Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU-vifta løsna fra hovedkortet(!)

Anbefalte innlegg

I stad så løsna faktisk CPU-vifta fra hovedkortet på maskina mi! Jeg satt å hørte på musikk og vakk til av et plutselig metallisk thump, etterfulgt av en sort skjerm på maskina. Jeg stussa litt på hvor det kom fra, men skjønnte at det var fra maskina. Så jeg åpna den og så at CPU-vifta hadde løsna av fra festet på hovedkortet. Det var en del på festet som hadde brukket av og som lå på bunnen av kabinettet. Jeg slo da selvfølgelig av maskina og tok ut kablene. Men nå så lurer jeg på hva mer jeg skal gjøre? Maskina er selvbygd og hovedkortet ble kjøpt på SHG.no for ganske nøyaktik ett år siden. Jeg vet ikke om det er noe mer som er ødelagt annet enn CPU-viftefestet på hovedkortet, men frykter at CPU kan ha tatt kvelden også siden den ble kjørende uten vifte.

Jeg regner med at jeg burde kontakte SHG og informere dem om saken, men er de erstatningspliktige hvis det er noe mer som har tatt kvelden, som f.eks. CPU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at maskinen er selvbygd - er du HELT sikker på at du fikk festet CPU-vifta skikkelig da du bygget den? En CPU-vifte skal nemlig sitte ganske godt fast så.. hadde vært spennende om du kunne tatt bilde av kjøleren hvor den knakk. Når det gjelder CPU-en så slår PC-en seg av for å hindre skade i nettopp slike situasjoner, så CPU-en trenger ikke være ødelagt. :)

Men fortell litt mer om hvordan PC-en stod. Stod den på høykant med en stor, tung kjøler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...