Gå til innhold

Det Piper som F!

Dr.X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

I det siste piper skjermen min noe sinnsykt! Den gir fra seg en extremt stygg og plagende høylytt lyd! Hvorfor gjør den det, og hvorfor fjerne det??

Mvh Dr.X

Tror den er på vei til skjermhimmelen. Piping er ett tegn på det. Er den relativt ny/dyr så kan du jo vurdere å få den reparert. Mange typer skjermer har on-site warranty, de kommer med ny, evt. reparert skjerm til deg når de henter din skjerm som skal repareres, og du får ikke din skjerm tilbake reparert men beholder den du fikk ved byttet. F.eks så har Hansol denne ordningen. Jeg benyttet den en gang og det fungerte utmerket. Fyllte ut ett skjema på en hjemmeside og ett par dager etter kom en mann med en ny skjerm og tok den gamle med seg.

Lenke til kommentar

Hva slags skjerm er det?

Det kan tyde på at den snart tar kvelden!

Ellers er den bare litt syk, og du får det på garantien.

Min Samtron 96P som jeg kjøpte fra PSData hadde slike pipelyder i "standbymodus". Fikk beskjed om å henvende meg til infocare.no. I løpet av noen dager mottok jeg en ny skjerm.. Voila!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Skjermen kan vare i årevis enda! Grunnen til at det piper er sansynligvis en liten spole som har tørket opp! Når skjermen er ny er disse spolene beskyttet med en slags gummifilm som beskytter de! Trolig trenger du ny gummifilm! Dette stoffet finnes på spraybokser! Men det kan jo også være noe annet da.......

Lenke til kommentar

RikkyRally, du har også hatt en pipete Samtron 96P ja.. :D Vel, jeg mottok en Samsung SyncMaster 957p i erstatning. Den piper faktisk også litt, men sjeldnere og ikke så høyt. Har ikke giddet å be om ny igjen. Er ikke garantien på 3 år eller noe? ;)

Lenke til kommentar
RikkyRally, du har også hatt en pipete Samtron 96P ja.. :D Vel, jeg mottok en Samsung SyncMaster 957p i erstatning. Den piper faktisk også litt, men sjeldnere og ikke så høyt. Har ikke giddet å be om ny igjen. Er ikke garantien på 3 år eller noe? ;)

Ja, altså det piper ikke konstant! Det er en Compaq 19" Trinitron Flat Face skjerm. Dette var sjeldene ganger før, men ganske ofte nå! Saken er at jeg kjøpte den brukt! Med et halvt års garanti igjen, men jeg husker ikke hvor lenge siden det er... Skal grave frem det jeg finner...

Faen det plager meg sterkt.. så dyr skjerm!

Lenke til kommentar
Selv om det kun er 3 års garanti er jo reklamasjonsretten på PC-skjermer 5 år.... bare til orientering.

Ok, takk for informasjon! Skal ringe kan karen jeg kjøpte skjermen av så fort jeg kan i morgen, er kanskje litt sent nå! BTW: Den piper enda, men veldig lavt....

Lenke til kommentar
Selv om det kun er 3 års garanti er jo reklamasjonsretten på PC-skjermer 5 år.... bare til orientering.

Ok, takk for informasjon! Skal ringe kan karen jeg kjøpte skjermen av så fort jeg kan i morgen, er kanskje litt sent nå! BTW: Den piper enda, men veldig lavt....

Samme hadde eg på min, løsningen var å sette ned oppdaterings frikvensen til 75hz. Problemet løst hos meg.

Lenke til kommentar

Samme hadde eg på min, løsningen var å sette ned oppdaterings frikvensen til 75hz. Problemet løst hos meg.

Ikke faen!! Jeg DØR uten 100Hz på CS og windows, jeg mener det seriøst! Den skal jo klare det, så...

Lenke til kommentar

Ikke skitt!! Jeg DØR uten 100Hz på CS og windows, jeg mener det seriøst! Den skal jo klare det, så...

Japp det skulle min og, men den klarer det ikke nå lenger. Faktisk så sliter en skjerm mere om du bruker 100Hz en om du setter den til f.eks til 85Hz, og en ting til du ser ikke forskjellen.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med en eldre ADI 17". Skrudde av hele bakkassa og ventet på lyden. Etter noen timer med intens lytting (lyden kom jo selvfølgelig ikke med en gang når jeg ville ha den frem) fant jeg ut at lyden ble laget av en liten kobberspole. Fant frem superlimet ga den 1 dråpe og 30 sekunder i standby. PROBLEM SOLVED... og skjermen funker ennå. Vet ikke om dette er rette måten å løse det på men det funket iallefall for meg :-) Men "at your own risk" :-)

Lenke til kommentar
Skjermen kan vare i årevis enda! Grunnen til at det piper er sansynligvis en liten spole som har tørket opp! Når skjermen er ny er disse spolene beskyttet med en slags gummifilm som beskytter de! Trolig trenger du ny gummifilm! Dette stoffet finnes på spraybokser! Men det kan jo også være noe annet da.......

Tror nok dette stemmer.

Har sette mange "ødelagte" skjermer bli fikset med dette trikset...

Lenke til kommentar

Tror nok dette stemmer.

Blir også brukt jevnlig av Tv repratører som tjener godt på din bekostning ved å fortelle deg at nå har vi skiftet ut delen som lagde lyden mens sannheten er en helt annen.... Litt spray her og der gjør nok susen..... :))

Lenke til kommentar

Tror nok dette stemmer.

Blir også brukt jevnlig av Tv repratører som tjener godt på din bekostning ved å fortelle deg at nå har vi skiftet ut delen som lagde lyden mens sannheten er en helt annen.... Litt spray her og der gjør nok susen..... :))

Noen som kan beskrive litt mer nøyaktig hvordan man gjør det?? Og hva heter den sprayen`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...