Gå til innhold

Kjøpe MacBook - vente til oktober (Leopard)?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

ja, men det har ikke mac?, er vell 15" eller 17" og 17" er jo astronomisk overpriset, 23k eller noe,

da blir det 15", men håper det blir billigere, for fikk veldig lyst på og kaste Vista og kjøpe meg en mac med Leopard...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært digg om Apple senkte prisene på Pro maskinene, men synes ikke de er så heftig overpriset.

 

Har selv en MBP 17" 2,33 2GB RAM som jeg kjøpte forrige sommer (litt over et år siden). Den er fortsatt en superrask maskin som spiser både spill og profesjonelle verktøy til frokost, og er fortsatt sulten etterpå.

 

Jeg betaler heller 23k for en maskin som holder lenge, og som er av høy kvalitet, enn en bærbar PC til 15k som har mye kortere levetid, med lang færre geniale løsninger og en mye lavere byggekvalitet. Osv osv ... kunne fortsatt i det uendelige.

 

Om man sammenligner kun det tekniske så kan Pro maskinene se noe overpriset ut, men de tekniske spesifikasjonene har ikke alt og si. Ihvertfall ikke når man snakker om en arbeidshest, bygget som en lekker design-stridsvogn :)

 

Regner med at prisene faller og at ytelsen øker betrakelig bare på noen får år, og at de markere seg enda tydeligere som et langt bedre alternativ en bærbare PC-er - også på pris.

 

Der hvor PC produsentene har stagnert, fosser Apple frem med inovasjon og nytenkning.

Lenke til kommentar

Du har på en måte rett. Det er langt fra alle som er villig til å gi så mye ekstra. Men for de som er villig til å gi litt ekstra for å sikre seg kvalitet, så er ikke en 15k PC et alternativ en gang :)

 

Når jeg kjøpte min MBP så var ikke PC noe alternativ - både pga av software og hardware / byggekvalitet. Det er tross alt Pro maskiner vi snakker om her, og de er ikke ment for en student som skal ha en rimelig bærbar til studiene.

 

Jeg forventer også MYE mer av Apple når det kommer til holdbarhet på produktet og av servicen om noe skulle gå galt. Har selv hatt mine runder med reperasjoner, men har alltid vært fornyød tilslutt. Har også hjulpet venner og familie med ødelagte PC-er, og det er mildt sakt et helvette. Ihvertfall i de tilfellene jeg har vært borti.

 

Tross alt; det hadde ikke gjort noe om Apple kuttet av et par tusenlapper på prisen! Jeg bare påpeker at de - etter min mening, kan rettferdigjøre "luksustilleget" på Pro maskinene.

Lenke til kommentar

I går (eller forigårs) bestillte jeg en macbook, men lurer på om jeg har gjort noe dumt. Bør jeg avbestille, og heller bestille igjen i morgen, eller er det sannsynlig at det ikke vil bli noe forskjell? Jeg vil ha Leopard, og alt annet de kan finne på å slenge med det, og satser egentlig på at det kommer med, men er det noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
I går (eller forigårs) bestillte jeg en macbook, men lurer på om jeg har gjort noe dumt. Bør jeg avbestille, og heller bestille igjen i morgen, eller er det sannsynlig at det ikke vil bli noe forskjell? Jeg vil ha Leopard, og alt annet de kan finne på å slenge med det, og satser egentlig på at det kommer med, men er det noen som vet noe mer om dette?

Du vil vel uansett kunne få tilsendt Leopard for 59 kroner.

 

Verre for min bedre halvdel, hun bestilte i september en gang og fikk den ikke får på tirsdag. Hun får heller ikke tilsendt Leopard for 59 kronasjer ser det ut til. Kjipern :p

Lenke til kommentar
messo: Er enig i at MBP modellene ikke er utrolig mye mer overpriset enn MB. Men hvis man ikke trenger ytelsesforbedringene. Men likevel ønsker seg større skjerm og aliminumramme, eller bare et litt bedre grafikkort virker det litt drøyt å betale 7000-10000 mer.

 

Ja, om man ønsker seg større skjerm så kan ikke Apple tilby noe annet en Pro maskiner. Men skjermkortet er mer enn bare litt bedre!

 

Kjører HL2 i 1920x1080 på 42" skjerm uten at det hakker på de mest intense scenene. Det integrerte skjermkortet i MB kommer ikke i nærheten av dette. Så du får ganske mye mer for pengene sånn sett.

 

:D

Lenke til kommentar
Har selv. Kan ikke tenke meg noe mindre etter overgangen fra forrige oppløsning.

Samme her. Men det kommer litt ann på behov. Og nå som Spaces har kommet i Leopard så er det faktisk mulig å jobbe relativt effektiv på en mindre maskin.

 

For å komme litt on-topic igjen. Flere ferske rykter fra Macrumors.com sier at det kommen en ny MacBook på torsdag. Blir spennende å se! Buyers Guide på macrumors.com har også skiftet fra "mid-cycle" til "Wait - aproaching end of cyle" ... eller noe sånt (fritt etter hukommelsen).

Lenke til kommentar
Har selv. Kan ikke tenke meg noe mindre etter overgangen fra forrige oppløsning.

Samme her. Men det kommer litt ann på behov. Og nå som Spaces har kommet i Leopard så er det faktisk mulig å jobbe relativt effektiv på en mindre maskin.

 

For å komme litt on-topic igjen. Flere ferske rykter fra Macrumors.com sier at det kommen en ny MacBook på torsdag. Blir spennende å se! Buyers Guide på macrumors.com har også skiftet fra "mid-cycle" til "Wait - aproaching end of cyle" ... eller noe sånt (fritt etter hukommelsen).

 

Dette er jo litt interessant, på apple sine sider såtr det "utsendelse innen 24 timer" på macbook, dama bestillte i dag en slik macbook, og den estimerte utsendelsesdatoen ble satt til 1 novemcer, som jo er torsdag...

 

AtW

Lenke til kommentar
blir det slik at de gammle fortsatt selges da? eller går de rett ut av salg?

da synker vell prisen litt på de gammle håper jeg..

Jeg tror at en del Apple forhandlere selger ut det de har på lager med litt rabatter, men det er nok ikke mange maskiner. Og hvem vil ha en "gammel" mac, når man kan få en ny :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...