Borralom Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei, jeg føler meg ikke som en pappskalle når det gjelder PC, har bygd min egen: AMD Athlon 64x2 DUAL - MSI K9N SLI Platinum hovedkort Core Processor 3800+ 2,01 GHz 2GB RAM NVidia GeForce 7900 GT skjermkort ^^ gjorde dette i fjor i august/november en gang. Rett etter påske begynte jeg å få seriøse grafikk-problemer når jeg spilte World of Warcraft. Dette endte etter hvert med at pc'n frøs og hverken alt+f4, ctrl-alt-del eller win+d fungerte. Eneste som fortsatte uten problem syntes å være Ventrilo (til og med med push to talk button som fungerte.) Eneste løsning var å reboote. Eksempel på grafikkproblem før det fryste helt: Grafikkfeil Og andre lignende grafikk-twister. Har prøvd å reinstallere nye drivere, andre type drivere fra og oppdatere opp til flere ganger. Nå har problemene endret litt, men til det mye værre. Når jeg begynner å spille World of Warcraft eller Counter Strike: Source - tar det maks 1 minutt så instant-rebooter pc'n, nå uten grafikkproblemer. Pc'n rebooter også nå siste par dagene etter jeg begynner å åpne media (filmer av forskjellig format) både i VLC og Media Player Classic. Windows Media Player får "kritisk feil" hver gang jeg prøver å åpne noe som helst i den. I tillegg til dette, fant jeg også nylig ut at PC'n legger ned Starcraft (originalen) etter 2-10 minutter, uten at det er mulig å komme inn igjen. Når jeg høyreklikker og lukker programmet får jeg "svarer ikke" meldingen. (Måtte jo ha noe å gjøre mens jeg ikke kunne spille hverken WoW, CS:S eller se på filmer...) Eneste jeg nå vet jeg kan bruke PC'n til er browse internett-sider, streame videoer fra nett, alle jeg vet om funker, XviD-online streaming, YouTube, Google-video og WarcraftMovies sin egen streamer. Tenkte det kunne være noe som automatisk skjedde når jeg gjorde noe som krevde 3D eller media fra pc'n, men 3d-programmer, photoshop, vegas osv osv fungerer fint uansett hvor tunge arbeidsoppgaver jeg spytter på med. Har kjørt 3 forskjellige antivirus-scans, spyware, ad-aware og prøvd systemgjenoppretting laaangt tilbake i tid - har til og med kjørt minne-test. Ingenting ser ut til å hjelpe. Lurer da på om noen har en ringeste anelse om hva dette kan fikses med, før jeg prøver å formatere og reinstallere XP. Ett desperat lite rop om hjelp. Takk, Lavrans. Lenke til kommentar
Borralom Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 bump- ingen som vet, derfor det ikke er no replies ? =( Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Har du sjekket temperatur på skjermkort? En kompis av meg opplevde akkurat det du beskriver nå, i hans tilfelle hadde viften på skjermkortet tatt kveld og skjermkortet "kokte over". Han kjøpte seg ny kjøler og da var det problemet løst. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 var det ikke en del problemer med dual-core prosessorer og forskjellige programmer. Kanskje problemet ligger her. Vet at det er flere tråder på forumet i forhold til å slå av den ene prosessor-kjernen, men har ikke slik selv så må i så fall henvise til de. Et forslag:) Lenke til kommentar
Borralom Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Har prøvd å avinstallere og manuelt slette alle filer som hadde med gfx-drivere å gjøre, og reinstallert på nytt etter å ha oppdatert hovedkort-drivere, og det er akkurat det samme som skjer. Har fått identifisert feilen, da jeg skrudde av automatisk restart på kritisk feil. Det viser seg å være problemer med nv4_disp / nv4_disp.dll. Står alltid en av de, men av og til inkluderes det feilmelding om uendelig løkke i driver etc etc, og at det er årsaken. Har prøvd en såkalt nv4_loop_fix, men den fungerte kun på geforce 6-serien. ikke på 7-serien som jeg har. Når problemet er så kritisk som det er nå, har jeg begynt å lure på om en formatering og reinstallering av XP heller kanskje ikke fikser problemet. Noen som kan bekrefte, eller avkrefte dette - før jeg sløser bort en hel dag på installeringer og oppdateringer? Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå