*Balder* Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg har akkurat snekret en ny pc med følgende specs: - Asus P5B Premium Vista Edition, P965, Socket-775 - Inter Core 2 Duo E6600 2.4 GHz LGA 775 - Geil 2GB DDR2 PC6400 800 MHz - Sapphire Radeon X1950PRO 256 GDDR3 PCI-Express - Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer - Plextor PX716A - 3 stk IDE-harddisker - Chill Innovation CP400P (12V, 400W) strømforsyning Klok av skade fra tidligere byggeprosjekter skjedde første oppstart med bare minimalt av komponenter, dvs skjermkort, dvd-rom og én harddisk tilkoplet. Harddisken hadde Win XP fra den forige maskinen min, og planen var å installere OS på denne på nytt. Når jeg startet opp maskinen ville den først ikke finne denne harddisken, men jeg byttet kabel, og da løste dette problemet seg. Byttet om boot-rekkefølge i BIOS, slik at den skulle kjøre dvd-rom'en først, og gjorde så et forsøk på å installere OS. XP-rom'en funket helt til det står "Starting Windows" for første gang (mao FØR selve installasjonen har begynt). Da kom en bluescreen og pc'en hang seg. Ved forsøk på å installere Vista gikk det greit helt til jeg trykket på knappen "Installer Vista", hvorpå installasjonsprogrammet hevdet at det ikke fant drivere til dvd-rom'en. Nå begynner derimot moroa! Når jeg forsøker å starte maskinen min nå, er den først litt lunken på å i det hele tatt starte. Når jeg trykker på startknappen, slår den seg på i ca ett sekund, stanser helt, og så starter den. Deretter kommer jeg helt til BIOS-bildet før den henger seg. Ved reset av BIOS kommer jeg inn i BIOS'en og kan gjøre endringer der. Men når jeg skal "save changes and restart" så slår maskinen seg helt av (dvs vifter stopper helt) før den starter på nytt. Kommer så til BIOS-bildet før den henger seg igjen. Jeg har forsøkt å bytte minnebrikker, bytte harddisk, ta ut det som er av ekstra vifter som kan suge strøm og alt annet tenkelig. Men resultatet fremdeles det samme... Kan noen hjelpe meg!?!? (Er fryktelig nær å først gi den et Glasgow-kyss før jeg lemper den ut av vinduet i 4.etg!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå