Forumforumforum Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Har satt de dekkene bak, og satt de gode dekkene frem, så det er nå iallfall litt bedre.Skal kjøpe meg nye dekk asap. 8943315[/snapback] Det er veldig omdiskutert hvilke dekk som skal bak og foran. Skal ikke starte en stor diskusjon her nå. Ikke hvis jeg kjører skikkelig?Problemet mitt før har vært at jeg har brukt vill bilkjøring til å roe meg ned osv, da jeg har slitt med psyken. Enda et tegn på at du burde parkere bilen for en stund. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Men, enda noe jeg lurte på nå.. Jeg har noen piggfridekk..Hva om jeg setter de gode sommerdekkene frem, og 2 gode piggfridekk bak? Vet det fortsatt ikke er lovlig, men må bli en del tryggere enn de er nå.. 8943354[/snapback] Piggfrie dekk har svært dårlig veifeste når det er varmt i været og kan ikke benyttes som erstatter for sommerdekk. De dekkene som er avbildet er som alle her har påpekt - ganske enkelt livsfarlige. En liten ulykke og du sitter med skylden (uansett om andre har gjort feil) ettersom du ikke har muligheter til å kunne stoppe. Dette vil igjen føre til at forsikringsselskapet som håndterer skaden vil søke regress hos deg (dvs ha dekket sine utbetalinger). I tillegg kan politiet/rettsvesenet idømme deg straffer for uansvarlig kjøring, i værste fall også for uaktsomt drap. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 aah. no e endeli dækkan bytta.. no e både fårstillinga fiksa å no e nye dekk kommen på Lenke til kommentar
AMD89 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) det var bra Endret 24. juli 2007 av AMD89 Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 hei. jeg lurer på hvordan konsekvenser det harvist man kjører med skjeivslitte dekk når man blir stoppet 8933431[/snapback] Skjeivslitte dekk er ingen problem så lenge det ikke er utslitte dekk. Biltilsynet nølte ikke med å godkjenne dekkene mine, til tross for at dem har 0mm mønster på skuldera og resten av dekket er nesten ubrukt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ja, jeg kjører med de dekkene.. Jeg kjører faktisk utrolig mye også, til tross for hvor sikkert det er.Kjører rundt 80 mil i uken. (derav 2x 10mil + mye "råning" og andre turer) Jeg vet jeg må ha nye dekk.. Jeg bare har ikke sjangs til å betale for noe slikt akkurat nå.. 8941917[/snapback] La bilen stå i en to uker da. Pengene du sparer i bensinutgifter kjøper du dekk for. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ja, jeg kjører med de dekkene.. Jeg kjører faktisk utrolig mye også, til tross for hvor sikkert det er.Kjører rundt 80 mil i uken. (derav 2x 10mil + mye "råning" og andre turer) Jeg vet jeg må ha nye dekk.. Jeg bare har ikke sjangs til å betale for noe slikt akkurat nå.. 8941917[/snapback] La bilen stå i en to uker da. Pengene du sparer i bensinutgifter kjøper du dekk for. 9153684[/snapback] Ja, så jeg ikke kommer meg på jobb, så jeg ikke tjener penger, så regninger går til innkasso, så jeg mister bilen? Men sjekk dato.. Har jo byttet dekk for lengst.. Lenke til kommentar
eekeroth Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Ikke hvis jeg kjører skikkelig?Problemet mitt før har vært at jeg har brukt vill bilkjøring til å roe meg ned osv, da jeg har slitt med psyken. Men nå har jeg sluttet å vrenge over rattet i svinger, og har sluttet å generelt kjøre som en idiot. Men, enda noe jeg lurte på nå.. Jeg har noen piggfridekk.. Hva om jeg setter de gode sommerdekkene frem, og 2 gode piggfridekk bak? Vet det fortsatt ikke er lovlig, men må bli en del tryggere enn de er nå.. 8943354[/snapback] "Vill" bilkjøring sliter etter min erfaring på yttersiden av dekkene... Du kan gjøre en kontroll av forstillingen selv med en meterstokk. Mål fra innside på felg til motsatt side forran senter og bak senter. Det skal helt klart ikke være som omtalt tidligere /\ Hvis jeg har gjettet riktig er det en Mazda 626, 88 mod? Da skal det være slik som vist i vedlegget. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 På min egen bil så slites kun venstre framhjul i ytterkant,kan dette ha noe med dårlige dempere å gjøre? Kjører ikke villmann, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå