MistaPi Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Det tviler jeg heller sterkt på. Med dagens DX10 GPU'er med dens general purpose muligheter og høy FP ytelse samt fremtidens multi-core CPU'er vil det neppe være behov for en dedikert løsning. 8950321[/snapback] Når sant skal sies kan jo mange av gårsdagens utbredte SM3.0-kompatible kort gjøre dette, eksempelvis ATI X1600PRO. Det eneste som mangler er vel programvaren for å få dette til. 8952934[/snapback] Uten mulighet til å skrive resultatene tilbake til GPU/system minnet gir dette begrenset muligheter for fysikk; "effekt fysikk" uten collision detection. DX10 GPU'er er mye bedre egnet til dette. Endret 27. juni 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Vel, nå kjenner jeg ikke til den tekniske løsningen, men husker å ha lest om dette, samt at man kunne bruke SM3.0-grafikkort til bl.a Folding@Home Men snart kan man jo omdøpe GPU til GPG - General Purpose Processor. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 AGEIA PhysX kommer til å gå samme veien som 3DFX gjorde i sin tid og forsvinne stille inn i historien. Ideen er forsåvidt god den, men akkurat som 3DFX så kommer de til å bli overkjørt av større selskaper som baker samme type teknologi inn i deres GFX kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå