Gå til innhold

Feil med RAM?

HaxyQ

Anbefalte innlegg

Hallo.

Tror jeg spurte om noe lignende for en stund siden, men fikk ikke noe svar.

Jeg har denne RAMen i PCen min, (Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology) og får 4.7 i score på RAMen i Vista opplevelses index.

En kompis av meg har denne RAMen, (Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's) og får 5.3 i score på RAMen i Vista opplevelses index.

Er ikke min RAM bedre en hans? Det vises hos meg at jeg har 2 gb, så det er neppe en av brikkene som er kaputt.

Vi har for det meste det samme oppsettet på PCen, begge har:

Asus P5N-E SLI

Intel Core Duo 2 6600

Han har nVidia 8800GTS, og jeg har nVidia 7800GT

Så, hvorfor i allverden får han bedre score enn meg på RAMen? Laptopen min har 1 GB 5400, og får 4.5 i score, bare litt dårligere enn meg.

Noen som vet? Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste i HK-manualen at jeg hadde Channel A og Channel B (For dual-channel...) og at channel A var A_1 + A_2, og B var B_1 + B_2.

Så jeg har trodd jeg har hatt dual-channel siden jeg har hatt begge brikkene i Channel A.

Men så lekte jeg meg litt med slottene nå nettopp, og når jeg hadde 1 brikke i A_1, og en i B_1, da fikk jeg samme score som kompisen, så enten var det feil i manualen, eller så har jeg misforstått. :)

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor folk henger seg opp i de nonsense tall det idiotiske programmet spytter ut...

Det sagt, det er sikkert fordi du enten ikek bruker minnet ditt på dets maksimale frekvens (noe du i såfall må stille via BIOS), eller fordi hans minne har betydelig bedre timings, eller fordi du ikke har aktiv dual-channel på minnet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...