Gå til innhold

Båt, noe alle vil ha?


Anbefalte innlegg

I går på st.hans så var jeg ute i båten min, en Rana 16 HT, og kjørte langs strendene her i Mo i Rana.

 

Når jeg nå puttrer forbi så legger jeg jo merke til at det er en rekke mennesker (stortsett mannfolk) som reiser seg opp og begynner å ser på meg når jeg kjører sakte langs stranda. Enkelte unger kommer faktisk løpende og roper "Hvor mange hester er det på den der?".

 

Det kan jo virke som om alle vil ha båt? Straks man ser en båt som er litt større enn en vanlig robåt så begynner folk å dagdrømme litt. Når barna ser en motor som er større en 9,9hk så begynner dem å bli ville (Jeg har en 50hk).

 

Båten min er jo relativ liten og er av gammel årgang (begynnelsen av 80tallet), og har en relativt vanlig påhengsmotor når det er snakk om denne båtstørrelsen og enda får den ganske mye oppmerksomhet. Lurer på hva som hadde skjedd hadde jeg kommet med en cabincruiser.

 

Er det flere som har opplevd lignende ting?

 

Båtmiljøet her i byen er under oppblomstring og flere småbåthavner er under utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja.. når jeg kjører med min heimelagde båt, 10ft med 9,9hk. ca 20knop så stopper folk i andre båter og peiker å spørr om den e heimelagd, og kor stor mottor den har og kor mange knop den gir :)

 

men de e någaske arti da .. : )

Legger ved eit bilde av båten ;)

post-109111-1182711442_thumb.jpg

Endret av baat94
Lenke til kommentar

jeg har en yamarin 44sc eller en 4410 som de het før. På den har jeg en 40hk. Jeg har den i Hardangerfjorden. Og det hender nesten hver gang jeg tar den til butikken eller noe sånt, at folk stopper opp og spør forskjellige spm. Spessielt barn kommer bort for å se hvor stor motor det er på den osv. Før hadde jeg en gh11 med 10hk Mercury. Jeg opplevde mer da at barn kom bort for å se på den. Nå er det mest ungdommer i 17-18 årene. Og noen på rundt 14år. Men det er ekstremt kjekt når noen viser interesse for båten din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...