krrza Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei, har en PC her som ikke fungerer som den skal. Det startet med at jeg fikk den vanlige meldingen om at Windows er avsluttet på feil måte (med tre alternativer)(start Windows på vanlig måte, i sikkerhetsmodus OSV.) hver gang jeg slo på PCn. Etter at dette ble uutholdelig i lengden prøvde jeg å formatere, og alt så ut til å gå bra, helt til jeg fikk en såkalt "blåmelding/skjerm". Senere, når jeg prøver å skru på PCn virker det som om skjermen ikke kommuniserer med PC. PC starter, mens skjermen forblir svart. ("No signal, going to sleep"). Håper noen her har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å løse problemet. Setter pris på alle svar. PS! Tenkte først at skjermkortet kunne være ødelagt, så prøvde ett som skal virke, men uten hell. Det er heller ikke noe i veien med skjermen, ettersom jeg bruker den nå på et gammelt skrap av en PC Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Har du kommet borti en knapp på skjermen som velger mellom VGA/DVI-modus? Lenke til kommentar
krrza Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Nei, tror ikke det. Er ingen direkte knapp for det på skjermen min. Prøvde å se om jeg fant noe sånt i MENUen til skjermen, men så ikke noe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Prøv å ta en reset CMOS i tilfelle det er en innstilling i BIOS som er feil. Det gjøres med en jumper på hovedkortet. Ellers kunne det være en ide å prøve en annen PSU. Lenke til kommentar
krrza Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Ja, kan prøve det =) Men er litt grønn når det gjelder sånne ting.. Men finner nok ut av det, hvis ikke du kan forklare meg hvor jeg finner jumperen da. (Har nemlig ikke bruksanvisningen til HK) Det er mulig det er PSU, har ikke tenkt på det tidligere, skal prøve å bytte ut med en annen å fort jeg får sjansen. Lenke til kommentar
krrza Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Takker for alle svar, og håper på flere! Har vurdert å sende den inn til reperasjon, men må nok punge ut for kostnadene ettersom garantien er gått ut Noen som kanskje vet hvor mye dette kan koste? Men ikke glem å komme med evt. andre løsninger på problemet da, det beste hadde jo vært å slippe å sende den inn til rep.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå