Gå til innhold

Vista, spill og RAM


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

God dagen!

 

Jeg skal nå kjøpe mer RAM til min maskin da 1GB er ALTFOR lite. Skjønte jo det når jeg kjøpte den, men pengene strakk ikke lenger.

 

Så nå har jeg tenkt å kjøpe mer RAM. Bruker Vista og spiller en god del spill.

 

Men jeg viste ikke om jeg skulle gå for 1 GB til eller hoppe rett på 3 GB? :)

Har lest de fleste mener 2 GB med RAM i Vista er minimum til spilling.

Så vil 3 GB RAM gi det lille ekstra? Eller er det ikke nødvendig?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Tror jeg går for 3GB :) Vil sikkert komme til nytte nå som spill begynner å bruke mer kraft. Teknologien vokser stadig så er vel greit og ha.

 

Ja, regnet med RAM'en jeg har nå er flaskehalsen til systemet mitt. Har egentlig vært klar over dette, men nå som jeg endelig har en del penger å bruke, så blir det mer ram :)

 

Takker for hjelpen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Støtter ikke Vista 32 bit bare 3 GB med ram?

Ja, ram'en er billig nå. Forferdelig billig faktisk.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Støtter ikke Vista 32 bit bare 3 GB med ram?

Ja, ram'en er billig nå. Forferdelig billig faktisk.

8935099[/snapback]

 

Jo, det er san det, men det er litt "kjedelig" å kjøpe 3 gb ram bare fordi det bare støtter 3, du skal ikke kjøpe deg 64 bits en gang i fremtiden da...?

Det er minimale prisforsjeller uansett

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Jeg har samme problemet som deg, Vista + 1GB RAM fordi pengene ikke strakk til for noen uker siden. Spiller S.T.A.L.K.E.R. en del og da går harddisk nærmest konstant.

8935105[/snapback]

 

Hiv deg med å kjøp mer ram, du også :thumbup:

 

Jo, det er san det, men det er litt "kjedelig" å kjøpe 3 gb ram bare fordi det bare støtter 3, du skal ikke kjøpe deg 64 bits en gang i fremtiden da...?

Det er minimale prisforsjeller uansett

 

Men så er det jo ikke alle spill som støtter 64 bit Vista heller :p

Hehe, kjedelig med 3 GB? Jo, hadde vært fint med det 4 tallet, men. Kanskje jeg får kjøpe den ekstra Ram'en seinere.

Lenke til kommentar
Hvrofr ikke kjøpe 4 gb med en gang? Det er ikke dyrt får ram nå for tiden, bruker du litt over 100o lappen får du 4 gb god ram.

 

Vista krever trossalt litt

8935079[/snapback]

 

Det er vel og ta i litt?

 

Når maskina nettopp hadde boota xp, var forbruket rundt 300mb ram.

 

Når maskina nettopp hadde boota Vista, var forbruket rundt 600-700mb ram.

 

Så, når man ser på systemkrav på et spill, og man har vista. Holder det lenge med og plusse på 512mb :)

 

btw: Denne tråden minner meg på at jeg må oppdatere maskin specen her ^^

Endret av techs
Lenke til kommentar

Når maskina nettopp hadde boota xp, var forbruket rundt 300mb ram.

 

Når maskina nettopp hadde boota Vista, var forbruket rundt 600-700mb ram.

 

Så, når man ser på systemkrav på et spill, og man har vista. Holder det lenge med og plusse på 512mb :)

 

8935266[/snapback]

 

Du trenger nok mer ram, det er ikke det. Man kan imidlertid ikke sammenligne ram i XP og vista direkte. Vista bruker superfetch, dvs at de filene du bruker mest blir lastet opp i ram. Vista der designet for å bruke mer ram, men til ting du trenger.

Lenke til kommentar
Vista bruker superfetch, dvs at de filene du bruker mest blir lastet opp i ram. Vista der designet for å bruke mer ram, men til ting du trenger.

 

Slik at det blir raskere start av programmer du ofre bruker?

 

Vil du da si at 2GB kommer knapt hvis man skal spille krevende spill med Vista? Har bestilt en laptop med 4GB, men tenkte å bare sette den ned til 2GB hvis det ikke er vits med noe over 2GB med vista. Skal ha 64 bit vista, ja.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 GB ram og har ikke opplevd at det er for lite for spill. Trodde problemet var at 32 bit OSer ikke kunne utnytte mer en 3 GB ram. Det skaper ikke noe problemer om du har mer. Med 64 bit vista trodde jeg ikke det var noe problem, bortsett fra at det er mange spill som ikke fungerer, da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei jeg har også vista men har 2 gb ram og trenger mer vis jeg skal spiller mer krevende spill som det nyeste battlefield 2142 råder det til og kjøpe mer ram

og kansje en kraftig harddisk jeg bruker en 320 gb disk med 16 mg cache (sata 2)

men enda trenger jeg mer ram og det er lurt å kjøpe to like ram brikker sånn at du kan kjøre dual channel mode! håper dette var til nytte for deg hilsen lasse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...