Gå til innhold

Defekt chipsetvifte, Abit IC7 HK.

praut86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Abit IC7-G selv og jeg kjører en passiv NB cooler på den. Northwood 3.0 klokket til 3.6/3.8 og ingen problemer enda den ikke har vifte. Jeg har heller ikke mange vifter i kabinettet eller bra luftgjennomstrømning pga Lian Li 6070 silent kabinett.

Hmmmm. Kan ikke se at de har denne kjøleren på Microplex mere, men den heter Thermalright NB-1. Den har en ganske genial løsning og er superenkel og montere.

http://www.cluboverclocker.com/reviews/hea...t/nb1/index.htm

Edit: Leif.

Endret av t_k
Lenke til kommentar
Fant ikke Thermalright NB-1 på noen norsk webshop jeg heller, men

denne burde da passe?

Komplett link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324575&view=detailed

Vifta kjører nå på ~ 800 RPM (20% ), men i det vifta kjører 100% - rundt 5200 RPM så er det reine orkesteret.

8936751[/snapback]

Tror ikke den passer heller. IC7-G har 4 hull for kroker. Ikke 2 som på bildet av den North kjøleren.

Kanskje du bare tar av viften av den IC7 kjøleren og lar den være passiv.

Folk overdriver alltid chipset kjøling og de fleste hovedkort tåler og ha passiv kjøling, de små viftene bråker noe inn i h....og pusher ikke særlig luft uansett! Sørg for god "gjennomlufting" i kabinettet da!

Lenke til kommentar

Liten oppdatering;

jeg tok å sendte mail til Abit, og fikk jeg tak i ny vifte til chipset-kjøleren :)

fikk svar meget kjapt også (+ i margen :) )

orginalt så bråker endel, så jeg skal heller sette vifta på ca 50% av maks hastighet, bedre enn ingenting. (mer i tilfelle overklokking)

funderer litt på ny cpu-kjøler når jeg først er innafor temaet, men da må jeg vel poste en annen plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...