Gå til innhold

Vil Znote 6324W komme til Netshop?

Moal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
send de en mail om det, så får du jobb med en gang.. muhaha :p

8940950[/snapback]

Nå blir dette litt off-topic, men jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det må være et enormt marked for stilrene pcer. Jeg vil f.eks ha en PC, men synes de har så tråkig design. Man kan jo kjøpe en Mac, men da må man ut med 40% mer, og man må installere windows selv og det hele bare virker litt klundrete.

De som er nærmest ved å ha forstått dette er jo HP. De lanserte sin serie og den har solgt som nybakt hvetebrød. Om Zepto(eller noen andre) klarer å lage noe som er mer stilrent og litt mindre glossy(HPen er stilig, men "for" stilig og "bling bling" for mange) er jeg sikker på de vil selge som bare søren.

Hvis man ser på designet på TVer, mobiler og mp3-spillere, så er den bærbare pc-industrien lysår bak i design. Her er det knirkete maskiner laget av billig plast, gjerne helt i sort, og med tusen luftuttak og USB-porter delt ut over maskinen på samme måte som Picasso delte ut sine penselstrøk.

Som sagt så synes jeg Zepto er langt bedre enn mange andre, men de har fortsatt mye igjen før jeg vil se på en av pcene deres og si at det der er god ingeniør- og designkunst. Forøvrig er det vel ganske god ingeniørkunst at de klarer å sette så mye ytelse i et så lite kabinett og holde varmen såpass lav. Få nå i gang samtalen mellom designerene og ingeniørene. Det er vel slik i den bærbare industrien at man bestiller et produkt gjennom en annen forhandler som bygger disse? Da kan vel zepto finne på et design som de sender videre til de som bygger selve maskinen ? Ikke vet jeg akkurat hvordan detaljene rundt produksjonen av de bærbare pcene foregår, men det burde uansett gå ann å få til pcer som ser bedre ut og føles bedre ut(kvalitetsmessig med tanke på byggematerialet de er laget av). Stjel noen idèer fra apple da vel.

Lenke til kommentar

Jeg skal se bort i fra dine fornærmelser og heller la moderatorene ta seg av det, men jeg kan jo svare på poenget ditt som er gjemt bak frekkhetene.

Poenget mitt er at det er et stort marked der ute som ikke bare er interessert i å kjøpe bra specs med billig plastikk rundt. Det er flere og flere som spør etter bærbare pcer som kombinerer design og ytelse.

Dere som er mest opptatt av ytelse for penger har allerede et enormt marked å ta fra. Det er et luksusproblem å velge fra Multicom, Zepto og asus sine modeller. HP også har flere raske pcer. For å ikke nevne Dell.

Gamere har pc-industrien fått et øye opp for, og deres behov er mettet. For å fortsatt ha fremgang i salget bør de utvide horisonten sin videre og se til andre interessegrupper.

Edit: Jøss, Moderatorene var kjappe. GJ :thumbup:

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...