Steinar2k Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Heisann! Har akkurat bygget en PC for lillebroren til kjæresten min og jeg fikk installert en versjon av windows XP home på den(det vi hadde tilgjengelig). Det viser seg at maskinen, etter oppdateringer etc, er totalt ustabil. Den går i heng i tide og utide og av og til blir det blåskjerm. Jeg kom på at jeg hadde hurtigformatert HDD, og det er ikke så lurt siden disken var ny. Jeg prøvde da å boote med en Win XP x64 prof men fikk memory overflow feilmelding da den skulle starte boot. Denne CD'en er bekreftet fungerende på en annen maskin vi har tilgjengelig. Jeg gikk så tilbake til win XP home CDen som jeg hadde tilgjengelig og den klarte å starte boot programmet. Videre full-formaterte jeg disken og startet installasjonen av Home, men problemene var de samme. Maskinen gikk i heng enten rett etter oppstart eller etter litt bruk. Det hører også med til historien at under det ene forsøket på formatering så blåskjermet maskinen. Selv tenker jeg at her må det være RAM-feil siden det skjer så mye rart, men det kan vel også være harddisken? Noen som vet råd? Oppsettet er: Asus P5N-E SLI E6600 2x 1gb PC6400 Corsair XMS2 ram Samsung Spinpoint 500 gig disk Endret 24. juni 2007 av Steinar2k Lenke til kommentar
nets Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Legg dette programmet på en CD eller floppy og feilsøk minnet ditt ! Test først med ene brikka, så med den andre - så vet du hvem av dem som er defekte (hvis bare en er defekt da). Finner den feil så kan du sende inn minnet på garantien. http://www.memtest.org/ Lenke til kommentar
Steinar2k Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Legg dette programmet på en CD eller floppy og feilsøk minnet ditt ! Test først med ene brikka, så med den andre - så vet du hvem av dem som er defekte (hvis bare en er defekt da). Finner den feil så kan du sende inn minnet på garantien. http://www.memtest.org/ 8933157[/snapback] Har memtestet begge brikkene og begge består testene. Flere forslag ? Kan det være harddisken? Lenke til kommentar
nets Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det tok knappe 20 min for deg å svare, har du kjørt gjenom alle testene ? Og har du testet brikkene separat ? (først den ene og så den andre) Lenke til kommentar
Steinar2k Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Det tok knappe 20 min for deg å svare, har du kjørt gjenom alle testene ? Og har du testet brikkene separat ? (først den ene og så den andre) 8933331[/snapback] Jeg var på mem-testingen før jeg skrev innlegget her. Glemte det å nevne det. Har fått brukt HDD'en i en annen maskin så den kan det ikke være. Det eneste jeg kan tenke meg nå er at det er hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå