Gå til innhold

Spill pc 12-13k

Anbefalte innlegg

Da er det tid for å handle inn en ny pc, den skal primært brukes til spill. Jeg bygger ikke selv og den må derfor være ferdig bygget, i tillegg til at jeg trenger skjerm, mus, tastatur og alt ellers.

Jeg har sett litt på den pc'en her: http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10263 , og tror jeg har tenkt å kjøpe den med litt oppgraderinger. Har da tenkt på å oppgradere CPU'en og Skjermkortet, men jeg vet ikke helt hva jeg vil få mest for pengene for, og trenger derfor litt hjelp. Om dere har andre bra tilbud til pc'er rundt 12-13k hadde det vært strålende.

Takker for alle innspill :thumbup:

EDIT: Glemte å si at jeg trenger et trådløst nettverkskort. Fra før har jeg denne routeren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078

Endret av Luminoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den pcen er nok bra nok for den prisen. oppgrader til 20" skjerm og 8600gts/8800gts skjermkort så vil nok den pcen funke fett. kjøp også g15 tastatur eller noe lignende, og mx518 eller g5 mus.

du kan jo vente til 22juli fordi ha kan du få 4kjerner (q6600) til den samme prisen som e6600 idag.

og for all del oppgrader iallefall CPU til e6400/6600 hvis du skal ha den nå.

nettverks kort: kjøp en av de USB tingene hvis du ikke skal kjøpe et separat, se på tilbehør til routeren din :)

Endret av moscito
Lenke til kommentar

Takker for innspill. Hadde tenkt å kjøpe den nå, så da oppgraderer jeg til E6600, samt at jeg oppgraderer til 8800GTS. Men av de 8800GTS jeg kan velge mellom å oppgradere til, hvilket vil gi mest for pengene. Vil det billigste 8800GTS holde til å kjøre spill som Bio Shock og Call of Duty 4?

Og hvor mye ekstra ytelse vil Q6600 gi kontra E6600?

Har mest lyst på et PCI nettverkskort så da blir det vel til at jeg kjøper et separat og setter det inn selv. :)

Lenke til kommentar

Da er jeg klar til å bestille. Hva syntes dere, ser dette greit ut?

Cooler Master Centurion 534, Sort,

Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort,

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

Samsung 19" LCD Syncmaster 940N TCO-03

12.935kr

Lenke til kommentar
Da er jeg klar til å bestille. Hva syntes dere, ser dette greit ut?

Cooler Master Centurion 534, Sort,

Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort,

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

Samsung 19" LCD Syncmaster 940N TCO-03

12.935kr

8955727[/snapback]

men er en ting jeg ikke helt kjøner :dontgetit: se på målene på Asus nForce-650i. det ser da ikke ut som om den får plass i noen av kabinettene? heh eller er det bare jeg som driter meg ut nå? :blush:

Lenke til kommentar
BxDxH - 20.2 cm x 48 cm x 43.5 cm

BxDxH - .............30.5 cm x 22.9 cm

Passer da lett det her?

Men åssen ser pc'en ut ellers? Får jeg en bra pc for pengene?

8956601[/snapback]

:thumbup:

En liten ting: Ville rett og slett vurdert en 22"...skjermkortet klarer den oppløsningen helt fint og spill kommer til å se veldig bra ut

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe den samme...

Bygger da komplett pcen for deg??

Og hvor lang tid tar det før man får de etter bestilling ca?

Og en ting til...

Funker pcen på trådløst nettverk....??

Eller må man kjøpe et ekstra nettverkskort eller no...

Er rimelig blank på data som dere kansje skjønner :roll:

Lenke til kommentar

Komplett kan bygge den for deg knutta, bare bruk pc bygger systemet dems og plott inn hva du vil ha. Trådløst nettverk er ikke integrert, må kjøpes seperat. Et par hovdkort som ofte koster en god del har dette med i pakken, pleier å stå WiFi / Wlan ellerno i produktteksten.

Tar vel ca 1 uke mener jeg med bygging til den er på døra.

Lenke til kommentar
Komplett kan bygge den for deg knutta, bare bruk pc bygger systemet dems og plott inn hva du vil ha. Trådløst nettverk er ikke integrert, må kjøpes seperat. Et par hovdkort som ofte koster en god del har dette med i pakken, pleier å stå WiFi / Wlan ellerno i produktteksten.

8957422[/snapback]

Okay..

Så visst den skal funke på trådløst nettverk må jeg ha et nettverkskort i tillegg??

Har du noen du vil annbefale, gjerne fra komplett?

Lenke til kommentar

8957422[/snapback]

Men det er ikke alle delene som står i pc bygger systemet dems da. Og selv om du bruker de samme delene så blir det forskjellig pris ettersom hva du tok utgangspungt i. Etter det jeg har sett er det Komplett Home i20 den beste og ta utgangspungt i.

Lenke til kommentar

Minner om våre regler for bumping som du finn i Nettiketten:

Hva er "bumping"?

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn.

Lenke til kommentar

Eg veit ikkje om det er relevant, men ein kamerat av meg bestillte pcbyggjing frå komplett, alle varene var på lager, men han fekk ikkje pcen før ca. 2-3 veker etter. Men, det kan jo vere eit eingongstilfelle.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Eg veit ikkje om det er relevant, men ein kamerat av meg bestillte frå komplett, alle varene var på lager, men han fekk ikkje pcen før ca. 2-3 veker etter. Men, det kan jo vere eit eingongstilfelle.

8958119[/snapback]

jeg har bestilt fra komplett 2 ganger og fikk varen etter 3-4 dager begge gangene.

Men det varierer sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...