Gå til innhold

Kraftig Bærbar PC (15,4")

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe en bærbar PC, men trenger litt hjelp med å finne en som passer. Her er noen av kravene:

- Nok lagringsplass (160 GB +)

- 2048 MB RAM

- Bra prosessor (Eks. Intel Core 2 Duo*)

- Bluetooth

- Webcam

- Omtrent 15,4"

-------------------------------------

- Fint design

- God lydkvalitet

- Bra batteri

- Må ikke bli for varm altfor fort**

- Ikke alt for tung

- Lavt støyniva

- HDMI (er det nødvendig?)

Pris: 7 000 - 15 000

Jeg har sett litt på denne. Men jeg vet ikke noe om batteriet, støynivået og om den blir varm fort. Og det hadde også vært bedre med en 15,4 tommer siden den er mer portabel og siden den sikkert koster mindre.

* Er Intel Core 2 Duo den (/en av de) beste "vanlige" prosessorene nå?

** Både innvendig og utvendig

Har noen av dere noen tips? Burde jeg kanskje vente litt til en eller annen "gærn" PC kommer? :hmm:

Er takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du spille?

8936673[/snapback]

Nei, jeg spiller nesten ikke... Bare noen ganger (veldig sjeldent)...

Jeg tror at jeg kommer stort sett til å bruke den til musikk- og videoredigering (og -miksing) og til skolearbeid.

Lenke til kommentar

Hei!

Tusen takk for alle svar! :thumbup:

Men den fra Multicom likte jeg bare ikke. Tror det var fordi jeg vil ha en PC fra en "ordentlig" produsent og kanskje fordi den var litt stygg. Men ellers var alt bra med den.

Acer'en tror jeg ikke har bluetooth og den har ikke noe spesielt bra design heller. En jeg kjenner har en lignende Acer (5101) og den blir varm ganske fort, så det kan være det samme problemet med denne også..

Jeg foretrekker HP pc'er, og de nye synes jeg har et pent design... Så er det noen som vet om en HP med tilsvarende spesifikasjoner (og kanskje litt bedre batteri)..

HP dv9377 hadde passet for meg, men det eneste problemet er at det er en 17". Jeg vil helst ha noe litt mindre (f.eks. 15,4").

Lenke til kommentar
Hei!

Tusen takk for alle svar!  :thumbup:

Men den fra Multicom likte jeg bare ikke. Tror det var fordi jeg vil ha en PC fra en "ordentlig" produsent og kanskje fordi den var litt stygg. Men ellers var alt bra med den.

Acer'en tror jeg ikke har bluetooth og den har ikke noe spesielt bra design heller. En jeg kjenner har en lignende Acer (5101) og den blir varm ganske fort, så det kan være det samme problemet med denne også..

Jeg foretrekker HP pc'er, og de nye synes jeg har et pent design... Så er det noen som vet om en HP med tilsvarende spesifikasjoner (og kanskje litt bedre batteri)..

HP dv9377 hadde passet for meg, men det eneste problemet er at det er en 17". Jeg vil helst ha noe litt mindre (f.eks. 15,4").

8937317[/snapback]

Ift aceren så har den vi linket til intel-prosessor, noe som gir den bedre batterilevetid, mindre støy og varme sammenlignet med 5101 som har AMD-prosessor. HP har et stort problem: batteri, det finnes desverre svært få HPer som greier over 3 timer på batteri, i utlandet finnes det opsjon for 12-celler, kan hende du kan bestille det her og, men blir fort en dyr ekstrakostnad (1500?). Du ser det at du kan endre dekseldesign på den fra multicom? Om det hjelper. Evt kommer det nye fra dell imorgen, følg med der og du!

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg skal kjøpe en bærbar PC, men trenger litt hjelp med å finne en som passer. Her er noen av kravene:

- Nok lagringsplass (160 GB +)

- 2048 MB RAM

- Bra prosessor (Eks. Intel Core 2 Duo*)

- Bluetooth

- Webcam

- Omtrent 15,4"

- Fint design

- God lydkvalitet

- Bra batteri

- Må ikke bli for varm altfor fort**

- Ikke alt for tung

- Lavt støyniva

- HDMI (er det nødvendig?)

Pris: 7 000 - 15 000

Jeg har sett litt på denne. Men jeg vet ikke noe om batteriet, støynivået og om den blir varm fort. Og det hadde også vært bedre med en 15,4 tommer siden den er mer portabel og siden den sikkert koster mindre.

* Er Intel Core 2 Duo den (/en av de) beste "vanlige" prosessorene nå?

** Både innvendig og utvendig

Har noen av dere noen tips? Burde jeg kanskje vente litt til en eller annen "gærn" PC kommer?  :hmm:

Er takknemlig for alle svar!

