espen118 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Siste spørsmål(forløbig): -Det med live cdn. Du sa at man også kan bruke andre programmer. Hvilket da? -Når jeg er inne på: https://help.ubuntu.com/community/LiveCD så kan jeg velge imellom to live cder, hvilken skal jeg bruke? -Når du sa det med MbrFix.exe, jeg lasta den ned og åpnet zip filen, og inni det var det en MbrFix.exe og en MbrFix.htm og en MbrFix64.exe. men du snakka at jeg skulle gjøre sån: :C:\> MbrFix /drive 0 fixmbr /yes (C:\> MbrFix /drive 0 fixmbr /vista /yes hvis du har Vista) men hvordan gjør jeg det? skjønte ikke noe av det jeg. Endret 15. august 2007 av espen118 Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Du legger MbrFix.exe direkte under C:\ disken. Så åpner du kommandolinjen, og skriver inn cd C:\ for å komme deg til C disken, og deretter MbrFix /drive 0 fixmbr /yes eller hvis du har vista: MbrFix /drive 0 fixmbr /vista /yes De andre programmene du kan bruke er enten Partionmagic eller gparted. anbelfaler da gparted. ikke bry deg med å laste ned noe live'cd, det tar så lang tid Endret 15. august 2007 av Mr_Sun Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jeg har gjort det du sa med Mbrfix greiene. Men når jeg har skrevet det og trykker enter, da skjer det ikke noe(tror jeg) det kommer bare en ny linje som det står C:\> Er det riktig? Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Prøvde å formatere og endre størelse nå med partition magic. Men det kom feil meldinger. Når jeg skulle slette linux disken og endre størelsen på c disken kom denne mld opp. "Error #702", og når jeg prøvde å bare slette linux disken kom denne" Error #29 Cannot lock a locked drive." Hva er feil? og hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Bruk gparted 9301111[/snapback] Har prøvd det, men den ville ikke boote. Noen andre som vet hvorfor den ikke ville boote? Jeg brant .IOS programmet på en DVD og satt den i pcn, så restarta jeg pcn. Men ingen ting skjedde, den ville ikke boote. Jeg har settet den i riktig rekeføkge, sån at den booter. Men det gikk ikke. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Jeg har fått gpartet til å boote nå, men er det noen som har peiling på hvordan jeg skal gjøre det? Lenke til kommentar
Donald Duck Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Et tips, ikke slett partisjonen som heter Dise_Backup, det er ganske sikkert recovery partisjonen. Har kjørt gjennopretting på endel gamle komplett.no pc`er for noen kompiser, å der heter recovery partisjonen DISE_Backup Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Et tips, ikke slett partisjonen som heter Dise_Backup, det er ganske sikkert recovery partisjonen. Har kjørt gjennopretting på endel gamle komplett.no pc`er for noen kompiser, å der heter recovery partisjonen DISE_Backup 9314240[/snapback] Takk for tipset. Jeg har ikke sletta den, tenkte det samme jeg. Men hva er det back up av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå