Gå til innhold

Gjennopprette pc til sån jeg fikk den

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste spørsmål(forløbig):

-Det med live cdn. Du sa at man også kan bruke andre programmer. Hvilket da?

-Når jeg er inne på: https://help.ubuntu.com/community/LiveCD så kan jeg velge imellom to live cder, hvilken skal jeg bruke?

-Når du sa det med MbrFix.exe, jeg lasta den ned og åpnet zip filen, og inni det var det en MbrFix.exe og en MbrFix.htm og en MbrFix64.exe. men du snakka at jeg skulle gjøre sån:

:C:\> MbrFix /drive 0 fixmbr /yes

(C:\> MbrFix /drive 0 fixmbr /vista /yes hvis du har Vista)

men hvordan gjør jeg det? skjønte ikke noe av det jeg. :p

Endret av espen118
Lenke til kommentar

Du legger MbrFix.exe direkte under C:\ disken.

Så åpner du kommandolinjen, og skriver inn cd C:\ for å komme deg til C disken, og deretter MbrFix /drive 0 fixmbr /yes

eller hvis du har vista:

MbrFix /drive 0 fixmbr /vista /yes

De andre programmene du kan bruke er enten Partionmagic eller gparted.

anbelfaler da gparted.

ikke bry deg med å laste ned noe live'cd, det tar så lang tid :p

Endret av Mr_Sun
Lenke til kommentar

Prøvde å formatere og endre størelse nå med partition magic. Men det kom feil meldinger. Når jeg skulle slette linux disken og endre størelsen på c disken kom denne mld opp. "Error #702", og når jeg prøvde å bare slette linux disken kom denne" Error #29 Cannot lock a locked drive."

Hva er feil? og hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Bruk gparted

9301111[/snapback]

Har prøvd det, men den ville ikke boote. Noen andre som vet hvorfor den ikke ville boote? Jeg brant .IOS programmet på en DVD og satt den i pcn, så restarta jeg pcn. Men ingen ting skjedde, den ville ikke boote. Jeg har settet den i riktig rekeføkge, sån at den booter. Men det gikk ikke.

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Et tips, ikke slett partisjonen som heter Dise_Backup, det er ganske sikkert recovery partisjonen.

Har kjørt gjennopretting på endel gamle komplett.no pc`er for noen kompiser, å der heter recovery partisjonen DISE_Backup

9314240[/snapback]

Takk for tipset. Jeg har ikke sletta den, tenkte det samme jeg. Men hva er det back up av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...