8936449[/snapback]

Siden du ikke skulle spille (kommer flere spill til Mac snart) men bruke den til musikk- og videoredigering (og -miksing) og til skolearbeid så annbefaler jeg Mac Book eller Mac Book Pro.

Fordeler:

Mer stabilt

Lette maskiner

Kraftige

Du kan kjøre windows dritt på maskinenen hvis du absolut vil.

Er 15 tommer et must så er Mac Book pro eneste alternativ men til ditt bruk ville jeg anbefalt Mac Booken (pris).

Linker:

Mac Book:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...macbook/macbook

Mac Book Pro:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...ook/macbook_pro

Men personlig så hadde jeg ventet en stund til Leopard kommer ut.

Endret av ET-media
Lenke til kommentar
Ift aceren så har den vi linket til intel-prosessor, noe som gir den bedre batterilevetid, mindre støy og varme sammenlignet med 5101 som har AMD-prosessor. HP har et stort problem: batteri, det finnes desverre svært få HPer som greier over 3 timer på batteri, i utlandet finnes det opsjon for 12-celler, kan hende du kan bestille det her og, men blir fort en dyr ekstrakostnad (1500?). Du ser det at du kan endre dekseldesign på den fra multicom? Om det hjelper. Evt kommer det nye fra dell imorgen, følg med der og du!

8938703[/snapback]

Jeg kan kanskje se litt nærmere på den. Og kanskje jeg ser litt på dell-pc-ene imorgen. Takk! :thumbup:

Siden du ikke skulle spille (kommer flere spill til Mac snart) men bruke den til musikk- og videoredigering (og -miksing) og til skolearbeid så annbefaler jeg Mac Book eller Mac Book Pro.

Fordeler:

Mer stabilt

Lette maskiner

Kraftige

Du kan kjøre windows dritt på maskinenen hvis du absolut vil.

Er 15 tommer et must så er Mac Book pro eneste alternativ men til ditt bruk ville jeg anbefalt Mac Booken (pris).

Linker:

Mac Book:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...macbook/macbook

Mac Book Pro:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...ook/macbook_pro

Men personlig så hadde jeg ventet en stund til Leopard kommer ut.

8940527[/snapback]

Når kommer Leopard?

Til alle: Burde jeg velge mac eller windows? :hmm:

Tar det lang tid før man blir vant til Mac, dersom man ikke har brukt det spesielt mye før?

Takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Når kommer Leopard?

Til alle: Burde jeg velge mac eller windows?  :hmm:

Tar det lang tid før man blir vant til Mac, dersom man ikke har brukt det spesielt mye før?

Takk!  :thumbup:

8941018[/snapback]

meget snart vil jeg tro i løpet av sommeren i hvertfall.

Definitivt Mac

Tok ikke lang tid for meg (en uke, første uken av skoleråret siden skikkelige mediefag retninger på vidergående bruker Mac).

By the way hadde prøvt Mac en gang før og hatet det noe så jævlig at en kan ikke tro jeg noen gang ville skifte.

Og vista er blåkopi av Apple sine gamle operativsystemer, Leopard er mye, mye mer nyvinnende.

Lenke til kommentar
meget snart vil jeg tro i løpet av sommeren i hvertfall.

Definitivt Mac

Tok ikke lang tid for meg (en uke, første uken av skoleråret siden skikkelige mediefag retninger på vidergående bruker Mac).

By the way hadde prøvt Mac en gang før og hatet det noe så jævlig at en kan ikke tro jeg noen gang ville skifte.

Og vista er blåkopi av Apple sine gamle operativsystemer, Leopard er mye, mye mer nyvinnende.

8941593[/snapback]

Det kan hende at Mac er bedre, men jeg synes de er litt for dyre, når man ser at man kan få en PC med samme eller bedre spesifikasjoner for mindre. Og jeg vet ikke om jeg tør å satse på en mac ennå. Men takk for all informasjonen jeg har fått! :thumbup:

Lenke til kommentar
Evt kommer det nye fra dell imorgen, følg med der og du!

8938703[/snapback]

Kommer de på Dells hjemmeside? Hvis ikke: hvor kan jeg finne dem?

Er denne en av dem som kommer i morgen? :dribble: Skjermen er litt mindre enn det jeg var ute etter, men designet var bra.

Lenke til kommentar
Vet ikke om den kommer imorgen, men den kommer snart! Tror det kommer 3 modeller imorge, ihvertfall mange som sier at de kommer 26.juni. Blir en modell med 14", en med 15" og en med 17".

8942000[/snapback]

Kommer de på Dells hjemmeside? Eller må jeg få tak i informasjon et annet sted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...