Gå til innhold

Hjelp til kjøp av objektiv

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til kjøp av objektiv til min kone. Hun er en hobby fotograf med et eos 400d. Det hun ønsker er et objektiv som kan zoome inn på lenger avstander (50 til 100m). Jeg er helt grønn, og jeg trenger virkelig hjelp med hva skal jeg kjøpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prisklasse/lysstyrke? Trenger hun en vidvinkel som kan zoome opp til 50-100mm eller noe fra 50mm til 100mm??

Edit: Hva har hun fra før?

8936375[/snapback]

Unnskyld. Jeg skrev feil i spørssmålet mitt. Jeg mente meter ikke mm. Eneste jeg vet er at hun vil ha mulighet til å zoome inn på 50+meters avstand Hun har bare standard kitet til 400d. Når det gjelder lysstyrke ol har jeg ingen anelse. Prisklasse opp til 4-5ooo,-?.

Endret av clp
Lenke til kommentar

Som Nikon bruker er jeg ikke så bevandret i Canon optikk, men har ikke Canon en 70-300 f:4-5,6 med både bildestabilisering og fokusmotor som passer prismessing mon tro?

(Hvilket er bekreftet av Dahle rett over her....)

Endret av EspenE
Lenke til kommentar

Man kan zoome inn på alle distanser, spørsmålet er bare hvor mye. Vil du knipse pupillen til en marihøne på 50 meter, eller lage et helportrett av en bekjent?

Spørsmålet må bli, hva skal hun bruke det til? Om hun vil kunne zoome mye, eller om hun vil ha høy forstørrelse er 2 ting.

Snart kommer det noen og annbefaler 70-200mm brukt..... :)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Trenger hjelp til kjøp av objektiv til min kone. Hun er en hobby fotograf med et eos 400d. Det hun ønsker er et objektiv som kan zoome inn på lenger avstander (50 til 100m). Jeg er helt grønn, og jeg trenger virkelig hjelp med hva skal jeg kjøpe.

8936330[/snapback]

Hei, ser du/hun for dere et objektiv for å supplere kit objektivet eller et som også erstatter det hun har.

Altså om dere er ute etter noe som dekker hele spekteret fra feks 18-200mm,

eller noe i tillegg til kit-objektivets 18-50? feks et teleobjektiv med zoom i området fra 50/100 opp til 200/300 som de oivind_dahle viser til.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

8936330[/snapback]

i.o.m. at hun har kun kit objektivet fra før så vil hun nok bli fornøyd med dette:

Canon EF 70-300 f/4-5,6 IS USM 4890,- hos www.fotovideo.no

ellers så kan også jeg varmt anbefale denne:

Canon EF 70-200 f/4L USM 6250,- hos www.fotovideo.no

Mvh

Ståle Tvete

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...