Gå til innhold

Tips/kommentarer til innkjøp av kosttilskudd!

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe dette:

ZMA-X 90 Kapsler 250kr

Kreatin Monohydrat 500g 150kr

Udo´s Choice 500 ml Omega 3-6-9 280kr

Whey Protein Isolat 2000g Frukt Punch 599kr

Totalt: 1276kr

Har allerede Carbo Fuel.

Er det bra det jeg skal kjøpe?

Er det et dårlig eller bra kjøp?

Noe jeg burde prioritere istedefor det her?

Noe jeg burde få med meg?

Tenkte på d-ribose. Det står at det gir 50% økning til kreatinen. Men har også hørt at det ikke er så bra!

Tar imot alle mulige tips.

Hovedmålet mitt er styrkeøkning

Har trent i 8månder. er en gutt på 70kg og 170cm (16år)

Endret av Zeelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg, ville jeg valgt X-CE-ME eller Kre-Alkalyn istede for monohydrat pga. doseringsmengde og bieffekter med monohydrat.

Når det kommer til Whey Protein Isolat Frukt Punch ville jeg valgt en annen smak, jeg synes ikke den var noe særlig god. Men prøv den gjerne.

Har du vurdert "Super Omega Sport" istede for Udo's Choice? Jeg vet ikke hvilke av dem som er best i forhold til pris. Men Super Omega Sport har omega 3.6.9 den også.

En annen ting, er du ofte innom PF, så kjøp dette. Du vil spare så uendelig mye penger i lengden. Rabatt på permanent basis. Til sammenligning så betaler jeg 449 for en bøtte whey protein isolat i motsetning til ordinære kunder som betaler full pris på 599. Det er nøyaktig 150 kr spart pr bøtte hver gang du handler. Dette er mye penger. :cool:

Jeg har selv nettopp bestilt 2 bøtter whey isolat, en med jordbær og en med eple smak. Jeg har smakt de to andre, appelsin og frukt punch fra før. Så da har jeg spart 300 kr bare på disse to bøttene.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Tusen takk =) Kjøpte det VIP kortet nå.

Noe spessiel grunn til at du tar Whey Isolate istede for andre produkter?

Burde jeg ta apelsin? Har selv bare hørt at det er det beste proteinet. Har ikke erfart noe selv.

Hvorfor burde jeg velge Super Omega Sport?

Lenke til kommentar

Burde jeg ta apelsin? Har selv bare hørt at det er det beste proteinet. Har ikke erfart noe selv.

8935948[/snapback]

Jeg vet ikke om Super Omega Sport er billigere, men jeg bare spurte om du har sjekket det opp. Men du må vente til du har fått rabattkortet for å sjekke den prisen du får etter rabatten er på plass.

Whey Isolat egner seg perfekt når man er på deff og skal miste fett for det er nesten ikke fett i det og nesten ikke laktose. Du får mye mindre kalorier i det ved en shake av dette i forhold til av f.eks whey tech. En shake med whey isolat gir bare 128 kcal mend en shake med whey tech gir 175 kcal. Veldig høyt innhold av protein, hele 91g pr 100g vare. Høyere enn det finner du ingen andre plasser, verken hos TN.no eller andre plasser (som jeg vet om, mulig der er noen). Det er et veldig rent protein, alt blir tatt opp og det virker hurtig.

Ja jeg har smakt appelsin, faktisk var det det siste jeg hadde, ble tom for en dag siden. Den ER jo god, men jeg vet ikke, den var vel kanskje litt kjedelig. Men jeg likte den bare mere og mere med tiden. Du må huske å la den stå når du har ristet den, helt til skummet legger seg. Da blir den bedre.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

8935948[/snapback]

Jeg vet ikke om Super Omega Sport er billigere, men jeg bare spurte om du har sjekket det opp. Men du må vente til du har fått rabattkortet for å sjekke den prisen du får etter rabatten er på plass.

Whey Isolat egner seg perfekt når man er på deff og skal miste fett for det er nesten ikke fett i det og nesten ikke laktose. Du får mye mindre kalorier i det ved en shake av dette i forhold til av f.eks whey tech. En shake med whey isolat gir bare 128 kcal mend en shake med whey tech gir 175 kcal. Veldig høyt innhold av protein, hele 91g pr 100g vare. Høyere enn det finner du ingen andre plasser, verken hos TN.no eller andre plasser (som jeg vet om, mulig der er noen). Det er et veldig rent protein, alt blir tatt opp og det virker hurtig.

Ja jeg har smakt appelsin, faktisk var det det siste jeg hadde, ble tom for en dag siden. Den ER jo god, men jeg vet ikke, den var vel kanskje litt kjedelig. Men jeg likte den bare mere og mere med tiden. Du må huske å la den stå når du har ristet den, helt til skummet legger seg. Da blir den bedre.

8936015[/snapback]

Ok. Da blir det apelsin smak :)

Så jeg kjøper først rabatkortet, så varene?

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, ville jeg valgt X-CE-ME eller Kre-Alkalyn istede for monohydrat pga. doseringsmengde og bieffekter med monohydrat.

8935870[/snapback]

Hvilke bieffekter er dette snakk om? Tror det er en del som har prøvd det ene og det andre, men kommet fram til at monohydrat er det beste.

Lenke til kommentar

8935870[/snapback]

Det er noe som skurrer litt i den setningen der. Med tanke på kreatinin er X-CE-ME ikke noe bedre en monohydrat, hvis ikke verre siden det har blitt funnet kreatinin i flere CEE produkter.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte primært på kreatinin og vannbinding. Det skal visst ikke være særlig bra å bruke monohydrat hvis man driver utholdenhetstrening da noen kan få mageproblemer og sånt. Når det gjelder x-ce-me så har den mye mindre dosering enn monohydrat, jeg har brukt monohydrat selv, det er jo svære lass med pulver man tar i seg hver gang, mens med x-ce-me er det en halv scoop, en pitteliten scoop som følger med. Og så er det oppladningstiden da, med monohydrat så må man ha en viss oppladningstid det trenger man ikke med x-ce-me eller kre-alkalyn.

Lenke til kommentar

PF sitt monohydrat er det 20g pr døgn. Og hvis du tar pauser, så må du ha ny oppladning igjen, med mindre du tar det året rundt. Oppladningsfasen er på 5-7 dager, det er sånne ting som jeg fint klarer meg uten. :)

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Kreatin fra PF er sannsynligvis ikke CreaPure. Om det står at man skal ta 20g om dagen er dette trolig fordi kreatinet er såpass urent (les: dårlig) at man må ta 20 g om dagen, eller så er det rett og slett fordi PF vil at folk skal bruke mer av det.

Anbefaler alle som har spørsmål angående hvilken kreatin-type de skal velge og hvor mye man skal ta å lese denne lille artikkelen. Greit, den er fra en side som reklamerer for CreaPure og som selger andre kosttilskudd, men etter å ha lest endel artikler kan man si at den er et godt sammendrag.

utdrag:

Hvor mye kreatin trenger du?

Harris og kollegaer lanserte i 1992 sine resultater på kreatinstudiet, som viste at kreatinnivåene økte når man inntok regelmessige doser av kreatin. I denne studien fikk deltakerne 5g kreatin monohydrat 4-6 ganger om dagen i 5 dager før å øke konsentrasjonen av muskelkreatin. Man målte metning (fulle lagre) etter 2-3 dager. Etter dette har det kommet mange studier som viser at slike oppladningsfaser på 20-25g per dag i 5 dager eller langsom oppladning over 28 dager med 3 g per dag er effektivt (Hultman og kollegaer 1996). Disse studiene har dannet grunnlaget for anbefalningen av 5g kreatin 5g om dagen de fem første dagene for så å gå over til 5g om dagen i resten av perioden. Studier har også vist at det kan være ekstra effektivt å innta raske karbohydrater sammen med kreatinet (Green og kollegaer 1996a, 1996b). På spørsmål om man trenger oppladningsfase eller ikke så kan man si at dersom du skal gå på kreatin i korte perioder, så er oppladningsfasen viktig for å få maksimal effekt av kreatinet, men skal du på kreatin over lengre tid, så vil dette ha liten betydning for effekten – det tar bare lengre tid å få fylt lagrene.

Kreatin monohydrat er fortsatt det eneste kreatin produktet som er dokumentert virkningsfullt og som det er gjort studier på både på effekt og sikkerhet. Andre kreatinbindinger og – blandinger er i beste fall produkter som ”bare” gir samme effekt som kreatin monohydrat og i verste fall produkter uten både hold og virkning.

.... man betaler derfor veldig mange lapper ekstra for et produkt som har eksakt samme effekt som ”vanlig” kreatin monohydrat. Kreatin monohydrat har etter hvert også fått en svært gunstig pris ut fra en eksplosiv salgsøkning de siste 10 årene med bakgrunn i både kunders effekter og forskningsverdens begeistring – i dette tilfellet må vi bare slå fast at noen ganger er faktisk det enkleste også det beste!

.
Endret av flodhest
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...