heanriik Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei skal kjøp meg ny pc . har lyst til å bygge selv og her har jeg laget et oppsett : http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...FB-4F0831ADF3BC er det noe der som jeg skulle byttet ut ?? jeg skal bruke pcen til counter-strike , itunes, msn , se film , brenne film , også skal jeg ha den noen år.. er dette et greit opsett eller må jeg heller velge intel? takker for svar ! hilsen heanriik . Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Du MÅ ikke velge intel nei, men C2D får du mer for pengene enn på dagens AMD (visstnok). Videre ville jeg valgt asus HK, men dette er også bare personlig hvordan jeg ville gjort det da, asus er vist vedlig gode, hvis du skal ha mye film og spill ville jeg kjøpt større HD, det er ikke mange hundre lappene så får du 500 gb. Ellers ser det bra ut Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Men jeg som ikke klarer å fylle 100 gb med harddisk engang :O hehe.. Vill du sette opp en pc med intel til meg ?? også velg et ASUS Hk ? er asus bedre en msi? takk for svar! Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Men jeg som ikke klarer å fylle 100 gb med harddisk engang :Ohehe.. Vill du sette opp en pc med intel til meg ?? også velg et ASUS Hk ? er asus bedre en msi? takk for svar! 8932567[/snapback] Nei, det er nok sikkert egentlig lite vits med 500 gb, så bare at du spilte music og så på film, tenkte du var en sånn "nærd" som hadde 200 gb med bare sanger Hvis du skal laste ned fil osv. fylles også HD veldig fort, det er litt kjipt å kjøpe en ekstørn harddisk i steden får og kjøpe en stor "innebygd". Jeg kan anbefale C2D E6600 eller så kan du vente til 22 juli å kjøpe Q6600 som vil koste i overkant av 2000 da, dvs. det samme eller litt mer enn E6600 koster nå, (Q6600 er firekjerner, E6600 er 2) Når det gjelder HK er det nok litt "hipp som happ" jeg er ingen ekspert har ikke erfaring og mange har nok sine personlige meninger. Jeg mener f.eks. at du bør valge asus fremfor MSI, men det er fordi jeg tror/mener at det er bedre, grunnen er vel egentlig at jeg selv har fått mange tips om å kjøpe asus fordi fok har hvert fonøyde. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334424 men dette tror jeg skal være bra, max databusshastighet er på 1333 MHz. Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Men jeg som ikke klarer å fylle 100 gb med harddisk engang :Ohehe.. Vill du sette opp en pc med intel til meg ?? også velg et ASUS Hk ? er asus bedre en msi? takk for svar! 8932567[/snapback] Nei, det er nok sikkert egentlig lite vits med 500 gb, så bare at du spilte music og så på film, tenkte du var en sånn "nærd" som hadde 200 gb med bare sanger Hvis du skal laste ned fil osv. fylles også HD veldig fort, det er litt kjipt å kjøpe en ekstørn harddisk i steden får og kjøpe en stor "innebygd". Jeg kan anbefale C2D E6600 eller så kan du vente til 22 juli å kjøpe Q6600 som vil koste i overkant av 2000 da, dvs. det samme eller litt mer enn E6600 koster nå, (Q6600 er firekjerner, E6600 er 2) Når det gjelder HK er det nok litt "hipp som happ" jeg er ingen ekspert har ikke erfaring og mange har nok sine personlige meninger. Jeg mener f.eks. at du bør valge asus fremfor MSI, men det er fordi jeg tror/mener at det er bedre, grunnen er vel egentlig at jeg selv har fått mange tips om å kjøpe asus fordi fok har hvert fonøyde. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334424 men dette tror jeg skal være bra, max databusshastighet er på 1333 MHz. 8932637[/snapback] databushastiget vil si ? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 For å være ærlig er jeg ikke hundre% sikker, men det har noe med masighet mellom HK-ram og CPU, så det på så mye annet bra og ha mye av det, 1333 er om ikke det meste, det meste jeg har hørt om Gjerne noen innspill om hva databushastighet er hvis jeg har missforstått Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 okei...men skulle jeg heller valgt intel en amd ? hva synes du ? takk for all hjelp Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg ville ansolutt godt for Intel ja, jeg skal kjøpe pc om 28 dager nå for da senker som jeg sa intel prisene til på Q6600 til ca. 2000 så da kjøper jeg den! Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Hvil du lage et opsett med det du skal kjøpe ? evt , har du opsett ? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47473 Noe sånt skal jeg kjøpe. Kabinettet skal ha god kjøling, -er at det er plast, skulle helst hatt metall. HK, ikke av det dyreste, men støtter 4kjerner, støtter også ddr3 hvis man vil ha det etter hvert Strømforsyninger vet jeg ingen ting om, men denne for man 650w for lite penger Ram brikkene tror jeg er greie, vet ikke om jeg kjøper dem, men tror det. Oppgraderer til 4 når behovet kommer CPU, denne har jeg bestemt meg får lenge Denne holder lenge, ingen programmer som støtter 4 kjerner ennå, så den er veldig fremtidsrettet. HD, kjøper 500 gb med en gang, slipper tenke mer på det sannsyndeligvis. Slår like greit på stortromma når det gjelder skjermkort! Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Okei , er det lurt for meg å vente til i juli for å kjøpe pc ? får jeg mer for pengene for intel en amd? jeg har laget et intel opsett : http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...86-E3C2453BB2DB eller skal jeg velge AMD opsettet mitt ? jeg tror jeg går for intel opsettet.hva synes du ? takk for all hjelp ! Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Ja, nå får absolutt mest for intel, AMD kommer sannsyndelig vis med nye CPU utover høsten, men de vil koste mer. Ja, du bør vente til juli(22) å kjøpe den da, 2000 er gode penger å spare. Bra opp sett det der! Men er det nødvendig med tråløs tilkobling, HK har jo nettverkskort og ledning koster ikke mye. Syntes selv at det blir mye mer stabilt å spille med fast kabel, syntes det går litt raskere når jeg laster ned også. Endret 25. juni 2007 av bruno99 Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Ja, nå får absolutt mest for intel, AMD kommer sannsyndelig vis med nye CPU utover høsten, men de vil koste mer. Ja, du bør vente til juli(22) å kjøpe den da, 2000 er gode penger å spare. Bra opp sett det der! Men er det nødvendig med tråløs tilkobling, HK har jo nettverkskort og ledning koster ikke mye. Syntes selv at det blir mye mer stabilt å spille med fast kabel, syntes det går litt raskere når jeg laster ned også. 8940195[/snapback] ja, jeg veit . trådløst er nå drit.særlig når man spiller ! men pappa vil ikke ha en kabel igjennom gulvet og i stuen :/ hehe da må det bare bli trådløst .. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Ikke hør på faren din Man kan legge kabel fint langs kanten oppe ved taket eller gjennom veggen, bare stift hele veien, det har jeg gjort og det ser ganske så proft ut faktisk Men hvis det er "no options" finnes det jo HK med trådløst nettverkskort da Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Ikke hør på faren din Man kan legge kabel fint langs kanten oppe ved taket eller gjennom veggen, bare stift hele veien, det har jeg gjort og det ser ganske så proft ut faktisk Men hvis det er "no options" finnes det jo HK med trådløst nettverkskort da 8941725[/snapback] haha ... ja , jeg får bare mase på han .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå