Gå til innhold

Ny PC fra Komplett - under 10.000 uten skjerm

Anbefalte innlegg

----- IGNORER DENNE TRÅDEN ----

Heisann.

Så var tiden (kanskje) kommet for å legge vekk den gamle pcen og bygge en ny en. Jeg har planer om å handle deler utelukkende fra Komplett.no nå fordi de tilbyr finansiering (skattepengene mine kommer ikke før i Oktober - men jeg ønsker pcen nå i sommer).

Jeg har sett endel på deler, og når alt kommer til alt er det vel egentlig kun prosessoren jeg er sikker på. Jeg har sett meg ut en Intel Core 2 Duo E6600. Det jeg også er sikker på at jeg skal ha med der den valgte diskettstasjonen og Intellimouse 3.0.

Når det kommer til skjermkort er vel Geforce 8800 GTS det beste valget i denne prisklassen, er det ikke?

Harddisken er jeg ikke låst på, men jeg har heller planer om å kjøpe en betydelig større harddisk senere slik at jeg slipper å bruke så alt for mye penger på det nå.

Hovedkortet er den komponenten jeg er minst sikker på. Det jeg er sikker på er at kortet skal kunne ha plass til fire ram-brikker, da jeg nå skal kjøre 4 x 1024-brikker. Jeg vet at man burde legge penger i hovedkortet, og da er det kanskje ikke noe særlig med billigere alternativer hos komplett her?

Keyboard har jeg fra før, men jeg har fortsatt lyst på et nytt et. Mus har jeg også fra før, men det var ingen tvil da jeg fikk se at de har tatt inn den nye Intellimouse 3.0. Rambrikkene fra TwinMOS (4 x 1024) er jeg rimelig sikker på at jeg vil ha, da de er de billigste - og de yter mer enn godt nok for min bruk.

Jeg har et kabinett fra før, men må bytte strømforsyning uansett - og da har jeg lyst på den pakken jeg har valgt fra Arctic Cooling med kabinett og stor nok strømforsyning i ett.

Er det noen som har noen lure innspill her? PCen skal hovedsaklig brukes til internett, spilling o.l.

Det jeg er aller mest lysten på er selvsagt å få det billigst mulig uten å måtte ofre veldig mye ytelse. Hovedkortet er jeg som sagt veldig klar for å bytte til et billigere.

Mvh

Complexion

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...