Lovskogen Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Som jeg nevner i første post vil jeg ikke inngå noe kompromiss ved å måtte kjøpe noe dyrere bare fordi det 100% fungerer som en hackintosh - hvordan går MSI-hovedkortet jeg har listet opp i min egen handlevogn da, Delish? @SebastianS: Takk for tips Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Las du ikkje posten til Delish, SebastianS? Om det ikkje er lurt med nforce 650i, så bør du vel kanskje ikkje leggje det til i handlevogna...? 8949033[/snapback] Det ligger et p35 der nå! Å nei jeg gjorde ikke det, siden jeg skrev det samtidig som han å hans kom ikke opp når jeg hadde skrevet mitt. (merkelig nok) Lenke til kommentar
Delish Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 ang. MSI P965 NEO-F du trenger kanskje usb eller sata dvd stasjon for å boote instalasjons dvden. Intel ICH8 : Serial ATA-300 - kontakt(er): 4 x 7-pin seriell ATA - 4 Enhet(er) - virker JMicron JMB361 : ATA-133 - kontakt(er): 1 x 40-pin IDC - 2 Enhet(er) - trenger patch JMicron JMB361 : Serial ATA-300 - kontakt(er): 1 x 7-pin seriell ATA - trenger patch lydchippen er Realtek ALC883, så du burde få 2 kanal lyd, ikke helt sikker på digital ut/inn-gangene og lyd inn. nettverk og usb mener jeg å huske virker fint på Intel ICH8 Det er jo et alternativ og installere med VMWare i windows for å slippe og boote i fra usb/sata dvdstasjon, det finnes guider på hvordan en installerer og patcher, for så og boot nativt etterpå. Hvilken distribusjon av OSx86 dvden har du, tror de fleste eldre dvd kan ha problemer med 4gb ram (for gammel kernel) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kan han ikkje berre installere med 2gb ram, og så oppdatere kernellen og setje inn dei 2 gb ekstra? Lenke til kommentar
Delish Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kan han ikkje berre installere med 2gb ram, og så oppdatere kernellen og setje inn dei 2 gb ekstra? 8949845[/snapback] Det går helt fint, var bare noe og huske på om dvden gir kernel panik Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Som jeg nevner i første post vil jeg ikke inngå noe kompromiss ved å måtte kjøpe noe dyrere bare fordi det 100% fungerer som en hackintosh - hvordan går MSI-hovedkortet jeg har listet opp i min egen handlevogn da, Delish? @SebastianS: Takk for tips 8949591[/snapback] Np! Men hvorfor må du ha pcn før 23 juli? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Skal ned til østlandet og bygge den der, switche PCer med pappa, så er kjekkest om jeg gjør det der nede. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Skal ned til østlandet og bygge den der, switche PCer med pappa, så er kjekkest om jeg gjør det der nede. 8950325[/snapback] Det er kjipt når prisene synker akkurat da! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Ok, dette viser seg å være mer stress enn jeg trodde. Maksprisen ligger nå på 10K. Her er det jeg har nå. Det jeg har fått høre er; Chieftec PSUen er sikkert ikke bra, skaff heller standalone PSU Ikke stor ytelsesforskjell på RAM'en (PC6400 vs. PC5400) GFX-kortet suger (Gjør det nok, har ikke lest noe om det, bare fant ut at jeg trengte noe billigere enn 2500,-) At 4MB cache ikke gir så mye mer ytelse enn 2MB cache, på CPU Hjelp? Oppsett fra en annen Endret 2. juli 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Ok, dette viser seg å være mer stress enn jeg trodde. Maksprisen ligger nå på 10K. Her er det jeg har nå. Det jeg har fått høre er; Chieftec PSUen er sikkert ikke bra, skaff heller standalone PSU Ikke stor ytelsesforskjell på RAM'en (PC6400 vs. PC5400) GFX-kortet suger (Gjør det nok, har ikke lest noe om det, bare fant ut at jeg trengte noe billigere enn 2500,-) At 4MB cache ikke gir så mye mer ytelse enn 2MB cache, på CPU Hjelp? Oppsett fra en annen 8989812[/snapback] Må du ta fra komplett? Se på den her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=49657 Bedre hk. Mye bedre CPU + ekstra kjøler. Mye bedre skjermkort 8800 GTS 640 mb. Like bra ram BILLIGERE ,- Du kan si at du sparer 274 kr på å kjøpe fra Amentio, pluss at du får sykt mye bedre hardware. Å jeg fant ut at du kunne finne et bra GFX, ved å finne billige andre deler osv.. Endret 3. juli 2007 av SebastianS Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Er bare det at jeg har mer tillit til Komplett. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Noen grunn til at du har valgt akkurat det kabinettet, Sebastian? Nå har jeg rota litt rundt på Amentio, og kommet fram til noe. Du hadde glemt at jeg skulle ha 4GB RAM og 2 HD'er ;-) Tror jeg må kutte ned på grafikkortet, det trenger ikke være så kraftig og dyrt - noen andre valg? Mangler CPU-kjøler, likte ikke den blå harry-fargen på den du valgte PSU er jeg ikke sikker på, valgte bare enn random 500W, som noen har noen innspill på det, så hadde det vært kjekt. Endret 3. juli 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=49289 Sånn, så kan du legge til den musa og tastaturet selv:) Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Den RAMen var veldig billig da, sikker på at den ikke bare er drit? Har du noen meninger bak valgene dine? Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det er kingston, bra merke. Ja jeg har det. Men atm orker jeg ikke skrive for hver enkelt del! Noe må du selv om er bra eller ikke. I den første handlevogna jeg la ut så skrev jeg en god del. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Se hvem du liker best: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=49471 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=49289 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=49657 Den i midten er min favoritt! Endret 3. juli 2007 av SebastianS Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Etter endel om og men, så tror jeg at jeg går for dette. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Linken fungerte ikke Lovskog, men jeg ville gått for handlevognen nederest på SebastianS sin post. Godt grafikkort, rask ram, kraftig prosessor som kan klokkes langt med den kjøleren. Eneste minuset er PSU'en... Endret 4. juli 2007 av siindre Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...28-64D2E97B083C Lenke til kommentar
siindre Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...28-64D2E97B083C 9002174[/snapback] Det blir en bra pc med got ytelse satt opp mot pris. Aldri hørt om den kjøleren før, så kanskje du burde gått for en Zalman CNPS som du vet er god? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå