Gå til innhold

soloppgang i tåkehavet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
beautiful! hvilken innstilling hadde du ta du tok bildet?

Liker veldig godt tåken mellom trær og fjellet

8933538[/snapback]

Takker for alle kommentarer her. var på jobb og kjørte taxi og kom over dette... måtte bare stoppe med kunder og alt i bilen for å ta dette bilde ;)

for deg som lurte på innstillinger så har du komplett eXIF her.

EXIF DataFile size : 123221 bytes

File date : 2007:06:24 13:42:52

Camera make : Canon

Camera model : Canon EOS 350D DIGITAL

Date/Time : 2007:06:24 04:08:18

Resolution : 1343 x 561

Flash used : No

Focal length : 59.0mm (35mm equivalent: 246mm)

CCD width : 8.63mm

Exposure time : 0.0100 s (1/100)

Aperture : f/7.1

ISO equiv. : 100

Exposure bias : -0.33

Whitebalance : Auto

Metering Mode : matrix

Exposure : program (auto)

Lenke til kommentar

Er så lei av folk som sier at soloppganger er oppbrukt, og kjedelig bla bla. Like dumt som å si; "er så lei av å se bilder av mennesker". Dette var et prakteksemplar på ett godt bilde av en soloppgang, og tåken setter et meget fint preg over det. Kunne du lagt ut et større bilde? Vil gjerne ha det som bakgrunnsbilde hvis det går greit.

Lenke til kommentar

Det er et fint bilde, som gir litt mer enn de sedvanlige "elg i solnedgang"-aktige solnedgangsbildene man normal ser. Slike bilder er nemlig en oppbrukt genre for 30 år siden, men riktig utført så har slike bilder fremdeles verdi. Det gjelder i alle fall for dette bildet. Godt skutt.

Jeg har dog et lite ønske. Jeg var i og for seg glad for en større versjon, men jeg måtte laste bildet ned og se det i en bildebrowser, for å kunne se hele bildet uten å scrolle. Jeg må også scrolle for å lese teksten også, siden den store versjonen sprenger rammene til forumet for oss som sitter på laptop, eller 15" monitor. Jeg skulle heller ønsket at du la det ut som vedlegg, slik som forumet egentlig er ment å fungere. Jeg vet at det ser mer imponerende ut når man åpner tråden, men ulempen er at man må laste ned for studere bildet nøye. Det er litt dumt, for det krever litt mye av publikum.

Jeg kunne altså ønsket meg en versjon som er litt mindre komprimert (120 KB er ikke mye på et så stort bilde), i tillegg til at den er postet som et vedlegg. Et så slående bilde gjør inntrykk som thumbnail også, så du får ikke mindre oppmerksomhet på den måten.

Lenke til kommentar

Jeg fikk et lite kick av det med solnedganger, og søkte litt i forumet på dem. Fant da ut at jeg faktisk har en mengde tråder med solnedganger ute selv, dog solnedgangen som sådann har aldri vært hovedmotivet.

Fant da en liten humortråd som vi laget en gang i fjor vinter. Det var etter at vi hadde hatt en debatt omkring solnedganger at vi alle tok litt av en liten periode, så da skapte vi like god en paroditråd. Her finner dere den:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=533159&hl=

Håper dere får en god latter :!:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Mye bedre enn de andre solnedgangsbilder som legges inn her. Flotte farger på himmelen. jeg ville ha gjort bildet en aning lysere for å få frem de flotte skyene litt mer.

8970749[/snapback]

Takker

Jeg liker å holde bilde originalt med tanke på fargene... syntes dette kledde bilde veldig bra...

Tror bilde ville miste stemninga om det blei lysere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...