Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin finner ikke grafikkkort PCI-E x1950 xt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøp en del nye komponenter til PCen min, blandt annet et nytt grafikkkort.

Problemet er at maskinen ikke merker at jeg har satt i et nytt grafikkkort, dvs ingen "ny maskinvare" wizards eller noe slikt.

Viften på grafikkkortet mitt durer og går, og det lyser grønt på to små lys

Hovekortet mitt har et innebygget grafikkkort, som jeg er gansker sikker på at jeg har klart å disable.

Specs:

*VIA k8m890 hovedkort

*ati radeon x1950 xt 256mb PCI-e skjermkort

*580W psu

*Amd athalon 64 x2 Dualcore

*1gig ddr2 ram (eller noe i den duren, er ikke så stødig på dette)

All hjelp blir satt stor pris på :)

Endret av Naitsirhc86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter det jeg har erfart så blir det vel ikke no ny maskinvareting.... Men er det sånn at du ikke får bilde om du plugger den in? På min nye PC (som også har inebygget grafikkkort) så var det bare å sette den inn så kunne jeg bruke portene

Lenke til kommentar

nå er jeg ikke helt sikker på om jeg skjønnerhva du mener

Situasjonen er slik at hvis jeg kobler skjermen min til mainboardet, så kan jeg bruke internett/windows generelt helt fint.

Problemet er at jeg får svart skjerm hvis jeg forsøker å koble skjermen til grafikkkortet mitt, ei heller registrerer maskinen at et nytt grafikkkort er koblet til.

Kortet mitt har to lysdioder på den ene kanten som lyser, er det et tegn på at noe er galt?

dokumentasjonen som fulgte med kortet var helt håpløs..

Lenke til kommentar

Jeg og har et hovedkort med integrert grafikkort. Da jeg kjøpte meg nytt, så måtte jeg avinstallere alle drivere til det integrerte også deaktivere det i Enhetsbehandlingen. Etter at jeg gjorde det så funket det helt fint! Håper dette var svaret på problemet ditt :) Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

takk for svar folkens.

Det står ikke noe om mitt nye grafikkkort(GK fra nå av) i enhetsbehandling.

Jeg har drevet klappjakt på alt som heter software/drivere fra mitt tidligere skjermkort(skjønt det også var et ATI) og det integrerte som fulgte med mainboardet.

Jeg har en følelse av at problemet mitt kanskje ligger i strømforsyningen.

Jeg har oppgradert med en ny PSU på 580W, men jeg er litt usikker på om ledningen som går fra GK til PSU er på nok Amper(jeg tror den jeg forsøker å bruke nå er 12v 20amp, mot 12v 30amp anbefalt).

Eller er dette noe som først vil gjøre seg gjeldene når jeg forsøker å belaste kortet?

Skal rote litt rundt og se om det ligger noe i forslagene deres..

edit: nå slettet jeg alt som hadde noenting med det integrerte kortet å gjøre, rebootet og satt PCI-e som førstevalg for grafikk(i bios), men maskinen bruker framdeles det ekle integrerte bosset(tydeligvis med noen basic XP drivere eller noe).

Endret av Naitsirhc86
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et ASUS K8M890 VM kort og hadde samme feil .

Et nvidia 8500 kort blei ikke detektert .

Prøvde med et gammelt PCI-E ( Ati X800) og det funka - vips .

Nvidia kortet funka aldri samme hva som ble prøvd.

Disse korta har tydligvis BIOS issues med detektering av enkelte nyere grafikk kort.

Hovedkortet blei sendt i retur , og har holdt meg unna ASUS K8M890 kort etterpå.

Lenke til kommentar

Er det dette du har :

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=...524&modelmenu=1

(isåfall kjøp noe annet , f.eks ASRock 939NF6G-VSTA S939)

Jeg hadde også en lengre dialog med ASUS teknikere om dette problem kortet .

Alt jeg rapporterte ble. ignorert , og kortet har passert EOL fikke jeg høre.

Det er heller ikke Vista kompatibelt og var hovedsaklig dette som trigget mine problemer og kontakt med ASUS support (som var heller dårlig spør du meg) .

Lenke til kommentar

jeg har MSI sin versjon, som ser ut til å holde samme kvalitet..

Skikkelig irriterende å kjøpe noe drit på lørdagen, for å sitte hele søndagen å rive hårtuster fra hodet..

Det kommer til å bli en vaskekte mandag hos MSI support i morgen :D

Lenke til kommentar

Jeg rev meg også en del i håret .

Mitt innkjøp av K8M890 var for å oppdatere HTPC'en fra AGP system med nforce2 og Athlon XP-M cpu siden jeg hadde en A64 4000+ liggende.

Endte opp med det NF6100 chipset baserte Asrock kortet 939NF6G-VSTA i den istedet. Kan anbefale dette - bra onboard HD lyd også (trengte ikke bruke X-Fi kortet mitt som tiltenkt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...