperativsystem (bedre og lettere koding krever mindre av hardware) Siste melding fra meg Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det kan jo være et poeng, men problemet med mac slik jeg ser det er: du betaler utrolig mye for design og et OS som har endel begrensninger ift programmer\spill etc (joda, mye finnes, men mye mangler), og hardwaremessig gir de lite for pengene. Greit nok at OSet krever litt mindre men det får da være måte på hvor dårlig hardware en skal finne seg i. Om en dog primært skal drive med lydproduksjon kan mac være å foretrekke (ifølge svigerfar som har innspillingsstudio, rekner med jeg kan stole på han der ). Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Det kan jo være et poeng, men problemet med mac slik jeg ser det er: du betaler utrolig mye for design og et OS som har endel begrensninger ift programmer\spill etc (joda, mye finnes, men mye mangler), og hardwaremessig gir de lite for pengene. Greit nok at OSet krever litt mindre men det får da være måte på hvor dårlig hardware en skal finne seg i. Om en dog primært skal drive med lydproduksjon kan mac være å foretrekke (ifølge svigerfar som har innspillingsstudio, rekner med jeg kan stole på han der ). 8943669[/snapback] Takk for informasjonen... Men nå ser jeg litt på Dell XPS m1330. Hvordan er den sammenlignet med HP dv9377? Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Hva med HP dv6525 8969381[/snapback] Ja, den hadde jeg også sett litt på. Men den kunne hatt litt større harddisk (ellers kan vel bygge inn en selv senere - men er ikke sikker på hvordan jeg gjør det og hva slags harddisk som må kjøpes) I prisguide er de tre laveste prisene mye lavere enn de andre. I tre av nettbutikkene får du den for under 6000,-. Er det noen som vet hvorfor den er så billig der? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Både amentio og stretto har fått gode karakterer fra brukerne sine, tror du kan stole på de. Så om det er den datan du vil ha så kjøp heller derifra. Og ang harddisk så anbefaler jeg deg heller å skaffe deg ekstern harddisk som du kan bruke til lagring av musikk, filmer osv. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Både amentio og stretto har fått gode karakterer fra brukerne sine, tror du kan stole på de. Så om det er den datan du vil ha så kjøp heller derifra. Og ang harddisk så anbefaler jeg deg heller å skaffe deg ekstern harddisk som du kan bruke til lagring av musikk, filmer osv. 8972065[/snapback] Jeg vet ikke om jeg skal kjøpe den, må undersøke litt mer først, og se om det er noen andre bedre PC-er. De trenger ikke å være like billige.. Jeg ser etter Pc-er til maks. 14-15 000 Jeg har allerede en ekstern harddisk på 250 GB, men synes det er mye lettere med en intern harddisk når du er på farten... Men problemet er at jeg ikke vet hva slags harddisk bærbare PC-er bruker, og hvordan de skal innstalleres.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 vanlig bærbare bruker 2,5" hardisker. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 vanlig bærbare bruker 2,5" hardisker. 8972328[/snapback] Takk! Vet du hvordan harddisken monteres/installeres? Er det vanskelig? Hvor mange harddisker pleier det normalt å være plass til? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Plass til 1, av de jeg har sett. Bare skru opp lokket som holder hardisken på plass og bytt ut. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Er normalt bare plass til 1 på 15,4" og nedover mens 17" har ofte 2. Lenke til kommentar
-KING- Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Er normalt bare plass til 1 på 15,4" og nedover mens 17" har ofte 2. 8972919[/snapback] Så hvis jeg kjøper en 15,4" så kan jeg ikke putte inn en eksta harddisk? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Normalt ikke, men det pleier ikke å være vanskelig å bytte ut harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå