Gå til innhold

Kjøpehjelp til deler | 8.000 - 10.000 kr

Anbefalte innlegg

Heisann. Datan min begynner å bli ganske utdatert på spillfronten. Den drar Battlefield 2 og Counter Strike: Source på Low-Mid. Nå snart kommer Age of Conan, Quake Wars som jeg har veldig lyst til å spille. Helst da med litt mer enn en cm klarering fra minimumskravet.

Har derfor bestemt meg for å kjøpe meg ny data. _MEN_ Jeg har allerede den del deler som jeg kan putte inn i den nye, hvis det går.

Ser meg ut tilsammen rundt 8.000,- - 10.000,-

Deler jeg har (og håper på å bruke):

• 1024 MB ram (2 x 512 DDR2-SDRAM)
  • 160GB lagringsplass
  • Skjerm "19
  • Mus G5
  • Tastatur
  • Høytalere og lydanlegg
  • CD/DVD-rom

Deler jeg ønsker å ha i datan:

• 160-360GB lagringsplass (i tillegg til de 160GB jeg allerede har)
  • Rask Duel Prosessor
  • 1GB eller 2GB ram til (i tillegg til den jeg allerede har)
  • 8800 GTX skjermkort
  • ++ resten av det som trengs. Men det har ikke jeg peil på så dere får listeopp så skal jeg se på det!

Noen som kan smekke sammen en pen liste til meg fra komplett.no?

All hjelp mottas med tafs & love!

- Th0mas^

Endret av TheClown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi trenger MYE mer spesifik info for å kunne rådgive deg om hva som er lurest å gjøre. Antakelig så har de andre rett i at det lønner seg å bare kjøpe helt ny maskin. Du kan dog beholde den gamle harddisken på 160 GB (til f.eks. sikkerhetskopiering, men kjøp også ny S-ATA harddisk), mus, tastatur, skjerm, høyttalere og CD/DVD-ROM (denne kan du ha i tillegg til en DVD-brenner du kjøper deg, ca. 350,- kr).

Et gratis-program som gir deg all mulig info om komponentene i maskinen din, er PC Wizard.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Spørs på hovedkortet ditt også. Er det for gammelt, kan det hende du bør

bytte ut det også. Har med hastighet på minnet, minnetype (DDR1 eller DDR2?), og om det gamle hovedkortet er bra nok til den nye prosessoren (for at du skal kunne utnytte den 100%).

Lenke til kommentar

Begynner å se OK ut det oppsettet nå, ja.

Men som Arne sa, så virker det som det er mere problemer med Hiper enn med Fortron Source, så du burde vurdere å bytte til den, selv om den ikke er like fancy med avtagbare kabler og sånn.

Ellers, hvis du vil spare noen kroner, så kan du også gå for et litt rimeligere kabinett.

Har du lest tester om ytelsen til 8800 GTX? Har ikke fulgt med i det siste, men er ytelsen verdt nesten 5000,- kroner? Bare noe du kan vurdere, hvis du ikke har et pengetre ute i hagen. :p;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...