Gå til innhold

Tilbehør til havregryn - forslag?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

i min nystartet jakt på å leve et sunnere liv har jeg bestemt meg for å spise legge til en skål med havregryn til frokosten min. Problemet er bare at kun havregryn og melk blir litt.. vassent og kjedelig. Noen forslag til hva jeg kan putte oppi for å live den opp litt? Jeg kan tenke meg at rosiner er godt, og kanskje litt tørket frukt? Hmm..

Alle forslag mottas med takk.

 

En ting til: jeg så på Nigellas kjøkken her om dagen der hun lagde en frokostblanding som så veldig god ut og som visst skulle være veldig sunn. Noen som så det og skrev ned hva som skulle være i den og hvordan man laget den, eller vet om hun har en nettside med oppskrifter?

 

Takk på forhånd.

 

- Plomma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med litt yoghurt? Da en av de med mindre sukker/mindre fett/mer bær

8933611[/snapback]

Høres ut som en dårlig ide, jeg ihvertfall har erfaring med at yoghurt får frokostblandinger, og spessielt havregryn til å bli bløtt og ekkelt etter kort tid. Men for å komme med et forslag ville jeg, hvis du ikke koker havregynene dine fra før av koke dem og så ha på syltetøy av forskjellige sorter. Rosiner er også digg.

Lenke til kommentar

Tilsett f.eks:

 

- rosiner.

- nøtter.

- tørkede epler, bananer, ananas.

- friske biter av epler og banan.

- Hermetiske frukter f.eks. fersken.

- Jordbær

- Blåbær

 

Varier med f.eks:

- Biola

- kefir

- Melk med smak

 

Du kan også variere ved av og til også tilsette:

- 3-4 ss Corn flakes

- 1-2 knuste halve kavringer

- 3- 4 ss Havrepuffer

- 2-4 ss puffet ris

 

Havregryn er kjempe fint, men du vil bli fort lei om du ikke varierer litt. :roll:

 

Ellers er flere av bøkene til Nigella oversatt til norsk, kanskje er du heldig og finner oppskriften der? http://www.cappelen.no/main/katalog.aspx?f=5&isbn=8202248507

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det blir kansje litt "USUNT" men syltetøy er godt med havregryn og melk.

8948888[/snapback]

Altså syltetøy med havregryn og melk, og ikke omvendt...? :dontgetit:

 

...:tease:

 

 

Trådstarter kan lete etter en spessiel type havregryn med nøtter, tørket frukt og andre kornsorter. Jeg tror pakningen er blå...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...