WheelMan Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Som topic sier, er BIOS batteriet oppladbart? Lenke til kommentar
nets Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 http://www.hardwaresecrets.com/article/81/1 Har ikke tid til å lese gjenom, men håper du finner svaret ditt i den artikkelen Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Det sa meg ingenting Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Nei, det er ikke oppladbart. Det er et knappebatteri av typen sølvoksid, ikke oppladbart. Du kan derimot kjøpe nytt eller plukke ut et som er delvis brukt på el-retur. Hvis du kjøper nytt så har de sånne på både Clas Ohlson og Biltema. Evt kan du kjøpe herfra. (5 dollar = ca 30 kroner, inkludert frakt, for 10 stk) Endret 24. juni 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 ja, det er det. lades så lenge det er strøm til PSU`en, uansett om pcen er "avslått" eller ikke Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 hehe, to forskjellige svar... ... jeg har tømt BIOS-batteriet en gang. sleit med at BIOS`en tilbakestilte seg selv. da lot jeg pcen stå en stund med strøm til PSU`en på, så var det ladet opp igjen. jeg er sikker på at det var strømtomt som gjorde at BIOS`en tilbakestilte seg, fordi den måtte være avslått en stund for at det skulle skje Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hmm.. forskjellige svar ja. Jeg ble usikker, men hvorfor ikke bare kjøpe et nytt for å være sikker. Så har du i hvert fall eliminert den feilkilden. Jeg la til et avsnitt i forrige innlegg, med link til en plass det er billig. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Teknologien har jo forandret seg, det var vel oppladbart før i tiden. Men knappeceller er ikke oppladbare. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Teknologien har jo forandret seg, det var vel oppladbart før i tiden. Men knappeceller er ikke oppladbare. 8933704[/snapback] Ja, før i tiden var de oppladbare, men det var gjerne ikke mulig for den vanlige mannen i gate å bytte de ut. For å forenkle dette byttet man de ut med dagens typer. De er billige, varer lenge og er mer stabile enn de oppladbare Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hvor lenge varer et sånt batteri egentlig? 4-5 år? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Har sett det oppgitt som 2 - 10 år. Det vil variere avhengig av type kretser og hvor mye PC står avslått. En grunn til at man ikke trenger oppladbare er at kretsene nå bruker vesentlig mindre strøm enn de gjorde for 20 år siden. Det kan være snakk om en tusendedel så mye. Når strømmen er tilkoblet vil kretsene forsynes fra standby kretsen i PSU, da brukes ingenting fra batteriet. Temperatur spiller også en rolle, mye varme vil degradere levetiden. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Mange svar her Jeg har ikke noe problem med det selv , bare meg og en kamerat som ikke klarte og bli enige, og da spurte jeg de kloke sjeler som fins her inne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå