Gå til innhold

Strømforsyningen slukna.. Ny PSU?

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit: PC'n slo seg plutselig av en kveld her. Virker ikke som at det var noe feil med windows eller noe sånt. Den slo seg av cold turkey. Jeg startet den opp igjen og fikk bekreftet mine mistanker. Mens windows bootet slo den seg av igjen. Etter det har ikke maskinen reagert. PSUen min har oppført seg mystisk i det siste da. En veldig høy pipelyd har kommet ifra den om maskinen fikk litt belastning. (Når dvd-leseren setter i gang, eller det brukes en god del minne.) Så nå tror jeg det er på tide å bytte PSU gitt.

Er det noen merker som anbefales? Jeg trenger en ganske standard PSU, som holder til en gjennomsnittlig maskin.

Jeg kommer tilbake snart med merket på den gamle. Kanskje den gamle kan fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en NorthQ ATX12v fra før da, den som konka. Akkurat nå har jeg et radeon9800pro kort, 3000+ 2,0 ghz prosessor, og 1gb ram. Men tenker på og oppgradere samtlige snart da, så vet ikke helt om hvor kraftig PSU som trengs. Jeg trenger ikke det beste av det beste, så lenger den holder..

Lenke til kommentar
Finnes jo også en 520W utgave av Corsair.  Er selv fornøyd med min 620W, og det er jo super kvalitet over disse.  5 års garanti er det jo også.

8940145[/snapback]

Sitter å vurderer denne. Holder det med 520w eller? Om jeg skal oppgradere blir det ingen drastiske endringer i komponenter, men håper jo å ha strømforsyning for en del år til..

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen! Det ble en Hiper 560W istedet, siden den var på lager. Nå er den koblet opp og det meste funker som det skal.

8955113[/snapback]

Det mener jeg var et dårlig valg.

Hiper er ikke noe kvalitetsmerke, og de er kjent for å bruke de dårlige Fuhjyyu caps.

Det er veldig viktig å ha et godt ventilert kabinet ved bruk av Hiper strømforsyning.

Trekker Hiperen opp varm luft fra kabinettet sammen med den varmen den lager selv, så vil Fuhjyyu capsene ofte ryke etter et par år.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Takk for hjelpen! Det ble en Hiper 560W istedet, siden den var på lager. Nå er den koblet opp og det meste funker som det skal.

8955113[/snapback]

Hiper er ikke noe kvalitetsmerke, og de kjent for å bruke de dårlige Fuhjyyu caps.

Det er veldig viktig å ha et godt ventilert kabinet ved bruk av Hiper strømforsyning.

Trekker Hiperen opp varm luft fra kabinettet sammen med den varmen den lager selv, så vil Fuhjyyu capsene ofte ryke etter et par år.

8957176[/snapback]

Og hvilken strømforsyning trekker IKKE luft fra kabinettet og dytter den ut?

Selv om den trekker varm luft fra siden eller undenifra kan ikke ha mye å si.

(da den varme luften uansett stiger opp)

Lenke til kommentar

8955113[/snapback]

Hiper er ikke noe kvalitetsmerke, og de kjent for å bruke de dårlige Fuhjyyu caps.

8957176[/snapback]

Og hvilken strømforsyning trekker Ikke luft fra kabinettet og dytter den ut?

Selv om den trekker varm luft fra siden eller undenifra kan ikke ha mye å si.

(da den varme luften uansett stiger opp)

8957198[/snapback]

Har du et godt ventilert kabinet, så bruker du vifter til å holde tempraturen nede i kabinettet.

Fuhjyyu caps tåler ikke varme, så det har noe å si.

Les hva som står om Fuhjyyu caps i denne testen http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=48&page_num=3 av en Rosewill RP500.

Lenke til kommentar
Sitter å vurderer denne. Holder det med 520w eller? Om jeg skal oppgradere blir det ingen drastiske endringer i komponenter, men håper jo å ha strømforsyning for en del år til..

8941891[/snapback]

Annbefaler deg å holde deg unna SHG, de er totalt håpløse på service og retur.

Ellers er Corsair PSU kjempefine.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

8941891[/snapback]

Annbefaler deg å holde deg unna SHG, de er totalt håpløse på service og retur.

Ellers er Corsair PSU kjempefine.

~ Mortis360

8957466[/snapback]

Selv har jeg bare bra å si om dem. Servicen var bra, og de er raske med sending.

Har kjøpt for over 30 000kr der, minst 15 ganger, og har aldri hatt noen problemer.

Har ikke prøvd med E-mail service, da jeg har dårlig erfaring med dette generelt på de fleste nettbutikker og har bare brukt telefon, noe som gikk svært greit. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...