christo123 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei, jeg har lenge hatt problemer med pcen med at den låser seg og henger seg opp. Så har det skjedd flere ganger at pcen henger seg opp sånn at windows ikke fungere lenger og at den ikke kommer forbi loadinga eller at den skrur seg av å på hele tiden. Hjelper ikke å formatere btw. Jeg begynner å bli temmlig lei så har tenkt å oppgradere pcen, men jeg må vite om hvordan jeg får testa strømforsyninga eller hardiskene for feil i tilfelle de som har skylda for at pcen henger seg. Har prøvd å oppgradere biosen osv. Jeg har tenkt å beholde strømforsyninga og hardiskene om de fungerer. Strømforsyningen viser riktig volt osv, jeg har heller ikke overklokket på pcen. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 For å teste strømfosyninga kan du jo måle volt'n på kontaktene? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Det første jeg ville gjort, er å teste minnebrikkene. Det finns flere program for dette og jeg har selv brukt Memtest 86+ og Microsofts memory diagnostic verktøy med hell flere ganger. Etter det jeg har erfart, er det minneproblemer som er den hyppigste årsaken når det kommer til hardware-feil. For å teste PSU og harddisk kan det være greit å låne disse komponentene av en venn. Det er også mange harddisk diagnose-verktøy man kan laste ned. De forskjellige harddisk-produsentene har som oftest et program man kan laste ned for å feilsøke. Endret 24. desember 2007 av Darth Kjell Lenke til kommentar
The_Real_Stiffler Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 BurnInTest er et program som tester alle komponentene i maskinen. Krever litt oppsett men er relativt greit og sette seg inn i. Kan anbefales. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Lettere å hjelpe deg hvis du spefisere hva slags hardware du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå