Gå til innhold

Må man ha Lan cabel for og spille lan.


Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat trenger noe underholdene så derfor skal vi ta med dataene og spille litt Cs 1.6 og contined zero.

 

Ihvertfall vil vi bare spille på lan men ingen har lan cabel :no:

Så derfor lurer jeg på om hvis han sitter ved siden av meg( under 60 cm) :!:

vil jeg kunne hoste en lan server uten cabel så kan han se den og spille på den?

 

Takker for litt raskt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.

Pc-ene deres må kobles sammen med en TP kabel.

 

Så du må nok ha en lan kabel. med mindre dere kjører trådløst. da trenger ingen av dere det.

 

Men hvis du har nett på pc-en din nå, så har du en tp kabel, det har også sikkert kompisen din, det dere da trenger er en svitsj, eller et annet knutepunkt for tp kabler, slik at dere får kontakt med hverandre.

Lenke til kommentar
hehe.

Pc-ene deres må kobles sammen med en TP kabel.

 

Så du må nok ha en lan kabel. med mindre dere kjører trådløst. da trenger ingen av dere det.

 

Men hvis du har nett på pc-en din nå, så har du en tp kabel, det har også sikkert kompisen din, det dere da trenger er en svitsj, eller et annet knutepunkt for tp kabler, slik at dere får kontakt med hverandre.

8934825[/snapback]

 

kan jeg få se et bilde av denne svitchen?

eller det er vel ikke bare en splitter?

 

plz svar fort.

eller fins det en annen måte og spille mot boter sammen med en venn?

Endret av Flamme73
Lenke til kommentar

Dere må være koblet til hverandre gjennom en switch eller direkte til hverandre med en TP (eller LAN kabel som du kaller det).

 

Her er et bilde av en helt ordinær switch: http://www.nor-tech.net/catalog/images/DFL-200.jpg

 

Med mindre dere har trådløst nettverk så må dere ha en kabel mellom PCene for å skape et nettverk. Dere kan ikke bruke en splitter ettersom dette er mellom telefonlinja og internettmodemet.

Endret av Montolio
Lenke til kommentar
Dere må være koblet til hverandre gjennom en switch eller direkte til hverandre med en TP (eller LAN kabel som du kaller det).

 

Her er et bilde av en helt ordinær switch: http://www.nor-tech.net/catalog/images/DFL-200.jpg

 

Med mindre dere har trådløst nettverk så må dere ha en kabel mellom PCene for å skape et nettverk. Dere kan ikke bruke en splitter ettersom dette er mellom telefonlinja og internettmodemet.

8934951[/snapback]

 

Kult det er den jeg har og bruker for og koble flere opp på nettet!

Så når jeg har koblet nettet opp så kan jeg bare hoste en lan server og han vil se den?

Lenke til kommentar
Du har laget hjemmelan selv,men vet ikke hvordan man går frem ?(ser på andre poster du har skrevet)

 

vel,nok av bra tips her  :thumbup:

8935029[/snapback]

 

Jeg spilte ikke lan, Jeg spilte på internett!

 

Jeg tror ikke han vil spille mot andre ekte fyrer.

derfor passet det meget bra og ha et LAN med boter med oss to :!:

 

Sorry hvis jeg har skrevet feil :thumbup:

Lenke til kommentar
Så lenge han også er koblet til den med en lan kabel så skal det vel gå ganske fint. Om ikke det funker med en gang kan han kompisen din gå inn på Kontrollpanel og sette opp et nytt hjemmenettverk :) Har løst mange problemer på tidligere LAN.

8935035[/snapback]

 

Jeg tror jeg har en lan kabel, er det her en lan kabel som ligger i posen ved siden av d-linken?

post-126597-1182706572_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bare koble en tp kabel fra din PC til switchen. Det samme gjør dere det med hannes PC.

 

Bilde av tp kabel også kalt nettverkskabel.

 

post-99953-1184819076_thumb.jpg

 

Så starter dere CS og en av dere starter en local server også tar den andre og går inn på find server og trykker så på lan og da skal serveren komme opp der.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...