Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC Reboots og andre feil..

Anbefalte innlegg

Hei, jeg føler meg ikke som en pappskalle når det gjelder PC, har bygd min egen:

AMD Athlon 64x2 DUAL - MSI K9N SLI Platinum hovedkort

Core Processor 3800+

2,01 GHz 2GB RAM

NVidia GeForce 7900 GT skjermkort

^^ gjorde dette i fjor i august/november en gang.

Rett etter påske begynte jeg å få seriøse grafikk-problemer når jeg spilte World of Warcraft. Dette endte etter hvert med at pc'n frøs og hverken alt+f4, ctrl-alt-del eller win+d fungerte. Eneste som fortsatte uten problem syntes å være Ventrilo (til og med med push to talk button som fungerte.) Eneste løsning var å reboote. Eksempel på grafikkproblem før det fryste helt: Grafikkfeil

Og andre lignende grafikk-twister.

Har prøvd å reinstallere nye drivere, andre type drivere fra og oppdatere opp til flere ganger.

Nå har problemene endret litt, men til det mye værre. Når jeg begynner å spille World of Warcraft eller Counter Strike: Source - tar det maks 1 minutt så instant-rebooter pc'n, nå uten grafikkproblemer. Pc'n rebooter også nå siste par dagene etter jeg begynner å åpne media (filmer av forskjellig format) både i VLC og Media Player Classic. Windows Media Player får "kritisk feil" hver gang jeg prøver å åpne noe som helst i den.

I tillegg til dette, fant jeg også nylig ut at PC'n legger ned Starcraft (originalen) etter 2-10 minutter, uten at det er mulig å komme inn igjen. Når jeg høyreklikker og lukker programmet får jeg "svarer ikke" meldingen. (Måtte jo ha noe å gjøre mens jeg ikke kunne spille hverken WoW, CS:S eller se på filmer...)

Eneste jeg nå vet jeg kan bruke PC'n til er browse internett-sider, streame videoer fra nett, alle jeg vet om funker, XviD-online streaming, YouTube, Google-video og WarcraftMovies sin egen streamer.

Tenkte det kunne være noe som automatisk skjedde når jeg gjorde noe som krevde 3D eller media fra pc'n, men 3d-programmer, photoshop, vegas osv osv fungerer fint uansett hvor tunge arbeidsoppgaver jeg spytter på med.

Har kjørt 3 forskjellige antivirus-scans, spyware, ad-aware og prøvd systemgjenoppretting laaangt tilbake i tid - har til og med kjørt minne-test. Ingenting ser ut til å hjelpe.

Lurer da på om noen har en ringeste anelse om hva dette kan fikses med, før jeg prøver å formatere og reinstallere XP.

Ett desperat lite rop om hjelp.

Takk, Lavrans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket temperatur på skjermkort? En kompis av meg opplevde akkurat det du beskriver nå, i hans tilfelle hadde viften på skjermkortet tatt kveld og skjermkortet "kokte over". Han kjøpte seg ny kjøler og da var det problemet løst.

Lenke til kommentar

Har prøvd å avinstallere og manuelt slette alle filer som hadde med gfx-drivere å gjøre, og reinstallert på nytt etter å ha oppdatert hovedkort-drivere, og det er akkurat det samme som skjer.

Har fått identifisert feilen, da jeg skrudde av automatisk restart på kritisk feil. Det viser seg å være problemer med nv4_disp / nv4_disp.dll. Står alltid en av de, men av og til inkluderes det feilmelding om uendelig løkke i driver etc etc, og at det er årsaken.

Har prøvd en såkalt nv4_loop_fix, men den fungerte kun på geforce 6-serien. ikke på 7-serien som jeg har.

Når problemet er så kritisk som det er nå, har jeg begynt å lure på om en formatering og reinstallering av XP heller kanskje ikke fikser problemet. Noen som kan bekrefte, eller avkrefte dette - før jeg sløser bort en hel dag på installeringer og oppdateringer?

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...