Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man skal bruke rundt 5K på et videokamera, vil Panasonic være det beste valge da? Vet fra tidligere erfaringer at dyre Sony kameraer er uslåelig på kvalitet men Panasonic leverer noen 3CCD kameraer for en billig penge :hmm:

8933615[/snapback]

Vet ikke om det er så mye til hjelp., men jeg stod selv med valget mellom Sony og Panasonic for noen uker siden. Etter en del research falt jeg ned på Panasonic.

Skal nok inrømme at bla 3 CCD og "Leica" objektiv med OIS veide tungt. Nå gikk jeg for SD1 for å få HD og lagring på minnekort, men hadde nok valgt en modell fra Panasonic hvis jeg skulle hatt en litt rimeligere modell også.

Er uansett veldig, veldig fornøyd med valget :-)

Endret av Djengis
Lenke til kommentar
Takk for hurtig respons. Ja har lagt merke til at Panasonic er en favoritt her på forumet men Sony er noe jeg alltid har sett på som overlegen innen elektronikk. Valget blir vanskelig :hmm:

8933791[/snapback]

Jo da. Men tror nok du vil bli fornøyd uansett valg. Begge disse er jo solide merker... - Og uansett specs gjelder jo den gode gamle regelen om å ta en tur i butikken og ta og føle litt. Magefølelsen skal jo også være riktig!

Lenke til kommentar
Vet fra tidligere erfaringer at dyre Sony kameraer er uslåelig på kvalitet men Panasonic leverer noen 3CCD kameraer for en billig penge :hmm:

8933615[/snapback]

Nå er Panasonic (Matsushita Electric Industrial Co.) Japans største elektronikkprodusent med virksomhet helt fra 1918, så det er ikke akkurat noe jala-merke med noe dårligere kvalitet enn Sonyen, vil jeg tro.

Og ja, 3ccd er nok uslåelig på bildekvalitet i forhold til 1ccd/1cmos. Jeg vet ikke om noe kamera som gir bedre bilde til samme pris.

Nå skal det også nevnes at Sony har mange sære løsninger når det gjelder tilbehør, slik at du er tvunget til å bruke f.eks orginalmic, orginalbatteri osv. :)

Lenke til kommentar

Selv om Sony gir et godt, skarpt bilde i forhold til konkurrentene, så stikker allikevel Panasonic av med førsteplassen i de fleste prisklasser, nettopp på grunn av 3CCD. Sammenligner man et hvilket som helst 1CCD/1CMOS kamera mot et 3CCD kamera i samme prisklasse, så ser 1CCD/1CMOS kameraet fargeløst og blasst ut. 3CCD gir sterkere, og ikke minst renere og mer riktige farger, og uten at det ser overdrevent ut.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...