konsollspiller Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Fra VG Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor VG Nett har med jevne mellomrom mottatt tips fra lesere om defekte Xbox 360 spillmaskiner. Av ulike grunner har maskinen deres tatt fullstendig kvelden - det grønne lyset foran på maskinen har begynt å blinke rødt, den såkalte «red ring of death». Har du hatt 360-problemer? Fortell om det her! Og de har ikke vært alene i sine vitnesbyrd. Frustrerte spillere har klaget høylydt i nettfora verden over. Problemet med denne typen innspill er at de ikke er enkle å verifisere. Microsoft har hele tiden benektet at de har et problem, noe de gjentar i et ferskt intervju med Microsoft-ekspert Dean Takahashi i San Jose Mercury News: - Vi er veldig stolte av «the box». Vi tror det overlegne flertallet har en storartet opplevelse, sier Todd Holmdahl, som ifølge Takahashi er ansvarlig for kvaliteten på maskinvaren i Xbox 360. Påstandene om unormalt stort antall defekte Xbox 360-maskiner, og at feilene skal komme av datakomponenter av utilstrekkelig kvalitet, blusset opp nylig da det ble avslørt at Microsoft installerte ekstra kjøling i konsoller de har inne til reparasjon. I tillegg til overoppheting, har enkelte 360-eiere opplevd maskinkræsj etter installasjon av oppgraderinger. Andre igjen har opplevd at DVDer skrapes opp, et problem som nå etterforskes av EU-kommisær for helse og forbrukerbeskyttelse, Meglene Kuneva. Børs- og finansnettstedet Motley Fools Seth Jayson setter i denne kommentaren ord på det mange tilsynelatende opplever i forbindelse med defekte Xbox 360-maskiner. Etter at 360-maskinen hans kræsjet for første gang, opplevde han å få tilsendt to nye konsoller som også kræsjet. Og i intervjuet med San Jose Mercury News, bedyrer Todd Holmdahl at Microsoft tar kritikken på alvor. - Vi tar ethvert forbrukerproblem veldig seriøst. Vi fortsetter med å studere disse tingene grundig, sier Holmdahl. Holmdahl er derimot vag i resten av intervjuet, og nekter å være konkret når han får spørsmål om spesifikke Xbox 360-problemer. Dermed blir spørsmålene og utvekslingene i seg selv det mest interessante. Som for eksempel: Takahashi: - Sier dere fortsatt at dere har en normal returrate for konsollen? Holmdahl: - Vi sier fortsatt at det store flertallet er veldig fornøyde. Takahashi: - Jeg har hørt forskjellige ting om hva som er anslått å være en normal returrate. Noen sier to prosent er normalt. Noen ganger er tre til fem prosent sett på som normalt. Tilbake til det spørsmålet, kan du si noe om dere er innenfor disse ratene eller innenfor en normal rate? Holmdahl: - Vi offentliggjør ikke det faktiske tallet. Takahashi: - Normal [returrate] i forhold til Xbox? Holmdahl: - Det kommenterer vi ikke. Det er fremdeles vanskelig å si noe om hvor stort dette problemet faktisk er for Microsoft og Xbox 360-eiere. Det er også verdt å understreke at Microsoft ser ut til å være kjapt ute med å reparere eller erstatte defekte Xbox 360-konsoller. Har du sendt tilbake din Xbox 360-konsoll etter maskinkræsj? 1. Nei, min fungerer helt fint 42.79% 2. Ja, flere enn to ganger 33.84% 3. Ja, én gang 12.42% 4. Ja, to ganger 10.94% Antall stemmer: 4323 Selv har jeg sendt min tilbake 1 gang. En kompis er på sin 3 boks nå Endret 24. juni 2007 av Alastor Lenke til kommentar
kilik Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Er det problemer med nyere konsoller? F.eks laget siste halvåret? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Og jeg regner med en eller to stemmer er lagt til på "Ja, flere enn to ganger" selv om man ikke eier en 360... Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Og jeg regner med en eller to stemmer er lagt til på "Ja, flere enn to ganger" selv om man ikke eier en 360... 8933064[/snapback] Uhh? hvor får du det fra? umodne drittunger? =/ Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Dette er vel ikkje så rart. Det er vel heller ikkje uvanleg at produsentar vil holde denne typen informasjon hemmeleg. Forøvrig har ikkje den type undersøking du nemner i første innlegg den heilt store verdien ut over å kunne skape fengande overskrifter. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Kan nevne at eg har sendt min in ein gag, var akkurat 1 år siden eg sendte den inn faktisk. Boksen eg fikk tilbake har vert stø som eit fjell, til tross for litt høgfrekvent viftesus. Er selvfølgelig synd at det er så mye tull med denne konsollen, for annet med den er nærmest perfekt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Problemet ang de defekte xbox'ene vil jeg si oppsto rett før jul, da microsoft lanserte en ny revisjon (ny SKU og eankode og hele greia). Etter det har antallet returer økt kraftig etter hva jeg kan se. Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Så er det vel ikke alle i hele Norge som har stemt heller da. Kan være at flesteparten av de som har hatt feil så testen og svarte. Syns sånne undersøkelser som regel er ganske unøyaktige. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg vil også tro at det er fler av andelen som har måttet sende den inn som har stemt enn andelen av folk som har en som fungerer. (Ja, jeg vet at det allikevel er en stor andel av 360er som er dårlige) Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Kan nevne at eg har sendt min in ein gag, var akkurat 1 år siden eg sendte den inn faktisk. Samme her, så vidt jeg husker så skrev vi om dette i fjor. Jeg måtte sende inn tre ganger i fjor sommer, men den jeg fikk tilbake i august - den var splitter ny - har virket uten problemer. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Så er det vel ikke alle i hele Norge som har stemt heller da. Kan være at flesteparten av de som har hatt feil så testen og svarte. Syns sånne undersøkelser som regel er ganske unøyaktige. 8933676[/snapback] Hvorfor skal hele norge stemme? hele norge har ikke x360. Denne testen er nok ikke 100% riktig, men peker nok i riktig retning, om at det er en god del x360-er som kræsjer. Hadde lyst på x360 før, men etter så mye tull som kompiser har hatt, så spanderer jeg heller på meg en ps3. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Trolling og innlegg relatert til dette er fjerna. Vennligst bare rapporter og ignorer den slags innlegg så vil vi fjerne dei så fort som mogleg. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg vil også tro at det er fler av andelen som har måttet sende den inn som har stemt enn andelen av folk som har en som fungerer. (Ja, jeg vet at det allikevel er en stor andel av 360er som er dårlige) 8933901[/snapback] Jeg skjønner det er lett for mannen i gata å tro dette. Man hører jo ingenting om de millionene av konsoller som faktisk virker. At feilraten er høy, det tror jeg absolutt på. Men ikke høyere enn 30%. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg kjøpte min på release å eneste problemet jeg har hatt er at den har blitt overoppheta et par ganger så jeg måtte la den få en pause å kjøle seg ned. Men det er somregel bare et problem om sommeren da når det er så hellsikes varmt Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) har selv sendt den inn 1gang, men det betyr ikke att det er en drittkonsoll som mange mener, kansje mest feil med dem 3 men best pr.idag synes jeg da Endret 25. juni 2007 av Toman85 Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 har faktisk ikke problemer med at mange 360 kræsjer men det som irriterer meg sykt er den dårlig supporten microsoft har.....ringte for 1 uke siden og ennå ikke fått den fordømte eska som min xbox skal sendes i for reperasjon Lenke til kommentar
trydis Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Slike undersøkelser blir jo alltid gale, da en større %andel av folkene som har hatt problemer vil stemme enn %andelen av de som alt er i skjønneste orden for.... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Og jeg regner med en eller to stemmer er lagt til på "Ja, flere enn to ganger" selv om man ikke eier en 360... Uhh? hvor får du det fra? umodne drittunger? =/ Det er vel ikke noe nytt at det har blitt mote blant fanboys og gjøre lignende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå