MrLova Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg er på utkikk etter ny bil. Enten helt ny eller en 1-2 års brukt bil. Jeg har sett litt på Volkswagen Passat Elegance 105 tdi stasjonsvogn, som for tiden selges til 300k ny. Er dette et bra kjøp? VIlle dere gått for denne eller kjøpt Toyota eller Ford? Eller bør man kjøpe brukt? Håper noen kan hjelpe meg litt! Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Personlig så liker jeg designet til Volkswagen Passat Elegance 105 veldig godt og etter det jeg har hørt er den også god å kjøre. Lenke til kommentar
trra Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Skoda octavia er også et bra alternativ, litt mindre enn passaten, men billigere. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hva med A4 eller A6? A4: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6a0UBv3jz296888 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6a0UBv3jz609595 A6: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6a0UBv3jz508098 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Personlig så liker jeg designet til Volkswagen Passat Elegance 105 veldig godt og etter det jeg har hørt er den også god å kjøre. 8936557[/snapback] De er meget gode å kjøre. Har kjørt en slik på alt fra pene strake veier til en av Nord-Norges værste veier, skuffet aldri. På sistnevnte vei, som er svingete og jævlig, og krever mye aksellerasjon og bremsing klarte bilen med en 2-liters TDI på 140hk et snitt på 0,45 liter diesel per mil. Noe som må sies å være ganske imponerende for en stasjonsvogn i den klassen. Kvalitetsfølelsen på interiøret når ikke helt opp til forrige generasjon Passat på enkelte punkter, det er benyttet noe mye hard plastikk i forhold etter min smak, men på tross av dette føles det som en påkostet bil, med nyttig utstyr i de fleste utstyrsutførelsene og i det hele tatt en god pakke. Komforten var upåklagelig, ikke på linje med f.eks. en Mercedes-Benz E230CDI, men det er uansett en bil i noe høyere prisklasse. Det eneste ankepunktet fra min side er motoren, en 1.9TDi på 105 hk er ikke den beste motoren, det er en gammel konstruksjon som knatrer mye mer enn f.eks. 2-literen. Dessuten sliter den noe mer enn 1.9 TDi 130hk. Men for den prisen, er 1.9TDi med 105 hester et godt valg. Poenget er, det er ikke det beste, men det er godt nok. Alternativet ville da bli bensinmotor, og da får du jo ikke samme dreiemoment. Go for it. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Vel, vil du ha et problemfritt bilhold, er vel ikke VW en innertier. Skal du ha ny bil vil jeg heller anbefale den nye Ford Mondeo. Sjekk omtalen den får. Og dette kommer fra en som ALDRI kommer til å kjøpe ford selv, men jeg har mindre sans for folkevogn en jeg har for ford. (Ford lager tross alt GT40 , som er den eneste forden jeg kunne ha betalt penger for) Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Har du prøvd disse: -Peugeot 307SW (Genial bil, ser ikke så stor ut, men har masse plass og komfort!) -Peugeot 407SW (Flott design og glimrende komfort) -Citroën C5 (Denne endte vi opp med selv (1,6 110hk HDi), om du ikke liker å "kjenne den norske veikvaliteten opp i ryggraden din" bør denne testes! Vi er særdeles fornøyde med den!) -Mazda 6 (Litt mer sporty enn de over, men likevel gode seter og knallbra å kjøre) -Toyota Avensis (Evighetsmaskinen) For vår del kunne også Ford Mondeo være aktuell, men den nådde ikke opp mtp. komfort og utstyr i forhold til Citroën. Hva VW angår, kan jeg si at det skal SVÆRT mye til (les: det er neppe nok med å true meg på livet) for at noe slikt kommer til å stå i min garasje noensinne! Årsaker: Elendig fjæringskomfort, dårlig utstyrsnivå ift. prisen, bråkete motorer, høye vedlikeholdskostnader, og dessverre for stor sjanse til at det blir mange besøk på verksted ut over servicene. Hva som gjør at dette er Norges mest solgte bil, er meg en stor gåte! Dog er det jo potensiale for forbedringer, men med dagens biler fra VW, ikke om det snør en viss plass! Men uansett: Vi har alle forskjellige preferanser, så mitt beste råd er som alltid: Prøv, prøv, prøv og atter prøv! Om du har prøvd flere forskjellige biler, og likevel ender opp med Passat, er det en helt ærlig sak. Uforståelig, men ærlig. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Her er en test av 4 forskjellige stasjonsvogner. Bilnorge: Romskip for familien Jeg har selv testvinneren Accord, men jeg har bensin. Den har jeg hatt i 4år nå, og er en bil jeg har vært fantastisk fornøyd med. Den har også et enorm lasterom på 570 liter. Jeg anbefaler å prøve denne, så skal du få deg en meget hygglig overraskelse. Jeg hadde ingen forhold til Honda før denne bilen, men for å si det enkelt, så bytter jeg nå inn denne bilen med en flunk ny Honda CR-V denne uken. PS: Min nye CR-V har samme dieselmotoren som Accorden i denne testen. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Nye Ford Mondeo er jo ikke så dyr. Pen er den og, spesielt stasjonsvogna Lenke til kommentar
War Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Bruker selv Vw passat 2007 130 hk 2.0 tdi 4x4 På vinterføre er det den beste bilen jeg har prøvd, bratteste bakken i byen med is og snø , bakkestart spinner ikke en millimeter. Deilig om vinteren å kjøre forbi 3-4 spinnende biler opp bakkene. Den har 6 gir og selv med fire i bilen drar den like bra i oppoverbakke. Ville ikke ha valgt noe under 130 hk på en passat , hadde en lik passat som leiebil med 100 hester og den var dau å kjøre i forhold. Mye trøbbel med passatene også ,baklys slutter å lyse ser jeg på 5/10 passater jeg kjører bak. Fikk også en ripe i døra når jeg sto parkert 22k kostet det å fikse den. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 skal du legge litt penger i bilen, se om du får importert Nissan Stagea/Autech Stagea meget fin bil wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Stagea Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Kjøpe min søsters sorte mercedes 2002mod?18" felger senket.Veldig kul bil. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Kjøpe min søsters sorte mercedes 2002mod?18" felger senket.Veldig kul bil. 8975606[/snapback] Vet du noe mer om bilen? 2002 modell Mercedes sier oss veldig lite. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Hun har tenkt å selge den,men ikke lagt ut enda.Er en c180 stv.Veldig fin sort metallic.Original nedtonede(ikke film) ruter hele veien rundt.Skal skaffe bilde senere hvis int. Endret 30. juni 2007 av tunam85 Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Vel, vil du ha et problemfritt bilhold, er vel ikke VW en innertier. Skal du ha ny bil vil jeg heller anbefale den nye Ford Mondeo. Sjekk omtalen den får. Og dette kommer fra en som ALDRI kommer til å kjøpe ford selv, men jeg har mindre sans for folkevogn en jeg har for ford. (Ford lager tross alt GT40 , som er den eneste forden jeg kunne ha betalt penger for) 8937735[/snapback] Hvorfor skulle det by på problemer å kjøre VW?? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Opel Vectra 1,9 CDTI 150hk OPC. Fabrikkstylet med kjapp og rimelig motor, høyt utstyrsnivå. Tonede ruter for 1500,- ekstra Endret 3. juli 2007 av david_almli Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Vel, vil du ha et problemfritt bilhold, er vel ikke VW en innertier. Skal du ha ny bil vil jeg heller anbefale den nye Ford Mondeo. Sjekk omtalen den får. Og dette kommer fra en som ALDRI kommer til å kjøpe ford selv, men jeg har mindre sans for folkevogn en jeg har for ford. (Ford lager tross alt GT40 , som er den eneste forden jeg kunne ha betalt penger for) 8937735[/snapback] Hvorfor skulle det by på problemer å kjøre VW?? 8996871[/snapback] Vet om en som fikk problemer med sin VW 2 uker etter han kjøpte den! NY! Vinduene surra opp og ned av seg selv i tillegg til at motorlampa lyste noen ganger Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 At feil oppstår på nye biler jo ganske vanlig, ikke noe stort problem så lenge feilene ikke medfører driftstans og man får en grei lånebil. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Ingen som nevner Opel Astra? Mye bil for pengene Dette har jeg fått tilbud på nå... 2008 mod. Opel Astra 1.3 CDTI Cosmo stasjonsvogn - Metallic - Beskyttelsesnett foran bagasjerom - 12 volts uttak i bagasjerom - Bi-xenon på hovedlys - Takspoiler - Twinaudio - Bagasjeromsmatte - Takbøyler Pris: Underkant av 250.000 (2008 modellen blir produsert i august) Endret 8. juli 2007 av huldal Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Ingen som nevner Opel Astra? Mye bil for pengene 9027682[/snapback] Astra er en mye mindre bil enn Passat, Mondeo osv. Og med 1,3 liters diesel ser jeg for meg at den er ganske dau, spesielt med litt last. Men jeg er enig med deg i at Astra er mye bil for pengene, og ganske undervurdert her i landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå