Gå til innhold

Kjøpe MacBook - vente til oktober (Leopard)?

Anbefalte innlegg

Så det er snakk om de nye Mac modellene samtidig med ny programvare? Det hadde jo vært fett :D

Men for min del så hadde det kansje vært en "fordel" å kjøpe nå, eller til jul, med Tiger, siden jeg ikke har peiling på hvordan det er, og hva som kommer til å være annerledes med Leopard ( Dere trenger ikke forklare for meg, det hadde ikke gjort noe nytte uansett :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat en fordel i den forstand, men siden jeg ikke vet hva so m er gammelt vil jeg jo ikke vite hva som er nytt. Men jeg er forsåvidt enig med deg i at det er ganske tullete, spesielt hvis Macbooken med Tiger koster like mye som med Leopard

Lenke til kommentar

OK, jeg hører deg! :D

Jeg har ikke penger nok til en Macbook akkurat nå uansett, så jeg må vente litt til jeg får spart opp noe. Men da lurer jeg på; hvis jeg kjøper Macbook (eventuelt den nye modellen, hvis den har kommet ut) til jul, vil det da være sannsynlig og få bugs o.l på operativsystemet? Har lest her på forumet at en burde vente 3 måneders tid på å kjøpe nytt operativ system pga. dette..

Lenke til kommentar

Alle OS får patcher underveis. OS X er intet untak.

Men apple har en historie av å levere stabile og gjennomarbeidede OS, fra første utgave. Har selv aldri hatt problemer med bugs, selv om jeg installerte Tiger før det ble offisielt lansert.

Kritiske røster mener at sjansen for barnesykdommer i Leopard er større ved lansering en tidligere utgaver. Det får tiden vise. Men tviler sterkt på at det er noe som er så alvorlig at man bør la være å kjøpe :)

Endret av messo
Lenke til kommentar

Tviler på at det vil være noe problem. Om den er litt buggy eller har noen sikkerhetshull pleier ikke det å være noe problem. Og hvis det skulle være noe problem er det vel bare å innstallere Tiger for noen måneder og så oppgradere igjen når det blir bedre (forutsatt at du har eller kjenner noen som har Tiger-CD-en.)

Lenke til kommentar
Har de pleid å gi noen rabatter for de som har kjøpt like før?

9608807[/snapback]

Nei. Det som skjedde med iPhone var vel et resultat av at prisen ble droppet med nesten 40% og at folk ble sure.

Når det gjelder prisen på MB, så har det vært rykter på at de vil droppe prisen for å gjøre den mer konkuransedyktig. Slik som er prisen er nå er den rimelig overpriset i forhold til de fleste andre laptoper på markedet.

Lenke til kommentar
Har de pleid å gi noen rabatter for de som har kjøpt like før?

9608807[/snapback]

Nei. Det som skjedde med iPhone var vel et resultat av at prisen ble droppet med nesten 40% og at folk ble sure.

Når det gjelder prisen på MB, så har det vært rykter på at de vil droppe prisen for å gjøre den mer konkuransedyktig. Slik som er prisen er nå er den rimelig overpriset i forhold til de fleste andre laptoper på markedet.

9609341[/snapback]

Tenkte mer på rabatter for å oppgradere OSet. Ikke på sleve maskina.

AtW

Lenke til kommentar

Nei, noen rykter sier også at de sannsynligvis skal komme med nye modeller snart (noen rykter sier November) men personlig ville jeg heller satset på Leopard 26oktober og nye maskiner på MAC expoen i januar... Bra at det ikke er bare jeg som venter i spenning på Leopard slik at jeg kan bestille MAC.. Gleder meg.. :)

Lenke til kommentar

Altså, jeg venter på å bestille Mac pga. Leopard (Men først og fremst også for jeg har ikke pengene til det ennå..har bare 4,000 og en Mac som jeg vil ha koster jo 12,500... :S)

Eller jeg kan vente til jul, og heller ønske den til da.. Huff for et dilemma.. :/

Uansett, spørs om jeg har lyst å vente til Januar for nye modeller. Men på en annen side så er det jo litt kjipt å nettopp ha fått Mac, så kommer det ut en nyere og bedre liksom

Lenke til kommentar

Skal du hele tiden vente på nytt og bedre, så blir det lenge og vente... ;) Spesielt med MAC, hvis du følger med på MACroumors eller lignende, så går ryktebørsen het, både om nye ekstrating, nytt utstyr, nye programmer, nye oppdateringer... osv... Jeg satser i alle fall på å kjøpe når Leopard kommer, dog, så har jeg nok penger til å kjøpe den pr. dags dato, men jeg SKAL ha Leopard.

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg helt enig med deg, det blir lang ventetid hvis en skal ha det nyeste hele tiden. Men jeg vil liksom ikke sitte med en gammel modell og finne ut at det alikevel ikke ville være så dumt å vente det lille ekstra for den nye hvis du forstår?

Uansett, hvis jeg orker å vente til den nye, kjøper jeg den. Jeg gidder ikke å vente enda lengre på noe nytt.. Så det enten en Macbook med Leopard, eller en ny modell Macbook med Leopard alt etter hvor lenge jeg vil vente :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+981234789

fikk veldig lyst på en macbook når jeg så Leopard, men er veldig usikker, det er fordi mac er usaklig dyrt nå.. 10k for en 15" MacBook Pro hadde gått, men ikke 18k....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...