Plomma2 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei, i min nystartet jakt på å leve et sunnere liv har jeg bestemt meg for å spise legge til en skål med havregryn til frokosten min. Problemet er bare at kun havregryn og melk blir litt.. vassent og kjedelig. Noen forslag til hva jeg kan putte oppi for å live den opp litt? Jeg kan tenke meg at rosiner er godt, og kanskje litt tørket frukt? Hmm.. Alle forslag mottas med takk. En ting til: jeg så på Nigellas kjøkken her om dagen der hun lagde en frokostblanding som så veldig god ut og som visst skulle være veldig sunn. Noen som så det og skrev ned hva som skulle være i den og hvordan man laget den, eller vet om hun har en nettside med oppskrifter? Takk på forhånd. - Plomma Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 tørka frukt det passe sikkert bra.. du kan jo ha fersk frukt også... eller syltetøy uten tilsatt sukker, Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 du kan jo også prøve med litt sukker... eller hvet jeg ikke. trenger også noen tips Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 du kan jo også prøve med litt sukker... eller hvet jeg ikke. trenger også noen tips 8933569[/snapback] Sukker? Helst ikke. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hva med litt yoghurt? Da en av de med mindre sukker/mindre fett/mer bær Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Hva med litt yoghurt? Da en av de med mindre sukker/mindre fett/mer bær 8933611[/snapback] Oh. Godt forslag. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hva med litt yoghurt? Da en av de med mindre sukker/mindre fett/mer bær 8933611[/snapback] Høres ut som en dårlig ide, jeg ihvertfall har erfaring med at yoghurt får frokostblandinger, og spessielt havregryn til å bli bløtt og ekkelt etter kort tid. Men for å komme med et forslag ville jeg, hvis du ikke koker havregynene dine fra før av koke dem og så ha på syltetøy av forskjellige sorter. Rosiner er også digg. Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Tilsett f.eks: - rosiner. - nøtter. - tørkede epler, bananer, ananas. - friske biter av epler og banan. - Hermetiske frukter f.eks. fersken. - Jordbær - Blåbær Varier med f.eks: - Biola - kefir - Melk med smak Du kan også variere ved av og til også tilsette: - 3-4 ss Corn flakes - 1-2 knuste halve kavringer - 3- 4 ss Havrepuffer - 2-4 ss puffet ris Havregryn er kjempe fint, men du vil bli fort lei om du ikke varierer litt. Ellers er flere av bøkene til Nigella oversatt til norsk, kanskje er du heldig og finner oppskriften der? http://www.cappelen.no/main/katalog.aspx?f=5&isbn=8202248507 Lykke til! Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 rosiner,sukker er noe jeg pleier og ha på Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Opphakkede nøtter (mandler o.l) og rosiner er gode forslag. Kanel er det visst noen som bruker, men syntes ikke jeg er godt. Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det blir kansje litt "USUNT" men syltetøy er godt med havregryn og melk. Lenke til kommentar
Chao Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det blir kansje litt "USUNT" men syltetøy er godt med havregryn og melk. 8948888[/snapback] Altså syltetøy med havregryn og melk, og ikke omvendt...? ... Trådstarter kan lete etter en spessiel type havregryn med nøtter, tørket frukt og andre kornsorter. Jeg tror pakningen er blå...? Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Banen og eple funker fett. Sikkert ikke dumt med rosiner heller. Lenke til kommentar
andreasiversen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 -Rosiner -Tørkede bananer, ananas, eple og solfrukter -Fersk frukt -Banan -Syltetøy, uten tilsatt sukker -Jordbær -Hermetikk frukter... -Nøtter God Havregryn!! Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg pleier å spise det sammen med Rosiner og evt Lett syltetøy Hender jeg kutter opp en banan og har oppi også! Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 syrlig eple skjært i biter 8959781[/snapback] Syrlig? Hvordan finner du ut om det er syrlig a? Kjøper du bare grønne eller er de fra egen hage? Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg bruker og ha havregryn, med en liten pakke 0,1% fetts yoghurt med forskjellige frukt/bærsmaker + 2 spiseskjeer med linfrø. Det er en sunn god frokost Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hos meg er det som regel Kanel og eple eller Sjokoladeproteinshake og Banan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå