Gå til innhold

Ebay USA, porto til Norge?

Anbefalte innlegg

Jeg var inne å så på noen auksjoner på Playstation 3.

Der kostet maskinen 415 dollar, og så stod det at frakten var 442 doller. Kan det være riktig. Eller er det norske kroner det står, bare at de har $ tegnet forran.

På nettbutikken DVD Pacific så blir det $-tegn forran selv når man velger norsk pris.

Maskinen blir jo ekstremt dyr med den porten, men hvis det er norske kroner så er det greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var inne å så på noen auksjoner på Playstation 3.

Der kostet maskinen 415 dollar, og så stod det at frakten var 442 doller. Kan det være riktig. Eller er det norske kroner det står, bare at de har $ tegnet forran.

På nettbutikken DVD Pacific så blir det $-tegn forran selv når man velger norsk pris.

Maskinen blir jo ekstremt dyr med den porten, men hvis det er norske kroner så er det greit.

8934248[/snapback]

Noen gjør dette fordi de ikke er så glad for utenlandske kunder, og vet en ugunstig høy portopris. Helt normalt ville jeg si.

Lenke til kommentar
Prisene du ser er helt normale ved bruk av UPS eller lignende. Benyttes FedEx eller aller helst USPS så er prisene noe helt annet.

8934482[/snapback]

Det er helt sant , ups til norge er veldig dyrt. usps er billig men den største ulempen med de er at de ikke tilbyr noen form for forsikring av pakken. Så om den da skulle forsvinne underveis så er det ikke så mye å gjøre etter som jeg har forstått, noe som kanskje er litt surt med en dyr gjenstand. Jeg har selv kjøpt 9 forskjellige ting på e-bay og fått de sendt hit til norge med usps og alle 9 har kommet frem, men usikkert om jeg hadde tatt sjangsen med en ps3 til mange hundre dollar.

Lenke til kommentar
Prisene du ser er helt normale ved bruk av UPS eller lignende. Benyttes FedEx eller aller helst USPS så er prisene noe helt annet.

8934482[/snapback]

Det er helt sant , ups til norge er veldig dyrt. usps er billig men den største ulempen med de er at de ikke tilbyr noen form for forsikring av pakken. Så om den da skulle forsvinne underveis så er det ikke så mye å gjøre etter som jeg har forstått, noe som kanskje er litt surt med en dyr gjenstand. Jeg har selv kjøpt 9 forskjellige ting på e-bay og fått de sendt hit til norge med usps og alle 9 har kommet frem, men usikkert om jeg hadde tatt sjangsen med en ps3 til mange hundre dollar.

8934531[/snapback]

EMS sending er forsikring for summen som er registrert på sendingen. her får du heller ikke noe gebyr fra posten og den kjøres hjem på døren.

Lenke til kommentar
Portoen er nok i $ gitt. Alt som er på ebay.com er i dollar, alt som er på ebay.co.uk er i £. Det du kan prøve på er å bruke jetcarrier å se om det blir noe billigere enn å sende den direkte til norge.

jetcarrier.com

8934325[/snapback]

tenkte på jetcarrier.com, ganske genialt, finns det andre aktører som har andre land?

Lenke til kommentar

8934482[/snapback]

8934531[/snapback]

EMS sending er forsikring for summen som er registrert på sendingen. her får du heller ikke noe gebyr fra posten og den kjøres hjem på døren.

8934562[/snapback]

Jeg har opplevd begge deler faktisk. Bestilte 2 ting fra USA og sendte med ekspress. Ene ble levert ubehandlet direkte til meg, mens den andre ble tollbehandlet uten at jeg betalte noe gebyr. Dette var 2 identiske pakker fra samme avsender til samme motaker og sendt samtidig. Den ubehandla pakka fikk jeg på mandag, den tollbehandla fikk jeg fredag..... Go posten!

Lenke til kommentar

Jeg snakket med selger, og han sa frakten til Norge ville ligge på 89-108 dollar.

Men jeg fikk ett problem. Skulle registrere meg på paypal, men fikk svar at jeg ikke la inn telefonnummeret riktig.

Noen som vet hvordan jeg skal skrive det inn for å få det riktig?

Lenke til kommentar
De kan sette hvilken frakt de vil.

8936854[/snapback]

Mange selgere på eBay selger varene for slikk og ingenting, for så å ta inn fortjenesten på overpriset frakt. På den måten trenger de ikke å betale eBay så store provisjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...